וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חוסר תקציב: לראשונה - העצרת לזכר רבין בכיכר לא תתקיים

מארגני העצרת המרכזית, שהייתה אמורה להיערך בתל אביב בשבת הקרובה, הודיעו על ביטולה לאחר שגייסו רק שני שלישים מהתקציב הנדרש. הרצוג: "מפלגת העבודה תיקח על עצמה קיום של עצרת חלופית"

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: עשרות אלפים בעצרת המרכזית, בשנה שעברה)

העצרת המרכזית לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, שתוכננה להיערך בכיכר רבין שבתל אביב בשבת הקרובה, לא תיערך, בפעם הראשונה מאז הרצח לפני 21 שנים – כך הוחלט היום (ראשון) על ידי המארגנים, בשל פער בהשגת התקציבים הנדרשים לכיסוי עלויות העצרת. מתוך 800 אלף השקלים הנדרשים, המארגנים גייסו כשני שלישים מהסכום.

כמה גורמים פרטיים, שגילו לפני כמה שבועות כי אף גוף לא לקח על עצמו השנה את האחריות לארגון העצרת, פנו לאישי ציבור ואמנים שהביעו נכונות לשאת דברים ולהופיע בעצרת בהתנדבות, והשיגו את כל האישורים הנדרשים מהמשטרה ומעיריית תל אביב-יפו, אולם לא הושג המימון הנדרש. לדבריהם, הם היו חייבים לספק תשובה סופית למשטרה ולעירייה לפני שגיוס הסכום כולו, ולכן נאלצו להודיע על ביטול העצרת.

בעקבות ההודעה על ביטול העצרת אמר הערב יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג כי "אנו, מפלגת העבודה, ניקח על עצמנו קיום של עצרת חלופית". לדבריו, "תמיד הייתה העצרת באחריות גורמים פרטיים וחיצוניים אבל לאור העובדה שמדובר בהירצחו של מנהיגנו, ראש מפלגת העבודה יצחק רבין, אנו מתעקשים לקיים עצרת חלופית. כל זאת בהתחשב באילוצי הלו"ז והתנאים הנדרשים לקיומה של עצרת שכזו".

עוד בוואלה! NEWS:
"תחילתה של דרך חדשה": חברי מועצת יש"ע ביקרו לראשונה במרכז רבין
אחראי תחקיר רצח רבין בשב"כ: "רבע מהציבור מאמין בקונספירציות"
יובל רבין תקף את טראמפ: "דבריו מסיתים לאלימות שנגעה בי אישית"

עצרת לציון 20 שנה לרצח רה"מ יצחק רבין ז"ל. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"היה ראוי שכולנו נגיע ונמלא את הכיכר". העצרת בכיכר רבין, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

בשנה שעברה, 20 שנים לרצח ראש הממשלה, השתתפו עשרות אלפי בני אדם בעצרת המרכזית, שאורגנה על ידי קואליציית "זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה", בהובלת תנועות הנוער הציוניות, ארגונים חברתיים, התנועות המיישבות ומרכז רבין. בין היתר, נשאו בעצרת דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, אשר הגיע במיוחד לארץ, והנשיא המכהן ברק אובמה, ששלח נאום מוקלט.

"לקראת יום כיפור גיליתי שהשנה כנראה לא תהיה עצרת לציון רצח רבין, בשל היעדר גוף שמוכן ליטול על עצמו את האחריות לקיומה", הסביר תת-אלוף (במיל') אסף אגמון. לדבריו, "לקחתי על עצמי לנסות לקיים את העצרת, כולל לגייס את התקציב הדרוש לקיומה. לצערנו, אנו נאלצים לבטל את העצרת המרכזית, לאחר שלא נמצאו מספיק תורמים שיממנו את כיסוי העלויות לקיומה. זה כתם בהיסטוריה של מדינת ישראל".

המפיק חמי סל הוסיף: "כמי שמלווה את העצרות השנתיות ב-20 השנים האחרונות, זה בלתי נתפס עבורי שהשנה לא תתקיים העצרת המסורתית בכיכר רבין". הוא טען כי "דווקא עכשיו, לאור קולות השיסוי והפילוג שעולים בחברה הישראלית, היה ראוי שכולנו נגיע ונמלא את הכיכר. אנחנו רוצים להודות מעומק לבנו לכל אותם תורמים שהתגייסו לעזור, למשטרת תל אביב, לעיריית תל אביב-יפו ולשאר שירותי האבטחה ולכל מי שהתנדב לדבר ולהופיע בעצרת ולתרום לה".

(עדכון ראשון: 18:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully