וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחילתה של דרך חדשה": חברי מועצת יש"ע ביקרו לראשונה במרכז רבין

20.9.2016 / 22:30

לאחר נתק של 20 שנה וברקע פערים אידאולוגיים עמוקים, ערכו חברי המועצה סיור במוזיאון ופגשו את בתו של רבין, דליה. "מדובר במפגש קשה, אך יש פתיחות בשני הצדדים וקבענו להמשיך את השיח"

צילום: מאצ'י הוף

לראשונה מאז רצח ראש הממשלה יצחק רבין, הגיעו היום (שלישי) חברי מועצת יש"ע לביקור במרכז רבין שבתל אביב. הביקור נערך ביוזמת המרכז, שביקש לקיים את המפגש ההיסטורי, ובמסגרתו נערך סיור קצר במוזיאון וחברי המועצה פגשו את בתו של רבין, דליה.

"האשמה ברצח רבין מוטלת לכאורה על כתפי הציבור הדתי לאומי. שמחתי על הפנייה, לפני 20 שנה לא התקרבנו לכאן והגיע הזמן להתחבר", אמר יו"ר המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דימרי. "אני מרגיש לחלוטין שישנה פתיחות גם בצד השני וקבענו להמשיך את השיח. אני שמח שהגעתי לכאן בפעם הראשונה וזו רק תחילתה של דרך חדשה".

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של הגבר שנמצא כבול בשלשלאות בנגב: "לא היה מה לעשות איתו"
רבנים נגד קמפיין עם זוג חד מיני: "אנשים שחוטאים הם לא משפחה"
קונסרבטיבים ורפורמים קוראים לנתניהו: אשר את מתווה הכותל

ראשי מועצת יש"ע בביקור במרכז רבין. 20 בספטמבר 2016. מאצ'י הוף
טענו כי המוזיאון הציג אג'נדות פוליטיות. ביקור המועצה במרכז, היום/מאצ'י הוף

הפערים האידאולוגיים בין חברי המועצה לבין אנשי מרכז רבין בלטו במיוחד כשהציג המוזיאון את שאלת חוקיות ההתיישבות בסבסטיה, ואת הכרזות שבהן הוצג רבין במדי אס.אס. זאת, לאחר שאחדים מהמבקרים טענו כי מדובר באג'נדות פוליטיות, בעוד שלדבריהם המוזיאון מציג את עצמו כא-פוליטי.

"אין ספק שמדובר במפגש קשה. ההסתכלות במוזיאון נעשית דרך זווית ראייה מסוימת מאוד, ובתור מבקר הרגשתי שהאמירה שאני מייצג לא באה לידי ביטוי", אמר דימרי. "עם זאת, בסופו של דבר אנחנו חיים באותה מדינה, ורק על ידי הידברות ונתינת מקום לדעות שונות בחברה הישראלית נוכל להמשיך לחיות כחברה בריאה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
"20 שנה הדרתם את רגליכם מכאן". רבין/ניב אהרונסון

בתום הסיור נפגשו חברי המועצה עם דליה רבין לשיחה, שבה דנו בנתק ששרר בין הצדדים בעשורים האחרונים. "אנחנו יודעים שאנחנו לא מסכימים. 20 שנה הדרתם את רגליכם מכאן. אנחנו ניסינו לקיים סוג של הידברות כי את המרכז הזה הקמנו מתוך מחשבה שיש צורך במקום מפגש", אמרה רבין. "הרצח הזה הוא נקודה רגישה בחברה הישראלית. אנחנו חושבים שיש לנו על מה לדבר, כי בסופו של דבר הארץ יקרה לנו".

"אנחנו בהחלט חלוקים, עברנו במוזיאון חוויה מטלטלת", אמר דימרי. "אי אפשר שלא להזכיר שבסופו של דבר, 450 אלף מתיישבי יהודה ושומרון צריכים להודות לאבא שלך, כי לפני 50 שנה לא היה לנו את יהודה ושומרון".

ראשי מועצת יש"ע מסיירים במרכז רבין  20 שנה לפני הרצח. ספק 500
"עברנו במוזיאון חוויה מטלטלת". מועצת יש"ע ורבין, היום/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully