וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחראי תחקיר רצח רבין בשב"כ: "רבע מהציבור מאמין בקונספירציות"

25.8.2016 / 0:28

ראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ אחרי רצח ראש הממשלה, שלמה הר נוי, התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לתיאוריות שהפיץ ברי חמיש, שמת שלשום. "הכול שטויות, הימין רצה להוריד אשמה ובשמאל רצו להאשים את השב"כ", אמר

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

שלמה הר נוי, ראש היחידה לאבטחת אישים בשב"כ אחרי רצח רבין ומי שהיה אחראי על תחקיר האירוע בארגון, התייחס אתמול (רביעי) למותו של ברי חמיש, ממובילי תיאוריית הקונספירציה בנושא. "מוציא אותי מדעתי שרבע מהאוכלוסייה מאמינים בתיאוריית קשר", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. לדבריו, סטטיסטיקות שונות מראות כי תאוריות רבות תפסו תאוצה עם השנים בקרב חוגי ימין ושמאל כאחד. בין היתר, הופצו בספרים, במאמרים ובהרצאות.

הר נוי תיאר את הנעשה בשטח לאחר הירי של הרוצח יגאל עמיר. "רבין נפל אחרי הירי, יורם רובין (המאבטח של רבין) הרים אותי, הכניס אותו לרכב ונשכב עליו בספסל האחורי וצעק לנהג לנסוע. רק אחרי 15 מטר, כשהדלתות פתוחות, הוא טרק את הדלת ועד אז הרגליים שלו היו בחוץ. כלומר, לא היה אדם נוסף ברכב".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לאחר 71 ימים: "הושג הסכם להפסקת שביתת הרעב של בילאל כאיד"
ביידן לארדואן בביקור בטורקיה: "מתנצל שלא הגעתי מוקדם יותר"
מפקד מצ"ח היוצא ברמז למחליפו: "יש להילחם בתופעת 'עשה לביתך'"

יגאל עמיר, לאחר רצח יצחק רבין. נובמבר 1995. AP
"לא ידוע מי צעק סרק". עמיר משחזר את הרצח/AP

לגבי היריות, אמר הר נוי כי הדוח הפתולוגי מאשר את דבריו. "כל היריות נורו מאחור וזה נראה בסרט. שני כדורים פגעו בגב ואחד בזרוע של רובין. אף כדור לא פגע בדף, שרק התלכלך בכתם. אם היה בו חור, היו צריכים להיות ארבעה חורים, כי הוא היה מקופל לארבעה חלקים", אמר.

"לא ידוע מי צעק סרק, לדעתי היה שם קצין משטרה שצעק כי היריות היו מתחת למרפסת ובגלל האקו זה נשמע כמו כדורים חסרי קליע. אמנם אני לא יודע רשמית מה הסיבה לכך, אבל היו בוודאות שלושה כדורים אמתיים שנורו מהגב".

לדבריו, ישנן כמה סברות לתיאוריות השונות. "הגורם העיקר הוא האידאולוגי - גורמי ימין דחפו כדי להוריד מהם את האשמה, גורמי שמאל רצו להאשים את השב"כ", אמר. "הכול שטויות. רבע מהציבור מאמין בתאוריות ולהערכתי זה רק יעלה ויתפח כי הציבור התרחק מהרצח. אנשים בדמיון מתפתחים עם השנים וזה אטרקטיבי".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
איתן הבר מודיע על מותו של יצחק רבין, בית החולים איכילוב תל אביב. נובמבר 1995. AP
איתן הבר מודיע על מותו של רבין/AP

חמיש, ממובילי תיאוריות הקשר, הלך שלשום לעולמו והוא בן 64. הוא חיבר כמה ספרים שזכו לפופולריות רבה בעיקר בקרב חובבי תיאוריות הקשר. המוכר מביניהם הוא "מי רצח את יצחק רבין", שאמנם לא נמכר ברשתות הספרים הגדולות אך זכה להצלחה מסוימת בחוגי ימין. בין היתר טען כי מאבטחיו של רבין הם שירו בו, ולא עמיר.

בנו, אריאל, פרסם בדף הפייסבוק שלו את ההודעה על דבר מותו. "אני רוצה להודות לך על מה שהורשת לי... האנטי ממסדיות והאנרכיזם, החשיבה הביקורתית והיכולת להביע אותה על הכתוב, החיבה לרוקנרול ולמריחואנה, אמונה בלתי מתפשרת בצדקת הדרך ומעל לכל, התמימות הטהורה שאפשר לשנות את העולם לטובה", כתב. "אני אוהב אותך וגאה בך על מורשתך המשוגעת".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully