וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף אזהרת טורקיה: מיליציות שיעיות פתחו במתקפה באזור מוסול

הכוחות הנתמכים בידי איראן מתקדמים לעבר העיירה תל עפר שממערב לעיר, על אף שבאנקרה איימו לפעול אם ינסו לכבוש את האזור. הן הודיעו כי אחרי הדיפת דאעש מעיראק, יסייעו לאסד בסוריה

צילום: רויטרס

כוחות הצבא העיראקי הצליחו לחדור היום (שבת) לשטחה של עיירה מדרום למוסול, מעוז ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק, כחלק מהמבצע לכיבוש העיר. ההתקדמות הושגה בעזרתם של המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן, שהצטרפו למבצע ופתחו במתקפה ממערב.

חיילי הצבא התקדמו לעבר העיירה שורה בחסותו של גל תקיפות אוויריות של הקואליציה בהנהגת ארצות הברית, וכן באמצעות ירי ארטילרי לעבר עמדות חמושים בתוך היישוב. לדברי מפקדים שלחמו במבצע, רוב אנשי דאעש נסגו מאזור מוקדם יותר השבוע ולקחו עמם אזרחים המשמשים כמגנים אנושיים. הפצצותיה של ארצות הברית הפריעה במעט למנוסת פעילי הארגון ואף אפשרה לכמות קטנה של אזרחים להימלט.

במקביל למתקפה על שורה, פתחו המיליציות השיעיות במבצע משלהן ממערב למוסול, שנועד להבריח את דאעש מהעיירה תל עפר, שהייתה בעלת רוב שיעי לפני שנפלה לידי הארגון ב-2014. לאחר כיבוש העיירה, ינסו הלוחמים לאבטח את גבולה המערבי של עיראק עם סוריה ולסכל תנועת כלי רכב הנושאים לוחמים, נשק ואספקה המגיעים מבירת דאעש בא-רקה שבסוריה. טורקיה הזהירה השבוע כי היא תנקוט צעדים אם המיליציות הנתמכות בידי איראן ינסו לכבוש את העיירה.

עוד על המבצע במוסול:
דאעש הוציא להורג 232 אזרחים ליד מוסול, רבבות הפכו למגנים אנושיים
הקרב על מוסול: דאעש שלח "יחידות מתאבדים" לקראת כניסת הכוחות
מחכים לתגבורת: צבא עיראק חושף מנהרות של דאעש לפני הכניסה למוסול

לוחמים שיעים הנתמכים בידי איראן במבצע לכיבוש מוסול מידי דאעש. 28 באוקטובר 2016. AP
הבטיחו שלא ייכנסו לעיר. לוחמי המיליציות השיעיות ממערב למוסול, היום/AP

לאחר שיסיימו "לפנות את חמושי דאעש מעיראק", טוענים מנהיגי קואליציית המיליציות השיעיות חשד א-שעבי כי הם מתכננים לחצות את הגבול ולהיכנס לסוריה, שם ילחמו לצד צבאו של הנשיא בשאר אסד. לצדו של המשטר בדמשק כבר לוחמים כמה ארגונים שיעיים, אך הודעת איחוד המיליציות תהפוך את המעורבות לטובתו רשמית. "אחרי שנפנה את ארצנו מכנופיות הטרוריסטים האלה, אנחנו מוכנים לגמרי לעבור לכל מקום שיש בו איום לביטחון הלאומי העיראק", אמר דובר הקואליציה, אחמד אל-אסדי.

מעורבותן של המיליציות השיעיות במבצע לשחרור מוסול העלתה דאגה רבה עקב היותה של העיר בעלת רוב סוני. הדבר עלול לגרור מתחים אם המיליציות יפעלו בתוך שטח העיר וישאפו לשלוט בחלקים בה, אך מנהיגיהן טוענים כי לא ייכנסו לעיר עצמה. ג'פאר אל-חוסייני, דובר המיליציה "גדודי חיזבאללה", אמר כי ארגונו והמיליציות השיעיות הנוספות מתקדמות בעיראק בעזרתם של יועצים איראנים וכלי טיס עיראקיים. לדבריו, הקואליציה בהנהגת ארצות הברית, המספקת תמיכה קרקעית לצבא עיראק ולכוחות הפשמרגה הכורדיים, אינה מעורבת בפעילותן.

במבצע במוסול שנפתח מוקדם יותר החודש מעורבים כ-25 אלף לוחמים, אנשי משטרה, לוחמים כורדים ושיעים ואף קבוצות סוניות. מיליציות רבות הוקמו לאחר פלישתה של ארצות הברית לעיראק ב-2003 ונועדו ללחום באמריקנים ובחמושים סונים. עם כיבושה של מוסול על ידי דאעש ב-2014, החלה בגדאד לתמוך במיליציות שלחמו בארגון שהתפשט מאז בחלקיה הצפוניים והמערביים של המדינה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אזרחים נמלטים מבתיהם שבאזור מוסול בעקבות המבצע לכיבוש העיר מידי דאעש. 25-28 באוקטובר 2016. AP
רבים מאנשי דאעש ברחו. אזרח שנמלט מביתו בימים האחרונים, אזור מוסול/AP

הכוחות הפועלים לכיבושה של מוסול מתקדמים בימים האחרונים מכיוונים שונים, אך באופן בלתי אחיד. מאז החל המבצע ב-17 באוקטובר, הגיעו הכוחות למרחק שישה קילומטרים מהקצה המזרחי של מוסול – שם מובילים הכוחות העיראקיים בלחימה מול דאעש. התקדמות איטית יותר נרשמה בדרום, שם חיילי צבא עיראק נמצאים עדיין 35 קילומטרים מהעיר – מרחק גדול בהרבה שאינו קרוב לכיבוש חלקים ממנה. ביומיים האחרונים לא חלה התקדמות משמעותית לקראת הבסת דאעש, שרבים מאנשיו נמלטו מהאזור אך הותירו אחריהם מטעני נפץ, מוקשים ומנהרות שסייעו להם לחמוק מהפצצות אוויריות.

אתמול דיווח האו"ם כי דאעש משתמש בעשרות אלפי בני אדם בעיר הכבושה כמגנים אנושיים, וכי טבח ביותר מ-230 עיראקים בימים האחרונים, בעיקר אנשי כוחות הביטחון לשעבר. הארגון הוציא לפועל מסעות הרג המוניים בעבר, וכעת רווחת האמונה כי הוא מוציא להורג כל אדם שנראה קשור ולו במעט לניסיון להביסו ולהבריחו ממעוזיו.

כוחות עירקיים לוחמים במוסול נגד דאעש. רויטרס
כוחות עיראקיים בשולי מוסול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully