וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לתגבורת: צבא עיראק חושף מנהרות של דאעש לפני הכניסה למוסול

28.10.2016 / 0:39

הכוחות המיוחדים מטהרים אזורים ששוחררו מהארגון, וחושפים מפעלים לייצור מטענים ומנהרות תת-קרקעיות, אחת מהן נחפרה ממסגד. הם ממתינים לחיילים המתקדמים באטיות מהדרום. "לא עצרנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כוחות מיוחדים של צבא עיראק חשפו אתמול (חמישי) רשת של מנהרות תת-קרקעיות ומתקן לייצור מטענים בכפר ממזרח לעיר מוסול, ששוחרר לאחרונה מידי דאעש, בעוד בעלי בריתם נאבקים בלוחמי הארגון בניסיון להתקדם לעיר מכיוון דרום.

בכירים בכוחות המיוחדים אמרו כי המבצע מתקדם כמתוכנן, אולם הם מחכים להתקדמות נוספות של הכוחות שמדרום - לפני שימשיכו בהסערותם על העיר השנייה בגודלה במדינה, שנפלה לידי דאעש ב-2014. "המבצע לא נעצר והוא נמשך כמתוכנן", אמר גנרל חיידר פדהיל, בכיר בכוחות המיוחדים.

גנרל נג'ים אל-ג'בורי מצבא עיראק אמר כי הכוחות מדרום למוסול כבשו שלשום את העיירה סטאף א-תות שבעמק נהר החידקל ועתה הם נמצאים במרחק של 35 ק"מ ממוסול. לדבריו, כוחות מקומיים נשלחו לאזור כדי לשמור על השטח החדש בזמן שאנשיו מתארגנים לשלב הבא במבצע.

כל העדכונים האחרונים על המבצע במוסול
ארדואן במסר לארה"ב: כוחותינו יפעלו לכיבוש מעוז דאעש בסוריה
הקרב על מוסול: דאעש שלח "יחידות מתאבדים" לקראת כניסת הכוחות

חיילי הכוחות העירקיים במנהרות של דאעש באזור מוסול. רויטרס
שימשו את לוחמי הארגון מסתור מפני הקואליציה. מנהרה באזור מוסול, אתמול/רויטרס

הכוחות המיוחדים, שהתייצבו במרחק של תשעה קילומטרים ממזרח לעיר, המשיכו בטיהור העיירה טוב זוואה. הם איתרו חנות צמיגים שהוסבה למפעל להכנת מטעני צד ולייצור כלי רכב משוריינים. הם גם חשפו מנהרה שצוידה במאווררים ובפנסים, שנחפרה מתחת למסגד עד לכביש. הכוחות העיראקיים מצאו רשת סבוכה של מנהרות באזורים ששוחררו מידי הארגון הסוני, שבהן עשו שימוש כדי לחמוק מתקיפות הקואליציה האמריקנית. דאעש גם מלכד בתים ומבנים אחרים על מנת לעכב את התקדמות הכוחות.

רבים חוששים כי דאעש עלול לנקוט צעדים אכזריים יותר ככל שצבא עיראק והכורדים יתקרבו למוסול, שם חיים לפי ההערכות כמיליון איש. סוכנות הבריאות של האו"ם אמרה היום כי היא הכשירה 90 רופאים למקרה של אירוע רב-נפגעים, בהתקדמות מיוחדת במתקפות כימיות. לדאעש יש ככל הנראה יכולות לייצור נשק לא-קונבנציונלי והכוחות העיראקיים אומרים כי הם ערוכים למקרים כאלו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חיילי הכוחות העירקים ליד פתח מנהרה של דאעש – במסעדה במוסול. רויטרס
בצבא ערוכים גם למתקפות כימיות. חייל עיראקי בפתח של מנהרה, אתמול/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי אמר כי כ-700 אלף איש צפויים להימלט ממוסול, וכ-200 אלף מהם יזדקקו לסיוע חירום, כולל כ-90 אלף ילדים הצריכים להתחסן וכ-8,000 נשים בהיריון. הארגון הבינלאומי להגירה אמר כי כ-9,000 תושבים ברחו עד כה מהעיר. עד עתה רוב הקרבות התרכזו באזורים המאוכלסים בדלילות.

המבצע במוסול הוא הגדול ביותר של צבא עיראק מאז הפלישה של ארצות הברית ב-2003. משתתפים בה כ-25 אלף חיילים עיראקים, שוטרים, כוחות כורדיים, לוחמי שבטים סוניים ומיליציות שיעיות. זאת גם הפעם הראשונה שבה המחוז האוטונומי הכורדי מאפשר לחיילי הצבא לפעול על אדמתו מאז הופל סדאם חוסיין. עם זאת, שני הצדדים עדיין מצויים במחלוקת סביב גבולות המחוז וחלוקת רווחי הנפט.

עמאר אל-חכים, המטיף השיעי שמנהיג את הסיעה הגדולה ביותר בפרלמנט, קיים אתמול מסיבת עיתונאים עם מנהיג החבל הכורדי מסעוד ברזאני. הוא שיבח את שיתוף הפעולה שלהם במלחמה בדאעש. "אין ספק ששיתוף הפעולה הביטחוני והצבאי הנרחב הוא התחלה חשובה וחלון לטיפול בכל הנושאים שעל הפרק", אמר. "שחרורה של מוסול תהיה תחילה של מציאות חדשה בעיראק, עם יותר שיתוף פעולה".

(עדכון ראשון: 19:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully