וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הוציא להורג 232 אזרחים ליד מוסול, רבבות הפכו למגנים אנושיים

28.10.2016 / 12:51

נציבות האו"ם לזכויות אדם פרסמה כי בין הקורבנות, שנרצחו לאחר שסירבו לפקודות אנשי הארגון הקיצוני, 190 איש ששירתו בעבר בכוחות המיוחדים של צבא עיראק: "רבים נורו במקום". בנוסף, חטף הארגון עשרות אלפים, ובהם נשים וילדים, ומשתמש בהם כמגנים אנושיים בקרבות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: צבא עיראק חושף מנהרות תת-קרקעיות של דאעש במוסול)

אנשי דאעש הוציא להורג לפחות 232 איש באזור מוסול, לאחר שסירבו לפקודותיהם – כך פרסמה היום (שישי) נציבות האו"ם לזכויות אדם. 190 מתוכם שירתו בעבר בכוחות המיוחדים של צבא עיראק, והיתר אזרחים. "רבים מאלו שסירבו לציית נורו במקום", סיפרה דוברת הנציבות רבינה שמדסני.

הארגון הקיצוני נערך להתקדמות הכוחות למעוזו בעיראק וחטף "עשרות אלפים", ובהם גם נשים וילדים, מסביבת מוסול. לפי נציבות האו"ם לזכויות אדם, דאעש משתמש ברבבות כמגנים אנושיים.

לקריאה נוספת:
שתי שפחות יזידיות שברחו משבי דאעש קיבלו פרס זכויות אדם
ארדואן במסר לארה"ב: כוחותינו יפעלו לכיבוש מעוז דאעש בסוריה
מבעד לעשן הקרבות רואים את מוסול: דיווח מיוחד מחזית המאבק בדאעש

כוחות עירקיים לוחמים במוסול נגד דאעש. רויטרס
כוחות עיראקיים באזור העיר מוסול, השבוע/רויטרס

כוחות מיוחדים של צבא עיראק חשפו אתמול רשת של מנהרות תת-קרקעיות ומתקן לייצור מטענים בכפר ממזרח למוסול, ששוחרר לאחרונה מידי דאעש. זאת בעוד בעלי בריתם נאבקים בלוחמי הארגון בניסיון להתקדם לעיר מכיוון דרום.

בכירים בכוחות המיוחדים אמרו כי המבצע מתקדם כמתוכנן, אולם הם מחכים להתקדמות נוספות של הכוחות שמדרום - לפני שימשיכו בהסערותם על העיר השנייה בגודלה במדינה, שנפלה לידי דאעש ב-2014. "המבצע לא נעצר והוא נמשך כמתוכנן", אמר גנרל חיידר פדהיל, בכיר בכוחות המיוחדים.

גנרל נג'ים אל-ג'בורי מצבא עיראק אמר כי הכוחות מדרום למוסול כבשו השבוע את העיירה סטאף א-תות שבעמק נהר החידקל ועתה הם נמצאים במרחק של 35 ק"מ ממוסול. לדבריו, כוחות מקומיים נשלחו לאזור כדי לשמור על השטח החדש בזמן שאנשיו מתארגנים לשלב הבא במבצע.

פליטים שנמלטו מן המתקפה על דאעש במוסול. רויטרס
ילדים ונשים כמגנים אנושיים. פליטים שנמלטו מידי דאעש במוסול/רויטרס

תושבי מוסול אמרו השבוע כי לוחמי דאעש מגלחים את זקניהם ומחליפים את מקומות המסתור שלהם עם התקדמות הכוחות לעבר העיר. כמה תושבים בעיר סיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אנשי הארגון הקיצוני מתכוננים למתקפה, לאחר שיחידות העלית התקרבו למרחק של חמישה קילומטרים מהעיר, מהחזית המזרחית.

"ראיתי כמה אנשי דאעש והם נראו שונה למדי מהפעם האחרונה שראיתי אותם", אמר תושב שהזדהה בשם אבו סאיף. "הם קיצצו את זקניהם ושינו את הבגדים. הם בטח מפחידים והם כנראה מתכוננים לברוח מהעיר".

לפי ההערכות, בעיר נמצאים כ-5,000-3,000 חמושים, לצד כמיליון תושבים. ארגוני סיוע מזהירים מפני משבר הומניטרי חסר תקדים שיפרוץ עם תחילת הקרבות בעיר עצמה.

אזרחים נמלטים מבתיהם שבאזור מוסול בעקבות המבצע לכיבוש העיר מידי דאעש. 25-28 באוקטובר 2016. AP
אזרחים נמלטים ממוסול, השבוע/AP
אזרחים נמלטים מבתיהם שבאזור מוסול בעקבות המבצע לכיבוש העיר מידי דאעש. 25-28 באוקטובר 2016. AP
אזרחים נמלטים מבתיהם במוסול, השבוע/AP
אזרחים נמלטים מבתיהם שבאזור מוסול בעקבות המבצע לכיבוש העיר מידי דאעש. 25-28 באוקטובר 2016. AP
אזרחים נמלטים מבתיהם במוסול, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully