וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי שפחות יזידיות שברחו משבי דאעש קיבלו פרס זכויות אדם

27.10.2016 / 17:48

נדיה מוראד באסה ולמייה אג'י בשאר, שנמלטו מהארגון בעיראק והפכו לפעילות למען בני עמן הנרדף, קיבלו את הפרס של האיחוד האירופי. "הראו אומץ ואנושיות בלתי רגילות בפני אכזריות מחרידה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שתי נשים יזידיות שהיו שפחות מין של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בטרם נמלטו מהשבי והפכו לפעילות למען בני עמן זכו היום (חמישי) בפרס האיחוד האירופי לזכויות אדם.

גאי ורהופדסאט, מנהיג "ברית הליברלים והדמוקרטים של אירופה" (ALDE), אמר כי נדיה מוראד באסה ולמייה אג'י בשאר הן "נשים מעוררות מחשבה, שהראו אומץ ואנושיות בלתי רגילות בפני אכזריות מחרידה. אני גאה בכך שהן זכו בפרס סחרוב לשנות 2016".

ביאטריס בקרה בסטרקאה, חברת פרלמנט האירופי מטעם ה-ALDE שתמכה במועמדותן, אמרה כי הפרס "הוא הכרה במאבק של נדיה ושל למייה במהלך חייהן. שתיהן התגברו באופן מרשים על עבדות מינית אכזרית שאליהן נחשפו על ידי הג'יהאדיסטים והפכו לדוגמה עבור כולנו".

הפרס, שנקרא על שמו של מתנגד השלטון הסובייטי אנדריי סחרוב, נוסד ב-1988 כהוקרה ליחידים או לקבוצות המגנים על זכויות אדם ועל חירויות בסיסיות. בשנה שעברה זכה הבלוגר הסעודי ראיף בדוואי. זוכים קודמים כללו גם את נלסון מנדלה.

נדיה מוראד, יזידית שנמלטה משבי דאעש, בקנדה, אוקטובר 2016. רויטרס
נדיה מוראד באסה, אחת מזוכות הפרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully