וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיראקים אדיבים, תושבי מיאנמר תורמים לצדקה: דוח הנדיבות העולמי

לפי הדוח שפרסמה קרן CAF וכולל שקלול סוגי נתינה שונים ב-140 מדינות, תושבי מיאנמר הם הנדיבים ביותר בעולם. 63% מאזרחי ארה"ב תרמו לצדקה השנה, בריטניה היא המדינה הנדיבה באירופה, ומה עם ישראל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער הדוח השנתי שפרסמה הקרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזרחי עיראק הם האדיבים ביותר לזרים, בעוד אזרחי מיאנמר הם הנדיבים ביותר, כך עולה מאינדקס הנתינה של קרן CAF הבריטית לשנת 2016. בחודש האחרון, שמונה מתוך עשרה עיראקים עזרו לאדם שהם לא מכירים, והמספרים גבוהים כמעט באותה המידה גם אצל אזרחי לוב. באותה התקופה, 91% מאזרחי מיאנמר תרמו כסף לצדקה. לשם השוואה, 63% מהאמריקנים – האזרחים שנמצאים במקום השני בדירוג – תרמו לצדקה, ו-73% מהם עזרו לזרים.

הציון השנתי ממקם את מיאנמר בראש הרשימה זו השנה השלישית ברציפות, כאשר כמחצית מהאזרחים תורמים מזמנם למענם הזולת וכ-63% עוזרים לזרים. לפי הדוח, הנתינה הנדיבה במדינה, שרוב אזרחיה משתייכים לזרם הטהרוואדה בבודהיזם, משקפת את ה"סנגהה דאנה", מצוות הנתינה הבודהיסטית. לפי המצווה הזו תורמים רבים מאזרחי המדינה את כספם לעזרה לנזירים שהקדישו את חייהם לתרגול התורה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי דרום אפריקה: גמביה הודיעה על פרישה מבית הדין בהאג
"הג'ונגל נגמר": החלה הריסת מחנה הפליטים בצפון צרפת
המלחים ששוחררו משבי פיראטים אחרי חמש שנים: "אכלנו חולדות"

עשר המדינות הנדיבות בעולם. איי פי, עיבוד תמונה
עשר המדינות הנדיבות בעולם/עיבוד תמונה, איי פי

בסקר השתתפו כאלף אנשים מכל אחת מ-140 המדינות שנבדקו. הדירוג הכללי, שלוקח בחשבון שלושה סוגי נתינה - תרומות כספיות, הצעת עזרה לזרים והתנדבות - מעמיד את בריטניה כמדינה הנדיבה ביותר באירופה. איחוד האמירויות הערביות עומדת בראש מדינות מזרח התיכון, קניה באפריקה, וגוואטמלה באמריקה הלטינית. המדינה הכי פחות נדיבה לפי הדוח היא סין, שציונה על פי השקלול הוא 11%.

ישראל נמצאת במקום ה-43 בדירוג העולמי, עם ציון משוקלל של 41%. 49% אחוז מהנשאלים הישראלים סיפרו כי עזרו לזר בתקופה שנבדקה, אחוז זהה תרמו כסף לצדקה, ו-24% העידו כי תרמו מזמנם והתנדבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully