וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחים ששוחררו משבי פיראטים אחרי חמש שנים: "אכלנו חולדות"

קבוצת המלחים שספינתם נחטפה לחופי סומליה בשנת 2012 הובאו לניירובי, ומשם ימשיכו כל אחד למדינתו. "נתנו לנו מעט מים", סיפר אחד החטופים, ששחזר את השנים הקשות. "כשאתה רעב – אתה אוכל הכל"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

קבוצת מלחים שהוחזקו בשבי על ידי פיראטים סומליים קרוב לחמש שנים שרדו, בין היתר, על ידי אכילת חולדות - כך סיפר אתמול (שני) אחד מ-26 הניצולים לרשת BBC. המלח הפיליפיני ארנל באלברו, שנחטף יחד עם חבריו לספינה בשנת 2012, דיבר עם כלי התקשורת לאחר שהחטופים הובאו לבירת קניה, ניירובי, בדרכם למדינותיהם.

צוות הספינה החטופה כולל אזרחים מסין, הפיליפינים, קמבודיה, אינדונזיה, וייטנאם וטייוואן. לדברי משרד החוץ של טייוואן, החטופים שוחררו שלשום, לאחר ששולם בעבורם כופר על ידי בעלי הספינה, יחד עם קבוצות נוספות שלקחו חלק במשא ומתן עם החוטפים.

עוד בוואלה! NEWS:
חזרו למחות: נשים בפולין הפגינו נגד הגבלות חדשות על הפלות
תיעוד: מטוס קל התרסק במלטה מיד לאחר ההמראה, חמישה נהרגו
"חשבתי שלא תגיעו": בת 10 מודה לחיילים שהצילו אותה מדאעש בעיראק

חטופים ששוחררו מידי פיראטים סומליים אחרי כחמש שנים בשבי, אוקטובר 2016. רויטרס
אחד המלחים נהרג במהלך החטיפה, עוד שניים ממחלות. החטופים ששוחררו, שלשום בניירובי/רויטרס

באלברו היה אחד מאנשי הצוות של הספינה FV NAHAM 3 כאשר היא נתפסה על ידי פיראטים סומליים מדרום לאיי סיישל. מארגון הסיוע Oceans Beyond Piracy עוד נמסר כי חבר צוות אחר נהרג במהלך החטיפה. כשנה לאחר החטיפה, הספינה טבעה והחטופים הובא לחופי סומליה. שני מלחים מתו כתוצאה ממחלות לאחר מכן.

לדברי באלברו, ארבע וחצי השנים האחרונות הפכו אותו ואת חבריו ל"מתים מהלכים". כשנשאל כיצד התייחסו אליהם החוטפים, השיב: "הם נתנו לנו כמויות קטנות של מים בלבד ואכלנו חולדות. בישלנו אותן ביער". עוד הוסיף באלברו: "אכלנו הכל. כשאתה מרגיש רעב, אתה אוכל". על הקשיים של החטופים להתאקלם מחדש בחייהם אחרי השחרור, אמר: "אני לא יודע מה יש בחוץ כשזה נגמר, זה מאוד קשה להתחיל מחדש".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חטופים ששוחררו מידי פיראטים סומליים אחרי כחמש שנים בשבי, אוקטובר 2016. רויטרס
"קשה להתחיל מחדש". החטופים מגיעים לניירובי, קניה/רויטרס

קבוצת החטופים היא בין האחרונות שהוחזקו בשבי על ידי פיראטים סומליים, אחרי גל חטיפות גדול במהלך שנות ה-2000. מספר התקיפות הימיות לחופי סומליה, בדרך כלל בשביל כופר, הצטמצם משמעותית בשנים האחרונות, בין היתר בגלל פטרולים צבאיים בינלאומיים באזורים הפגיעים ביותר לתופעה.

בשנת 2014 שוחרר סרטון של החטופים, שצילמו החוטפים במהלך המשא ומתן לשחרורם, על מנת להוכיח שהם עדיין בחיים. בסרטון נראים קבוצת המלחים כשהם כחושים ומוקפים ברעולי פנים הנושאים נשק. בסרטון מדבר אחד החטופים, שזוהה על ידי התקשורת בטייוואן כשן ג'וי-צ'נג, הטכנאי הראשי של הספינה החטופה. שן נראה אומר במנדרינית כי הם מקבלים רק ליטר מים ליום, למרות החום העז. "אין מים, אין אוכל", אמר, והוסיף כי "כל אחד מאיתנו סובל מאיזושהי מחלה". "הפיראטים לא נותנים תרופות, הם אומרים שאין להם כסף לקנות תרופות. כך מתו שניים מאיתנו בלי שום סיבה".

(עדכון ראשון: 20:02)

חטופים ששוחררו מידי פיראטים סומליים אחרי כחמש שנים בשבי, אוקטובר 2016. רויטרס
לפי דיווחים, החוטפים קיבלו כופר עבור השחרור/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully