וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מארבע שנים: פיראטים שיחררו 26 בני ערובה בסומליה

אנשי צוות של ספינה שלקחה בשבי באוקיינוס ההודי בשנת 2012 יימסרו לידיהם של עובדי ארגון סיוע. זאת, לטענת הפיראטים, לאחר שקיבלו כופר של מילון דולרים וחצי. "הם נראים שחוקים ורזים מאוד"

פיראטים בסומליה. AP
אנשי הצוות נשבו ב-2012. פיראט בסומליה/AP

קבוצת פיראטים מסומליה הודיעה היום (שבת) כי שחררה 26 בני אדם, אנשי צוות של ספינה ששטה במימי האוקיינוס ההודי ונתפסה בידיהם לפני יותר מארבע שנים. זאת, לטענתם, בתמורה לכופר בשווי מיליון דולרים וחצי.

מדובר בצוות הספינה FV Naham 3, אזרחי כמה ממדינות מזרח אסיה, שנלקחו בשבי במרץ 2012 בעת שהיו מדרום לאיי סיישל. תחילה הוחזקו אנשי הצוות על ספינתם מול חופי סומליה. בשלב מסוים טבעה הספינה, והצוות נלקח לתוך שטח המדינה והוחזק בה עד היום.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "ה-FBI ומשרד המשפטים מחפים על פשעי קלינטון"
כשהאנרכיה מתפשטת ברחובות, גם השוטרים בצרפת יוצאים נגד השלטון
מתקפה כימית במוסול: כאלף נפגעים בפיצוץ מפעל גופרית בידי דאעש

פיראטים בסומליה. AP
הקהילה המקומית סייעה בתיווך. פיראט בחופי סומליה/AP

ג'ון סטיד, עובד בארגון סיוע שפעל לשחרור השבויים, אמר כי מידע על מצבם הבריאותי טרם נמסר. עם זאת, הוא אמר כי בתמונות שקיבלו לידיהם מהפיראטים כדי להוכיח שהם בחיים הם נראים "שחוקים ורזים מאוד". הוא ציין כי מחר יגיעו אנשי הארגון למקום שבו הוחזקו השבויים ויקבלו אותם לידיהם. הוא סירב להגיב לטענות על תשלום הכופר, אך מסר כי הקהילה המקומית ובכירי השבטים היו מעורבים במו"מ.

צוות הספינה כולל אזרחים מווייטנאם, מטייוואן, מקמבודיה, מאינדונזיה, מסין ומהפיליפינים. פעילות הפיראטים באזור החוף של סומליה הייתה בעבר איום לתעשיית הספנות העולמית, אך כמות המתקפות צנחה בצורה דרמטית בשנים האחרונות לאחר שספינות המשייטות באזור החלו לשכור את שירותיהם של חברות אבטחה. כמו כן, כוחות חילות הים של מדינות האיחוד האירופי הגבירו את סיוריהם באזור. כעת נמצאים בידי הפיראטים במדינה בני ערבוה בודדים בלבד.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully