וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרו למחות: נשים בפולין הפגינו נגד הגבלות חדשות על הפלות

בתחילת החודש נחלו ארגוני הנשים הצלחה כשהפרלמנט דחה הצעת חוק דרקונית האוסרת על הפלות לחלוטין. אך מלחמתן לא תמה שכן כעת מפלגת השלטון מקדמת חוק חדש שלא יאפשר לנשים שעובריהן לוקים בתסמונת דאון להפסיק את ההיריון

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשות פולין לבשו שחור ופתחו אתמול (ראשון) מחדש במחאות נגד ניסיונותיה של מפלגת השלטון השמרנית להקשיח את החקיקה על הפלות במדינה, שכבר היום נחשבת לאחת מהנוקשות ביותר באירופה. זאת, לאחר שעל אף שבתחילת החודש דחה הפרלמנט הצעת חוק לאיסור מוחלט על הפלות בפולין, אמר לאחרונה ראש הממשלה לשעבר ירוסלב קצ'ינסקי כי בכוונתו להציע חוק חדש שיוסיף הגבלות על ביצוע הפלות.

לפי החוק החדש שמתכנן להציע ראש הממשלה ירוסלב קצ'ינסקי, הפלות לא ייאסרו לחלוטין, אולם גם נשים שעובריהן אובחנו לוקים בתסמונת דאון או במחלות חשוכות מרפא לא יוכלו לבצע הפלה. במסגרת החוק המוצע רק נשים שעברו אונס או שנמצאות בסכנת חיים יוכלו להפסיק את ההיריון.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא אעזוב גם אם אלך לכלא": בצרפת נערכים לפינוי "הג'ונגל"
שנה מפרוץ המשבר הפוליטי בספרד: ראש הממשלה יוכל להקים קואליציה
בצל הטענות לפשעי מלחמה בתימן: בריטניה מאמנת טייסים סעודים

מחאות בפולין נגד ביטול ההפלות במדינה, אוקטובר 2016. רויטרס
חזרו לבגדי האבלות. נשים מוחות בפולין, החודש/רויטרס

נשים רבות התכנסו אתמול מחוץ לבניין הפרלמנט בוורשה. בסבב המחאות הנוכחי הן התמקדו במעורבותה של הכנסייה הקתולית בחיים הפוליטיים. בשנה שעברה זכתה מפלגת השלטון בבחירות הנשיאותיות וכן בבחירות לפרלמנט בפולין, וקיבלה לאורך המרוץ תמיכה משמעותית מצד הכנסייה הקתולית במדינה וכלי התקשורת הדתיים. רבים ממבקרי הצעת החוק רואים בה כדרכה של המפלגה "להשיב חוב" לכנסייה הקתולית על תמיכתה בבחירות.

למרות התמיכה הגדולה שלה זכתה מפלגת השלטון בבחירות והציבור הדתי הגדול במדינה, שנחשבת לקתולית ביותר באירופה, הסקרים מצביעים על כך שרבים מהאזרחים מאמינים כי הצעת החוק המדוברת קיצונית וקשוחה מדי, גם תומכי המפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מחאות בפולין נגד ביטול ההפלות במדינה, אוקטובר 2016. רויטרס
רופאים רבים מכריזים על עצמם כסרבני הפלות. נשים מוחות בפולין, החודש/רויטרס

תחת השלטון הקומוניסטי בפולין ההפלות היו חוקיות וזמינות יחסית, אולם לאחר נפילת הקומוניזם המדינה אימצה מחדש את המסורת הקתולית שלה. החוק הנוכחי בנושא ההפלות, שעבר בשנת 1993, אוסר על הפלות ברוב המקרים, אך מאפשר אותן במקרי אונס, סכנה לחיי האם או לבריאותה, או במידה ולא ניתן ליילד את העובר בגלל מצבו הרפואי.

ואולם, אף שההפלות מותרות במדינה באופן חוקי, רופאים רבים מכריזים על עצמם כסרבני הפלות, ולא מוכנים לבצע אותן גם במקרים הללו. מנתונים רשמיים עולה כי בשנה שעברה נערכו 1,040 הפלות בלתי חוקיות בפולין. לפי ההערכות המספר האמתי גדול הרבה יותר, שכן נשים רבות מבצעות הפלות מחוץ למדינה או עושות זאת בעצמן באמצעות כדורים שהן מזמינות באיטרנט.

במסגרת המחאות ההמוניות במדינה, נשאו המפגינות קולבי תלייה שסימלו את אלפי ההפלות הבלתי חוקיות והמסוכנות שמתבצעות במדינה בכל שנה, ועלולות להפוך לשכיחות הרבה יותר במידה ויאושר החוק. "לנשים צריכה להיות זכות הבחירה, והפלות צריכות להיות אפשריות, במיוחד במקרי אונס או בעיות רפואיות לעובר", אמרה בחודש שעבר מגדלנה גוודץ, בת 28.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully