וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אעזוב גם אם אלך לכלא": בצרפת נערכים לפינוי "הג'ונגל"

אלפי התושבים במחנה הפליטים הידוע לשמצה בעיר קאלה שבצפון צרפת יובלו באוטובוסים למרכזי הגירה ברחבי המדינה, ומאות ילדים יעברו לבריטניה. המשטרה חוששת מעימותים אלימים ומרבים שיסרבו להתפנות. "אם יעשו בעיות, נאלץ להתערב בכוח"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הפגנות של חקלאים ונהגי משאיות הדורשים לסגור את קאלה, בחודש שעבר)

הרשויות בצרפת נערכות לפינוי מחנה הפליטים הידוע לשמצה בעיר קאלה שבצפון המדינה, המכונה "הג'ונגל". היום (שני) יחל תהליך פינוי 7,000 תושבי המחנה, ואוטובוסים יעבירו את רובם למרכזי פליטים ברחבי המדינה. החשש הוא כי פליטים רבים לא יסכימו לעזוב את המקום, שכן הם עדיין מקווים כי יצליחו לעבור לבריטניה על גבי משאיות העושות את דרכן לממלכה – דבר שיגרור עימותים אלימים עם המשטרה.

"איננו רוצים להשתמש בכוח, אך אם ישנם פליטים שיסרבו לעזוב, או ארגוני סיוע שיעשו בעיות, המשטרה תיאלץ להתערב", נמסר בהודעת משרד הפנים הצרפתי בנושא. בסוף השבוע האחרון התעמתו עשרות פליטים עם המשטרה במחנה, והשליכו אבנים לעבר השוטרים, שהגיבו בריסוס גז מדמיע. "לא אעזוב, לא משנה מה יגידו", אמר עלי אחמד בן ה-24 שהגיע מסודאן. "ראיתי כבר דברים נוראים בחיי. בית הכלא לא יהיה שונה בהרבה מה'גו'נגל'".

מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבוע, ולצורכו יגיעו אלפי שוטרים לאזור. החל ממחר, כלי רכב כבדים יישלחו למחנה כדי לפנות את האוהלים והמבנים הארעיים שנותרו מאחור.

עוד כתבות בנושא:
לקראת פינוי "הג'ונגל": ילדי פליטים יועברו מצרפת לבריטניה
נשיא צרפת הולנד שובר ימינה - ומבטיח לסגור את "ג'ונגל" המהגרים
צרפת החלה לבנות חומה ב"ג'ונגל המהגרים" למניעת הסתננות לבריטניה

מחנה הפליטים בעיר קאלה שבצפון צרפת, המכונה "הג'ונגל", אוקטובר 2016. רויטרס
פליטים באזור קאלה, יום לפני הפינוי/רויטרס

במקביל לפינוי הפליטים למרכזים בצרפת, רוב 1,300 הילדים שהגיעו למחנה ללא ליווי מבוגר יועברו לבריטניה. הממלכה נותנת עדיפות להגעת ילדים שלהם קשר משפחתי לפליטים שכבר נמצאים בגבולותיה, אך היא צפויה לקבל גם 200 ילדים נוספים מטעמים הומניטריים.

עשרות ילדים כבר הגיעו לבריטניה בשבוע האחרון, אך עובדי ארגוני סיוע האשימו את צרפת ואת בריטניה בכישלון בהתנהלות מול אותם הילדים ובסחבת ביורוקרטית. "הכול היה צריך להיעשות לפני זמן רב", אמר פרנסואה גנוק, החבר באחד הארגונים.

עלא-אודיל, נער בן 14 מסודאן, עדיין לא יודע מה יעלה בגורלו. "אחי נמצא בבריטניה, בגלזגו שבסקוטלנד, כבר שלוש שנים. יש לו עבודה שם", אמר וציין כי הרשויות בבריטניה מכירות את מצבו, אך הוא עדיין לא יודע אם הוא יקבל מקלט בממלכה או יועבר לאזור אחר בצרפת.

עימותים עם המשטרה במחנה הפליטים בעיר קאלה שבצפון צרפת, המכונה "הג'ונגל", אוקטובר 2016. רויטרס
חשש מאירועים אלימים. עימותים בין תושבי המחנה למשטרה במחנה/רויטרס

"הג'ונגל" העיב על היחסים בין צרפת ובריטניה לאחרונה. פליטים מהמחנה נוהגים להציב מכשולים בפני משאיות שעושות את דרכן לאי הבריטי דרך המנהרה המחברת בין שתי המדינות או דרך מעבורות. זאת, כדי לגרום לכלי הרכב להאט כך שיוכלו להתגנב אליהן. בחודש שעבר צרפת החלה בעבודות להקמת חומה שתפריד בין מחנה הפליטים לנמל העיר.

(עדכון ראשון: 22:45)

מחנה הפליטים בעיר קאלה שבצפון צרפת, המכונה "הג'ונגל", אוקטובר 2016. רויטרס
האוהלים והמבנים הארעיים ייהרסו. המחנה בקאלה/רויטרס
מחנה הפליטים בעיר קאלה שבצפון צרפת, המכונה "הג'ונגל", אוקטובר 2016. רויטרס
מבוגרים וילדים במחנה הפליטים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully