וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת הולנד שובר ימינה - ומבטיח לסגור את "ג'ונגל" המהגרים

הנשיא הגיע לעיר קאלה, שבה שוכן המחנה ובו כעשרת אלפים מהגרים, וקרא גם לבריטניה לקיים את חלקה. זאת לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, שבהן תשחק תפקיד מרכזי סוגיית ההגירה למדינה

צילום: רויטרס

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר היום (שני) כי הכרחי לפרק את מחנה הפליטים בעיר קאלה, המכונה "הג'ונגל", וקרא לבריטניה למלא את חלקה בפתרון המשבר. הוא ייפגש בהמשך היום עם גורמים רשמיים מקומיים בקאלה, אולם לא יגיע למחנה עצמו.

ביקורו בעיר נמל מגיע כמה ימים בלבד לאחר שקודמו בתפקיד – ניקולא סרקוזי – סייר במקום לקראת התמודדותו המחודשת על הנהגת המפלגה השמרנית. סרקוזי שבר ימינה בכל הנוגע לסוגיית ההגירה, במטרה לגזול קולות ממפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" שניצלה את המשבר ביבשת כדי לצמוח בסקרים.

הנשיא הסוציאליסט סובל משפל בפופולריות לנוכח מתקפות הטרור שאירעו בצרפת בשנה וחצי האחרונות. אף שכלל לא בטוח שהוא ייצג את המפלגה בבחירות בשנה הבאה, הוא ניסה לאמץ חלק מהמעדות הנוקשות שמציגים יריביו בימין, סרקוזי ומנהיגת "החזית הלאומית" מארין לה פן.

לקריאה נוספת בנושא
צרפת החלה לבנות חומה ב"ג'ונגל המהגרים" למניעת הסתננות לבריטניה
"המצב רק מחמיר": מאות הפגינו בצרפת למען סגירת "ג'ונגל" המהגרים

מחנה הפליטים "הג'ונגל" בקאלה, צרפת, 25 בספטמבר 2016. רויטרס
כעשרת אלפים איש שוכנים במקום. "הג'ונגל", אתמול/רויטרס

בשבוע שעבר החלה צרפת בעבודות להקמת חומה שתפריד בין מחנה הפליטים לנמל העיר עקב הניסיונות החוזרים והנשנים של תושבי המחנה להסתנן למשאיות שעושות את דרכן לבריטניה. החומה, שאורכה קילומטר אחד וגובהה ארבעה מטרים, תהיה רחוקה רק במקצת מהמחנה, שבו על פי ארגוני זכויות אדם שוכנים עשרת אלפים בני אדם - בהם יותר מאלף ילדים.

הפרויקט, שעלותו מוערכת בכשלושה מיליון דולרים, ימומן במלואו מכספי משלם המסים הבריטי. החומה תחליף את גדר התיל במקום, שלא מצליחה למנוע מהפליטים מלהגיע לבריטניה. לפי הרשויות בצרפת, החומה תהיה מורכבת מלוחות בטון, שאותם ניתן יהיה להסיר כשלא יהיה בה יותר צורך. בניית החומה תסתיים בסוף השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully