וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת החלה לבנות חומה ב"ג'ונגל המהגרים" למניעת הסתננות לבריטניה

החומה תפריד בין מחנה הפליטים שבצפון המדינה לנמל בעיר קאלה, כדי למנוע מתושבי המקום להתגנב למשאיות שעושות את דרכן לאי הבריטי. לונדון תשלם על הפרויקט, שצפוי להסתיים עד סוף השנה הנוכחית

צילום: רויטרס

צרפת החלה היום (שלישי) בעבודות להקמת חומה שתפריד בין מחנה הפליטים בעיר קאלה שבצפון המדינה, המכונה "הג'ונגל", לנמל העיר. זאת, עקב הניסיונות החוזרים והנשנים של תושבי המחנה להסתנן למשאיות שעושות את דרכן לבריטניה. החומה, שאורכה קילומטר אחד וגובהה ארבעה מטרים, תהיה רחוקה רק במקצת מהמחנה, שבו על פי ארגוני זכויות אדם שוכנים עשרת אלפים בני אדם - בהם יותר מאלף ילדים.

הפרויקט, שעלותו מוערכת בכשלושה מיליון דולרים, ימומן במלואו מכספי משלם המסים הבריטי. החומה תחליף את גדר התיל במקום, שלא מצליחה למנוע מהפליטים מלהגיע לבריטניה. לפי הרשויות בצרפת, החומה תהיה מורכבת מלוחות בטון, שאותם ניתן יהיה להסיר כשלא יהיה בה יותר צורך. בניית החומה תסתיים בסוף השנה הנוכחית.

עוד כתבות מהעולם:
ארדואן בנאום באו"ם: "העולם צריך לנקוט צעדים נגד פתהוללה גולן"
גורמים רשמיים בארה"ב: "נראה שרוסיה תקפה את שיירת הסיוע בסוריה"
אובמה נאם באו"ם: "ישראל יודעת שלא תוכל להחזיק בהתנחלויות לעד"

עבודות לבניית חומה ליד מחנה הפליטים בקאלה שבצפון צרפת, שנועדה למנוע ממהגרים להסתנן לבריטניה, ספטמבר 2016. AP
העבודות לבניית החומה בקאלה, היום/AP

"הג'ונגל" העיב על היחסים בין צרפת ובריטניה לאחרונה. פליטים מהמחנה נוהגים להציב מכשולים בפני משאיות שעושות את דרכן לאי הבריטי דרך המנהרה המחברת בין שתי המדינות או דרך מעבורות, כדי שיאטו כך שהם שיוכלו להתגנב אליהן. "החומה תמנע מפליטים מלהגיע לכביש בכל ערב. הם מניחים שם גזעי עצים, ספסלים ומכלי גז", אמר יו"ר הנהלת הנמל של קאלה, ז'אן מארק פויססו, מוקדם יותר החודש. "אנו לא יכולים להמשיך עם המתקפות החוזרות והנשנות הללו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחנה הפליטים ליד העיר קאלה שבצפון צרפת. רויטרס
מחנה הפליטים באזור העיר קאלה/רויטרס

החודש, מאות נהגי משאיות, חקלאים בטרקטורים, אנשי נמל וסוחרים חסמו כביש ראשי בצפון צרפת בדרישה לסגור את מחנה המהגרים. שר הפנים של צרפת, ברנאר קזנוב, אמר החודש כי "הג'ונגל" ייסגר במהירות האפשרית, אך הדגיש כי הדבר יעשה בהדרגה. גורמי אופוזיציה בצרפת קראו לביטול ההסכם שנחתם בין בריטניה לצרפת בשנת 2003 – תחת הנהגתו של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי – שלפיו ביקורת הגבולות תיעשה על אדמת צרפת. גם סרקוזי עצמו התחייב כי אם ייבחר לנשיאות, אחד מצעדיו הראשונים יהיה לפתוח את ההסכם עם ממשלת בריטניה ולהציע תנאים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully