וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פינוי "הג'ונגל": ילדי פליטים יועברו מצרפת לבריטניה

קבוצה ראשונה של 14 קטינים שחיים במחנה הפליטים המאולתר בקאלה, שצפוי להיהרס בשבועות הקרובים, תגיע לבריטניה במסגרת תקנה המאפשרת יישוב מחדש לטובת איחוד משפחות. "אין הסכם לתכנית גדולה יותר"

צילום: רויטרס

14 ילדי מהגרים צפויים להגיע היום (שני) ממחנה הפליטים בקאלה בצפון צרפת, שנודע בכינויו "הג'ונגל", לבריטניה, במסגרת השלב הראשון של תכנית משרד הפנים בלונדון ליישוב מחדש של ילדי פליטים מקאלה לפני הריסת המחנה המתוכננת. הילדים שיגיעו לבריטניה, מרביתם אפגנים, סורים וכוויתים חסרי אזרחות, זכאים לעבור לבריטניה תחת תקנות דבלין, המאפשרות יישוב מחדש של מבקשי מקלט ילדים במדינה אם בני משפחתם כבר חיים בה.

זאת, בניגוד לבגירים הנדרשים לבקש מקלט במדינה הבטוחה הראשונה שאליה הם מגיעים. בנוסף לכך, תחת החוק הבריטי, הממשלה בלונדון אחראית להשלמת הליך העברת הילדים לשטח המדינה, כמו גם לתמיכה בילדי פליטים שמגיעים לאירופה ללא ליווי של בני משפחה מבוגרים. ממשרד הפנים הבריטי נמסר כי לאחר פגישה בין השרה אמבר רוד למקבילה הצרפתי ברנאר קזנוב, נשלח צוות לקאלה על מנת לאתר ילדים שזכאים ליישוב לחדש, ואילו קזנוב קרא בתום הפגישה לבריטניה "למלא את חובתה המוסרית".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא צרפת הולנד שובר ימינה - ומבטיח לסגור את "ג'ונגל" המהגרים
צרפת החלה לבנות חומה ב"ג'ונגל המהגרים" למניעת הסתננות לבריטניה
"המצב רק מחמיר": מאות הפגינו בצרפת למען סגירת "ג'ונגל" המהגרים

מחנה הפליטים בקאלה, צרפת, אוקטובר 2016. רויטרס
"העדיפות העליונה חייבת להיות ביטחונם של הילדים". קאלה, השבוע/רויטרס

על פי הדיווח ברשת BBC, יותר ממאה ילדים ללא ליווי צפויים לעבור לבריטניה בשבוע הקרוב. עם זאת, גורמים בקאלה הבהירו בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי "אין הסכם לתכנית גדולה יותר" להעברת ילדים מ"הג'ונגל". הצלב האדום איתר לפחות 187 ילדים זכאים ליישוב מחדש בקאלה, אולם בקרב ארגוני הסיוע בצרפת ובבריטניה נשמעו טענות על סחבת בטיפול בתיקיהם על ידי הרשויות בלונדון.

בריטניה התחייבה לקדם את הנושא בעקבות חקיקה שהוביל מוקדם יותר השנה בבית הלורדים אלפרד דבס, שהגיע לבריטניה מגרמניה הנאצית כילד באופן דומה. משרד הפנים בלונדון התחייב לשלוח צוות נוסף לקאלה על מנת לאתר ילדים נוספים. על פי ההערכות הראשוניות, כ-3,000 ילדים היו אמורים להגיע לבריטניה בעקבות זאת, אולם ב"גרדיאן" ציינו כי השרה רוד העריכה כי הגעתם של כ-300 ילדים ללא ליווי תיחשב "תוצאה טובה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מחנה הפליטים בקאלה, צרפת, אוקטובר 2016. רויטרס
עבודות ההריסה נדחו לפחות בשבוע. קאלה, השבוע/רויטרס

"העדיפות העליונה שלנו חייבת להיות בטיחותם וביטחונם של הילדים במחנה בקאלה", נמסר בהודעה רשמית ממשרד הפנים. "שרת הפנים הבהירה באופן חד משמעי במהלך פגישתה עם שר הפנים הצרפתי כי אנו מתכוונים להעביר כמה שיותר קטינים הזכאים ליישוב מחדש בבריטניה לפני תחילת הפינוי". עוד נמסר כי "נעשות עבודות דחופות בשני הצדדים על מנת להבטיח את האינטרסים שלהם".

על פי ההערכות, כ-10,000 בני אדם חיים ב"ג'ונגל", מחנה פליטים מאולתר ומוזנח ברובו, הסמוך למנהרה המובילה מצרפת לבריטניה, בהם בין 600 ל-900 קטינים ללא ליווי. בתקופה האחרונה, מהגרים רבים ניסו לחצות לבריטניה על גבי משאיות שהתקרבו למנהרה. הנשיא פרנסואה הולנד הכריז כי בכוונתו לפנות את תושבי המחנה למרכזי קליטה ברחבי הארץ ולהשמיד אותו, חרף טענות כי במהלך התהליך, ילדים רבים צפויים לאבד את זכאותם ליישוב מחדש. הריסת המחנה הייתה אמורה להתחיל כבר מחר, אולם התכניות נדחו למשך לפחות שבוע.

מחנה הפליטים בקאלה, צרפת, אוקטובר 2016. רויטרס
כ-10,000 בני אדם חיים במחנה. קאלה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully