וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הג'ונגל נגמר": החלה הריסת מחנה הפליטים בצפון צרפת

לאחר שפונו כמחצית ממבקשי המקלט המתגוררים במחנה המאולתר הידוע לשמצה בקאלה, הצוותים הראשונים החלו בפירוק מבני המגורים. מבנים נוספים עלו באש. בכיר צרפתי: "זה ייקח כמה זמן שייקח"

צילום: רויטרס

צוותים ראשונים החלו היום (שלישי) בשעות הצהריים בהריסת מחנה הפליטים המכונה "הג'ונגל", הסמוך לעיר קאלה שבצפון צרפת. כ-20 הפועלים החלו בפירוק המבנים המאולתרים במקום באופן ידני, ועדי ראייה דיווחו כי שני דחפורים קטנים הובאו למחנה הפליטים, גם כן. במקביל, דווח על שריפה גדולה שפרצה זמן קצר לפני כן, אולם טרם נמסר מה הוביל לפרוץ האש.

ההריסה החלה יום לאחר פינוי המחנה הידוע לשמצה, הסמוך למנהרה המובילה לבריטניה. פייר-אנרי ברנדה, דובר משרד הפנים בפריז, מסר היום כי 1,636 בגירים יצאו מהמחנה היום על גבי 33 אוטובוסים, שהובילו אותם ל-55 מרכזי קליטה ברחבי צרפת, כמו גם 372 קטינים שהועברו למרכז קליטה זמני. בסך הכול, 4,014 מבקשי מקלט פונו מהמחנה מאז החל המבצע. על פי ההערכות, מדובר ביותר מחצי מתושבי המחנה. עם זאת, לא ידוע מספרם המדויק.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא מוותרים": גורשו מבתיהם באתיופיה – ופונו ממחנה "ג'ונגל" בצרפת
"לא יודעים מה צופן העתיד": צרפת החלה בפינוי הפליטים מ"הג'ונגל"
"לא אעזוב גם אם אלך לכלא": בצרפת נערכים לפינוי "הג'ונגל"

הריסת מחנה הפליטים בקאלה, צרפת, 25 באוקטובר 2016. רויטרס
"נראה אם נצליח לעלות על אוטובוס היום". עבודות ההריסה בקאלה, היום/רויטרס

עבור מבקשי מקלט רבים במחנה, פירוקו סותם את הגולל על החלום להגיע לבריטניה, שם קיוו לקבל מקלט מדיני, למצוא עבודה מסודרת או להתאחד עם בני משפחותיהם. "אנחנו יודעים שהג'ונגל נגמר", סיפר אראש, מבקש מקלט אפגני בן 21, בעודו ממתין לריאיון עם פקידי ההגירה הצרפתים במחנה. "נראה אם נצליח לעלות על אוטובוס היום, אבל אנחנו רוצים עיר טובה, משהו ליד פריז. אם לא נוכל להגיע לשם, נשוב לג'ונגל".

"אנחנו מסבירים להם שיש עשרות אוטובוסים, 45 מהם מוכנים לקחת אותם ברגע זה", הסביר סרז' זרזינסקי, מנהל משרד השירותים החברתיים המחוזי, בנוגע לפעילות ההסברתית של הרשויות במהלך הפינוי וההריסה. "אנחנו אומרים להם שזה יסתיים כאן מתישהו, ואני חושב שהם מבינים. העובדה שהם חייבים לעזוב הופכת לעובדה מקובלת". לדבריו, "אין תאריך קבוע" לסיום הפינוי. "ביקשו מאיתנו לא להיחפז ולעשות זאת באופן רגוע", סיכם, "זה מה שנעשה, כמה זמן שזה ייקח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

דיווח של "רופאים ללא גבולות" מהמחנה:

ארגוני הסיוע, שמרביתם פירקו גם הם את משרדיהם בקאלה במהלך היום, הביעו חשש בתקופה האחרונה בנוגע לגורלם של כ-1,300 קטינים שחיים ב"ג'ונגל" ללא משפחותיהם. פריז קראה לממשלה הבריטית לקדם את ההליכים לקליטת קטינים כאלה, ואתמול טענה שרת הפנים הבריטית אמבר רוד כי לונדון תקבל כמחצית מהם. עם זאת, רק עשרות הועברו עד כה, והעברתם הושעתה לאחר כמה שעות. החשש הוא כי עם פינוי המחנה, זכויותיהם של אותם קטינים ללא ליווי לא יישמרו והם לא יקבלו מענה הולם מידי הרשויות הצרפתיות.

(עדכון ראשון: 18:00)

שריפה שפרצה במחנה הפליטים בקאלה, צרפת, 25 באוקטובר 2016. רויטרס
השריפה בעת ההריסה, היום/רויטרס
שריפה שפרצה במחנה הפליטים בקאלה, צרפת, 25 באוקטובר 2016. רויטרס
השריפה בעת ההריסה, היום/רויטרס
הריסת מחנה הפליטים בקאלה, צרפת, 25 באוקטובר 2016. רויטרס
עבודות ההריסה, היום/רויטרס
הריסת מחנה הפליטים בקאלה, צרפת, 25 באוקטובר 2016. רויטרס
כוחות המשטרה בקאלה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully