וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה: נער בן 15 נורה למוות בגבול מצרים

נימר בסאם, תושב לקיה שבנגב, נהרג במהלך עבודות על גדר הגבול באזור הר חריף. במערכת הביטחון בודקים את האפשרות כי גורמי ביטחון מצריים חשדו בו כמחבל - וירו בו. אביו: "הצבא הפקיר אותו"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אביב אירגז

נער בן 15 מלקיה שבנגב נורה למוות היום (שלישי) בתקרית ירי שאירעה במרחב הר חריף. הנער שהה במקום עם קרובי משפחתו, עובדים של קבלן משנה של משרד הביטחון. מדובר צה"ל נמסר כי הירי בוצע מכיוון מצרים. עוד נמסר כי "מבירור ראשוני עולה כי ככל הנראה לא מדובר באירוע טרור והנסיבות ייבדקו. צה"ל נמצא בקשר עם צבא מצרים".

כוחות צבא והצלה רבים שהגיעו למקום פינו את הנער, נמר בסאם אבו עמאר, במסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך הוא הגיע למקום ללא רוח חיים. במערכת הביטחון בודקים את האפשרות כי גורמי ביטחון מצריים חשדו כי הנער מחבל - וירו בו.

גורמים ביטחוניים במצרים מסרו לרשת "סקיי ניוז" כי הירי היה בין מבריחים באזור הגבול לכוחות משמר הגבול המצרי, באזור מעבר אל-עוג'ה, שבמרכז חצי האי סיני. לא ידוע אם המבריחים נפגעו בירי.

עוד בוואלה! NEWS:
מבעד לעשן הקרבות רואים את מוסול: דיווח מיוחד מחזית המאבק בדאעש
עינויים ואיומים באונס: "אווירת הפחד" השתלטה על טורקיה
הזמר משה פרץ שהורשע בהעלמת מס נידון לארבעה חודשי עבודות שירות

פינוי פצוע מתקרית ירי באיזור הר חריף, סמוך למצרים, בית החולים סורוקה. אוקטובר 2016. ספק 500
הפינוי המוסק לבית החולים סורוקה בבאר שבע/ספק 500

אביו של אבו עמאר האשים את משרד הביטחון במוות של בנו, על כך שלא איבטחו את העבודות. "לא הייתה אבטחה של צה"ל על העובדים במהלך עבודתם", אמר האב, בסאם. "החיילים עזבו את המקום וחזרו רק כששמעו ירי בצרורות, וגם אז לא הגיבו. איפה ראש הממשלה? איפה שר הביטחון? פשוט מאוד, הצבא הפקיר את החברה".

בסאם סיפר כי בנו עובד באתר זה כמה ימים, לאחר שקרוב משפחה שלהם זכה במכרז על העבודות. לדבריו, בנו נהג להגיע למקום ולהכין קפה לפועלים, שכולם בני משפחה. "המשפחה שלי לקחה אותו למעבר, וחילצו אותו. יכלו למות הרבה יותר", הוסיף בסאם, שהבהיר כי הוא תולה את האשמה במשרד הביטחון, ולא בקבלן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נמר בסאם אבו עמאר, הרוג בתקרית ירי בהר חריף, סמוך למצרים. אוקטובר 2016. ספק 500
"לא הייתה אבטחה של צה"ל על העובדים". נמר בסאם אבו עמאר שנהרג בתקרית/ספק 500

ממשרד הביטחון נמסר: "משרד הביטחון מקיים תחקיר של נסיבות אירוע הירי בגדר הגבול עם מצרים. מבירור ראשוני עולה כי בסאם אבו עמאר מהישוב לקיה שבדרום, הגיע לאתר העבודות יחד עם בני משפחתו הנמנים על קבוצת עובדים מטעם קבלן המשנה, שהעסיק במקום קבלן האחזקה האזרחי. משרד הביטחון ממשיך בבדיקה עד לבירור נסיבות האירוע בכללותן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש ינואר האחרון אירעה תקרית ירי נוספת במצרים שבה היו מעורבים ישראלית, כשחמושים רכובים על אופנוע ירו לעבר אוטובוס תיירים בקהיר. לא היו נפגעים באירוע ומקורות ביטחוניים מסרו אז כי המתקפה אירעה בכניסה לבית המלון "ברסלו" שבאזור גיזה, בכביש המוביל לפירמידות המפורסמות, והוסיפו כי שני חשודים בירי נעצרו; אחד בזירה, והשני נעצר בחלק אחר של העיר.

בין התיירים היו לפחות שני אזרחים ישראלים. חאלד שלבי, מנהל מחלקת החקירות במשטרת גיזה מסר לעיתון המצרי "אל-ווטן" כי באוטובוס היו 40 תיירים ערבים-ישראלים. בדברים שאמר לעיתון "אל-יום א-סאביע", טען כי "לא מדובר בטרור, אלא באירוע פלילי כתוצאה מסכסוך בין היורים לבין אחד מעובדי המלון".

(עדכון ראשון: 15:27)

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully