וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש ינאם בפני נציגים זרים על התמודדות החוק עם פעילי דאעש

25.10.2016 / 22:15

כנס מיוחד שיזמה המשלחת הישראלית לאו"ם יעסוק בחשש שמעסיק את אירופה בתקופה האחרונה: חזרתם של פעילי דאעש ליבשת בעקבות התבוסה בעיראק. "הזדמנות לתרום מהידע שלנו לשאר העולם", אמר השגריר דנון

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: בני זוג מסכנין מואשמים שהצטרפו לארגון "המדינה האסלאמית")

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ינאם מחר (רביעי) בפני מאה יועצים משפטיים מרחבי העולם בנושא ההתמודדות החוקית עם פעילי טרור ג'יהאדיסטי. את הכנס יזמה המשלחת הישראלית לאו"ם והוא יתמקד בהתמודדות המשפטית עם העמדה של פעילי טרור לדין. הכנס ייערך לאור החשש הגובר בקהילה הבינלאומית מחזרתם של פעילי "המדינה האסלאמית" (דאעש) לארצות מוצאם בעקבות הקרבות הקשים במוסול שבעיראק.

על פי ההערכות, מאז תחילת הלחימה בסוריה הצטרפו לדאעש יותר מ-25 אלף לוחמים זרים מ-86 מדינות, מהם כ-5,000 ממדינות שונות באירופה. בשבועות האחרונים, על רקע המערכה במוסול, החלו באיחוד האירופי להיערך באופן מוגבר לאפשרות שפעילי הארגון ינסו לחזור לארצות מוצאם.

בחודש שעבר אמר הממונה על הטרור באיחוד האירופי ז'יל דה קרחוב בראיון לוואלה! NEWS כי מדובר באחת הסוגיות הבוערות על סדר היום. "האידיאולוגיה של דאעש לא תיעלם גם אם הטריטוריה תיכבש", אמר והוסיף כי "העימותים יעברו לנקודות חלשות אחרות כמו לוב או תוניסיה. זה מחייב לפתח מדיניות משותפת, כדי לא לחזור על הטעויות שעשו אחרי הנסיגה הסובייטית מאפגניסיטן, שגרמה למוג'הידין להתבסס במדינות שונות בעולם".

עוד בוואלה! NEWS:
נתונים חדשים: הימנעות מעישון מפחיתה דרמטית את הסיכוי למגוון סוגי סרטן
הזמר משה פרץ שהורשע בהעלמת מס נידון לארבעה חודשי עבודות שירות
מבצע נרחב בגרמניה: פשיטות בחמש מדינות בחיפוש אחרי אנשי דאעש

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
ינאם מול מאה יועצים משפטיים מהעולם. אביחי מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

המשלחת הישראלית לאו"ם יזמה את הכנס בשולי הכינוס השנתי של ועדת המשפט של האו"ם, בראשה עומד השגריר דני דנון. "הטרור העולמי הוא איום מרכזי על מדינות רבות בכל רחבי העולם", אמר דנון לקראת הכנס, "על הקהילה הבינלאומית לאחד כוחות מול הטרור הגלובלי, שלא מבחין בין מוצאם של קורבנותיו ולא בוחל באף אמצעי כדי לפגוע בחפים מפשע". הוא הוסיף כי "לישראל יש ניסיון רב בהתמודדות מול הטרור וזו הזדמנות לתרום מהידע שלנו לשאר העולם".

ועדת המשפט של האו"ם, אחת משש הוועדות המרכזיות של הארגון, שעוסקת בעיקר במשפט בינלאומי, מתכנסת מדי שנה במקביל לכינוס העצרת הכללית של האו"ם. בחודש יוני האחרון, נבחר דנון לעמוד בראש הוועדה, מה שנחשב להישג היסטורי, שכן מדובר בפעם הראשונה שבה נציג ישראלי עומד בראש ועדה קבועה של האו"ם. בשבועות האחרונים ריכז דנון את עבודת הוועדה, ובמקביל הוחלט על קיום הכנס שיעסוק בהתמודדות עם פעילי הטרור.

דני דנון בנאומו במועצת הביטחון של האו"ם - מציג ארגז ובו דפי ההחלטות והדו"חות נגד ישראל מאז אוקטובר 2015. UN PHOTO, ספק 500
"להתאחד נגד הטרור הגלובלי". דנון/ספק 500, UN PHOTO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully