וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בשלושה ימים: פעיל חמאס נהרג בהתמוטטות מנהרה בעזה

שני אנשי הזרוע הצבאית נהרגו במקרים שתוארו על ידי הארגון כתאונות, במהלך "הכנות לעימות מול הצבא הישראלי". הדיווחים מגיעים לאחר תקופה ארוכה למדי שבה לא דווח על קריסות, ועל רקע המאמצים הישראליים לאיתור מנהרות

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נהרג היום (שני) בקריסת מנהרה בדרום רצועת עזה, באזור רפיח – כך דווח ברדיו "אל-אקצא", המזוהה עם הארגון. הזרוע הצבאית אישרה כי אחד מאנשיה, אמיר ג'אבר אבו טעימה, תושב חאן יונס בן 21, נהרג בתאונה בעת ששהה במנהרה. משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה אישר את הדיווח.

ביום שבת נהרג פעיל נוסף בהתמוטטות מנהרה במערב הרצועה. בהודעה מטעם גדודי עז א-דין אל-קסאם, נמסר כי ההרוג הוא אנס סלאמה אבו לאשין, תושב מחנה הפליטים אל-מראזי. היום נמסר מהזרוע הצבאית כי ההרוגים מתו בתאונות, במהלך "הכנות לעימות מול הצבא הישראלי". עוד נמסר: "דם השהידים יאיר את דרכנו לשחרור פלסטין, והאש שלהם תכלה את הכובשים, עד שיעזבו את ארצנו".

עוד בוואלה! NEWS:
מתקפת מנע מדינית: ליברמן הניח את היסודות למו"מ עקיף עם חמאס
רקטה שוגרה לעבר ישראל, לא זוהתה נפילה; צה"ל תקף ברצועה
חוליית טרור מעזה תכננה פיגוע באולם שמחות בבאר שבע וחטיפת חייל

אמיר ג'אבר אבו-טעימה, פעיל חמאס שנהרג בהתמוטטות מנהרה, 24 באוקטובר 2016. טוויטר, צילום מסך
"דם השהידים יאיר את דרכנו לשחרור פלסטין". אבו טעימה/צילום מסך, טוויטר

הדיווחים האחרונים, לאחר תקופה ארוכה למדי שבה לא דווח על קריסת מנהרות, מגיעים על רקע קידום המאמצים בצד הישראלי לאתר ולהשמיד מנהרות הברחה וטרור ברצועת עזה. בתקופה האחרונה דווח על פעילות הולכת וגוברת של כלים הנדסיים בגבול הרצועה, בעוד במערכת הביטחון ממשיכים לקדם פתרון טכנולוגי לזיהוי מנהרות ולמניעת הקמתן.

לאחרונה החליט משרד הביטחון על עריכת מכרז חוזר להקמת קיר תת-קרקעי בעומק של עשרות מטרים בעל סנסורים מתקדמים, שימנע חפירת מנהרות לשטח ישראל. זאת בשל בעיה משמעותית שהתגלתה בתמחור הנמוך שערך המשרד לפרויקט הענק. בתגובה רשמית ממשרד הביטחון הובהר כי "ההליך המכרזי נמצא בעיצומו".

מאז מבצע "צוק איתן" חשפו בצה"ל שתי מנהרות שנחפרו מרצועת עזה לישראל. גורמים בזירה הדרומית העריכו כי לא מדובר בשתי מנהרות חדשות אלא בהסתעפויות של תוואי מנהרות שכבר נחשפו במהלך המבצע ושהכוחות בשטח לא הצליחו להשמיד אותן. במקביל, קיימת הערכה כי יש עוד כמה מנהרות התקפיות של החמאס שנחפרו לשטח המדינה ועדיין לא נחשפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully