וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוליית טרור מעזה תכננה פיגוע באולם שמחות בבאר שבע וחטיפת חייל

החוליה תכננה להניח מטעני חבלה בשולחנות באולם "נרניה", שם עובד אחד הנאשמים, ולאחר מכן לירות בחוגגים ולברוח. כמו כן, הם שכרו דירה שאליה ינסו לפתות חייל באמצעות חשיש ואלכוהול - ואז תכננו לרצוח אותו ולהעביר את חפציו לרצועה בניסיון לשחרר אסירים תמורתם

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

חוליית טרור פלסטינית נעצרה לפני כחודש כשעסקה בהכנות לפיגוע רב נפגעים באולם השמחות "נרניה" בבאר שבע ולחטיפת חייל בניסיון לשחרר אסירים ביטחוניים תמורת חפציו - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. החוליה נעצרה בפעילות משותפת של שב"כ וימ"ר נגב במשטרת ישראל.

לפני כחודש נעצר מחמוד אבו טהא, תושב חאן יונס שבעזה, כשניסה להיכנס לישראל דרך מעבר ארז. במהלך חקירתו בשב"כ עלה כי הוא עמד בראש התארגנות מטעם הג'יהאד האסלאמי ברצועה, שתכננה את הפיגוע ואת החטיפה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בני זוג מסכנין מואשמים שהצטרפו לדאעש במוסול עם שלושת ילדיהם
"אימא, תשמחי במותי": ההודעות שהותיר להוריו המחבל שדקר שוטרים בי-ם
הירי נמשך גם כשהמחבלת נשכבה: תיעוד סיכול הפיגוע בתפוח

חשודים בהשתייכות לחוליית טרור ובתכנון פיגוע באולם האירועים נרניה – בית המשפט המחוזי באר שבע. שי מכלוף
החשודים בבית משפט השלום בבאר שבע, היום/שי מכלוף

עוד עלה כי אבו טהא גויס לפעילות על ידי ואיל אבו טהא, פעיל בכיר של הג'יהאד האיסלאמי המתגורר בעזה. לצורך ביצוע הפיגוע גייס מחמוד שלושה שותפים נוספים, אשר אף הם נעצרו: שפיק אבו טהא, בן 55 מרצועת עזה ששהה בישראל באופן בלתי חוקי והועסק באולם השמחות שבו תוכנן הפיגוע; אחמד תיסיר עבד אל-רחמן אבו טהא, בן 39 מרצועת עזה שגם הוא שהה בישראל באופן בלתי חוקי והאני אבו עמרה, בן 40 מהרצועה שמתגורר בדרום לאחר שקיבל מעמד של תושב ארעי מתוקף איחוד משפחות.

לצורך קידום פעולותיהם, ערכו מחמוד ושפיק סיור מקדים באולם השמחות ובהתאם לכך, גיבשו ושיכללו את תכנית הפיגוע, כדי להגדיל למקסימום את מספר הקרבנות. החוליה תכננה ליידות רימונים לכיוון החוגגים, או להניח מטעני חבלה בשולחנות האירוח. כמו כן, רצו להתמש בכלי נשק שיהיו מוסתרים בפחי אשפה מחוץ לאולם, ולאחר מכן ימלטו ממנו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אולם האירועים נרניה בבאר שבע. לירון מולדובן
אולמי נרניה בבאר שבע/לירון מולדובן

כמו כן, מחמוד תכנן לחטוף ולרצוח חייל צה"ל. לצורך כך קיבל מוואיל אבו טהא אלפי שקלים לצורך שכירת דירה בישראל, שאליה ימשוך את החייל כדי לרצוח, לקבור אותו ולהעביר את חפציו לרצועת עזה לצורך ניהול משא ומתן. אחד מהקורבנות האפשריים היה חייל בדואי, קרוב משפחה של אחד הנאשמים. הם תכננו לפתות אותו בעזרת חשיש ואלכוהול, להצטלם איתו בדירה ולהרוג אותו בפטיש. בתמורה לחטיפה, היה אמור וואיל, ראש ההתארגנות, לקנות לאחד המשתתפים כלי רכב תוצרת שנת 2016 ולבנות לו בית.

משב"כ נמסר כי "פרשה חמורה זו ממחישה פעם נוספת את מאמצי גורמי הטרור בעזה לבצע פיגועים רצחניים בשטח ישראל בשיטות הטרור האופייניות, במקביל לפעולותיהם בשטח רצועת עזה. כמו כן, הפרשה שבה ומדגישה את האופן בו מנצלים גורמי הטרור את היתרי הכניסה לישראל, הניתנים לצרכים הומניטריים ולצרכים כלכליים. וכן את הסיכון הנשקף מהתבססותם בישראל של פלסטינים השוהים בה באופן בלתי חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully