וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אימא, תשמחי במותי": ההודעות שהותיר להוריו המחבל שדקר שוטרים בי-ם

20.10.2016 / 9:57

מכתב האישום שהוגש נגד איימן כורד, שפצע שני שוטרים באורח קשה מאוד ובינוני בשער הפרחים בירושלים, עולה כי תכנן את האירוע זמן רב, לאחר שבן דודו נורה למוות בחברון. בעודו ממתין לשוטרים, האזין לפסוקי קוראן ושלח לאביו הודעת פרידה בפייסבוק

צילום: דוברות המשטרה

(בווידאו - תיעוד האירוע)

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד המחבל איימן כורד, בן 20 מכפר עקב, שדקר בחודש שעבר שני שוטרים בשער הפרחים בירושלים ופצע אחת מהם, בת 39, באורח קשה. לפי כתב האישום, הוא כתב בטרם האירוע כמה צוואות המיועדות לבני משפחתו, ובהן התנצל וביקש מהם שישמחו לאחר מותו. עוד עלה מכתב האישום כי דקר את השוטרת בפראות כה גדולה, שלהב הסכין נותרה בגופה בעוד הידית נשברה ונותרה בידו של כורד. השוטר השני, בן 47, נפצע בינוני באירוע.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד לי-זו וולפוס, כורד החליט להוציא לפועל את הפיגוע לאחר מותו של בן דודו באירוע ירי בחברון. הצוואות נכתבו בטלפון של כורד בשנים 2016-2015. "תסלחו לי ואל תבכו. תדעו היטב שאני לא עוזב אתכם בגלל כעס ממכם, מות הקדושים קרא לי לאחר שאני איחלתי לעצמי", כתב. "אמי תסלחי לי, דודה שלי מצד האמא תסלחי לי, הצוואה שלי - תאמינו באלוהים ותקברו אותי בבית קברות השהידים ליד אחי רמזי".

זירת פיגוע דקירה בשער הפרחים, ירושלים. ספטמבר 2016. זק"א
שמע פסוקי קוראן באוזניות - ותקף את השוטרים/זק"א

בהמשך, כתב: "אמי את ליבי, נשמתי וחיי, אל תבכי ואל תכעסי ותתפללי בשבילי למות מות קדושים. אני רוצה שאת ודודה שלי מצד האמא תעשו לי מסיבה, ואני רוצה לשמוע קולולו. תהיי בטוחה שאני לא עשיתי את המעשה הזה בגלל אף אחד, אלא כי אני רוצה. אני חשבתי על המעשה הזה עוד לפני מות הקדושים של אחי רמזי".

ביום הפיגוע, נטל הנאשם סכין מטבח מביתו ויצא במונית לכוון ירושלים, הגיע לאזור שער שכם בשעה 07:15 בערך ושמע במשך רבע שעה פסוקי קוראן באוזניות, בעודו יושב על ספסל ומחפש שוטר או חייל לדקור. במקביל, כתב הנאשם לאביו הודעת פרידה בפייסבוק.

כשהבחין בשני השוטרים, התקרב אליהם התנפל על השוטר מאחור ודקר אותו בגבו העליון ובצווארו בחוזקה כמה פעמים. מיד לאחר מכן, הפיל את השוטרת על הרצפה ודקר אותה בצווארה מספר רב של פעמים. לאחר שנשברה הסכין, הצליח השוטר הפצוע לירות במחבל כמה כדורים.

כורד נאשם בשתי עבירות ניסיון רצח באמצעות סכין ובהחזקת סכין. הפרקליטות הגישה בקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully