וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת איטליה על החלטת אונסק"ו: "בלתי מובנת ושגויה"

מתאו רנצי התייחס להחלטת הארגון של האו"ם ואמר כי יש להפסיק לנקוט עמדות התוקפות את ישראל. "לומר שאין קשר בין היהדות וירושלים זה כמו לומר שהשמש עושה חושך", אמר

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, הביע היום (שישי) זעזוע מהחלטת אונסק"ו בנושא ירושלים, וכינה אותה "סיפור לא ייאמן". "זה בלתי מובן, לא מקובל ושגוי", אמר רנצי, שמדינתו נמנעה בהצבעה על ההחלטה המתעלמת מהזיקה בין האתרים הקדושים בירושלים לבין היהדות. ההחלטה, שכונתה "שימור המורשת התרבותית של פלסטין והאופי הייחודי של מזרח ירושלים", אושרה בארגון ועוררה סערה.

"ביקשתי משר החוץ להיפגש איתי בנושא בהקדם, מיד כשאשוב לרומא", אמר רנצי בריאיון לתכנית רדיו. "אי אפשר להמשיך עם העמדות האלה התוקפות את ישראל. פעם באו"ם, פעם באונסק"ו", הוסיף. "היסטורית, תמיד הלכנו עם מדינות אירופה האחרות בנושאים האלה, אבל אני בכנות מוצא את ההחלטה של אונסק"ו בלתי מובנת ושגויה. לטעון שבין ירושלים והיהדות אין קשר זה כמו לקבוע שהשמש עושה חושך: זה משהו שאי אפשר לטעון אותו".

רנצי הוסיף כי "אם נצטרך להתנגד לקו האירופי – נעשה זאת". הוא אף ביקש מהדיפלומטים האיטלקים העוסקים בעניין "לא להתכחש למציאות".

לקריאה נוספת:
רב ספרדי בכיר: "אונסק"ו רשע, אלוהים יתן מכות לחמורים האלה"
חוטובלי נגד אונסק"ו: "ניתוק הקשר בין הר הבית ליהודים - פארסה היסטורית"
מנכ"לית אונסק"ו מבהירה: הר הבית קדוש גם ליהודים

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי ברומא, איטליה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"כמו לקבוע שהשמש עושה חושך". רנצי עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ביום שלישי האחרון אשרר הוועד המנהל של ארגון אונסק"ו פרוצדורלית את ההחלטה, המגנה את ישראל על פגיעתה במקומות הקדושים לאסלאם ומתעלמת מהקשר היהודי להר הבית ולכותל המערבי. הליך האשרור התקיים בעקבות הודעתה של מקסיקו לפרוטוקול על שינוי עמדתה מתמיכה להימנעות.

על ההחלטה שעוררה את זעמם של רבים במערכת הפוליטית בישראל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי היא "הזויה ואבסורדית" וכי הארגון "איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו". שר החינוך נפתלי בנט הודיע על השעיית פעילות משרדו עם אונסק"ו כל עוד ההחלטה תיוותר בעינה, ומנכ"לית הארגון אירינה בוקובה התנערה מההחלטה ופרסמה הבהרה שבה הדגישה כי "המורשת של ירושלים איננה ניתנת לחלוקה והיא שייכת לכל אחת משלושת הדתות המונותאיסטיות". לדבריה, "מעולם לא היה חשוב יותר לייצר גשר בין שלושת הדתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully