וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית אונסק"ו מבהירה: הר הבית קדוש גם ליהודים

אירינה בוקובה, העומדת בראש הארגון שהחליט להתעלם מהזיקה בין היהדות לירושלים, פרסמה הבהרה לעמדתה. "אין להכחיש, להסתיר או למחוק את המסורת היהודית", כתבה. מוקדם יותר הודיע השר בנט על השעיית פעילות משרדו עם הארגון

צלמים זמניים מורשים

מנכ"לית אונסק"ו אירינה בוקובה פרסמה היום (שישי) הבהרה לגבי הארגון, שאתמול אישר הצעת החלטת המתעלמת מהזיקה בין היהדות לירושלים. "אין להכחיש, להסתיר או למחוק את המסורת היהודית", אמרה והוסיפה כי "מסגד אל-אקצא, הקדוש למוסלמים הוא גם הר הבית, שהכותל המערבי בו קדוש ליהדות". מוקדם יותר היום בעקבות החלטת הוועד המנהל של אונסק"ו החליט שר החינוך נפתלי בנט, המכהן כנשיא הוועד הישראלי של אונסק"ו, להשעות מידית כל פעילות מקצועית עם הארגון.

"מורשת ירושלים לא ניתנת לחלוקה, ולכל אחת מקהילותיה יש את הזכות להכרה בהיסטוריה וביחסים שלה עם העיר", כתבה בוקובה בהצהרתה. "להכחיש, להסתיר או למחוק את המסורת היהודית, הנוצרית או המוסלמית חותר תחת תדמיתו של האתר, ועומד בניגוד לסיבות המצדיקות את היכללותו ברשימת אתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו".

עוד באותו נושא:
גם ללא החלטות: הדיון באו"ם נגד ההתנחלויות עלול להיות רק יריית הפתיחה
טראמפ נגד אונסק"ו: "התעלמות מקשר של 3,000 שנה בין ישראל לבירתה"

מנכ"לית אונסק"ו, אירינה בוקובה, דצמבר 2013. AP
"לכל קהילה יש זכות להכרה בהיסטוריה שלה". בוקובה/AP

משמעות החלטת השר בנט היא שכל השתתפויות הוועד הישראלי במסגרות הוועד המנהל של אונסק"ו יופסקו, לא יתקיימו פגישות עם נציגי אונסק"ו או השתתפויות בכנסים בינלאומיים, וכן לא יתקיים כל שיתוף פעולה מקצועי עם הארגון. השר בנט הודיע כי יכנס בשבועות הקרובים ישיבה מיוחדת של חברי הוועד הישראלי בארגון בכדי לדון בהמשך הצעדים הדרושים.

"ההחלטה מאתמול מהווה הכחשת היסטוריה, ונותנת רוח גבית לטרור", כתב בנט במכתב שהפיץ למדינות החברות בארגון. "מי שנותן פרס לתומכי ג'יהאד בירושלים רק בשבוע שבו נרצחו שני יהודים בעיר, יכול חלילה להיות הבא בתור. העולם המערבי צריך לעמוד מול אונסק"ו, ונגד פרס לטרור. כמו שפועלים נגד טרור אסלאמיסטי בתדמור וחאלב, כך צריך להתנגד לטרור דיפלומטי בירושלים. המחבל הבא ישאב את הלגיטימציה מההחלטה האומללה אתמול. ניתוק ירושלים מישראל, יהיה אבן דומינו שיפגע בסופו בכל העולם המערבי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טקס קבלת פנים לשר החינוך הנכנס,נפתלי בנט, מאי 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
"טרור דיפלומטי". בנט/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ הגיב היום בביטול להחלטת אונסק"ו. "אינני מכיר בהיסטוריה של העולם עוד 'כוח כובש' שאדמתו מלאה בשרידים של אבות אבותיו. קדושתם של הר הבית והכותל המערבי לעם היהודי עומדת מדורי דורות, ואינה זקוקה לאישורו של איש. מיליוני המתפללים בכותל ופניהם אל הר הבית הם תשובת העם היהודי לאונסק"ו", מסר. "ארגון אונסק"ו תוקף את מדינת ישראל אשר משקיעה מאמצים כבירים לחשיפת והנגשת אתרים המקודשים לכל הדתות, ומעודד את הוואקף המוסלמי שמשמיד בשיטתיות כל שריד ארכיאולוגי על הר הבית. בהחלטה אומללה זו איבד אונסק"ו את זכות קיומו. נמשיך לחשוף את עברינו ונגלה שם את שורשינו".

אתמול אישר הוועד המנהל של אונסק"ו, ארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם, הצעת החלטה המתעלמת מהקשר ההיסטורי של העם היהודי למקומות הקדושים, בהם הר הבית והכותל, בירושלים. וזאת, בפעם השנייה תוך חצי שנה. 24 מהמדינות החברות באונסק"ו תמכו בהצעת ההחלטה, בהן מדינות ערב, רוסיה וסין. שש מדינות התנגדו, בהן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד, ליטא ואסטוניה, ו-26 נמנעו – בהן צרפת, הודו ארגנטינה, ספרד ושוודיה.

הצעת ההחלטה, שקודמה על ידי הפלסטינים ומדינות ערב, מגנה את ישראל בשלל סוגיות הקשורות לירושלים ולמקומות הקדושים. היא אינה מתייחסת כלל לקשר ההיסטורי היהודי להר הבית, ומשתמשת רק בשמות המוסלמיים אל-אקצא, חראם א-שריף, ואל-בוראק – לתיאור האתר.

(עדכון ראשון 11:50)

הר הבית בירושלים. GettyImages
,מיליוני המתפללים בכותל הם תשובת העם היהודי לאונסק"ו. הר הבית/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully