וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי נגד אונסק"ו: "ניתוק הקשר בין הר הבית ליהודים - פארסה היסטורית"

18.10.2016 / 18:30

סגנית שר החוץ תקפה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את ההחלטה שהתקבלה בארגון וטענה כי מדובר בהמשך הקמפיין של הרשות הפלסטינית נגד ישראל. על החלטתה להשעות את הקשר עם מרכז שמשתף פעולה עם "ארגונים אנטי-ישראליים": "ישראל היא ממלכת ארגוני זכויות אדם"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ביקרה היום (שלישי) בחריפות את החלטת אונסק"ו היוצאת נגד המדיניות הישראלית ופעולותיה של המדינה במתחם הר הבית. "יש כאן אירוע שכל כולו פארסה היסטורית", אמרה בריאיון לוואלה! NEWS. "יודע כל ילד יהודי בעולם שאנחנו התפללנו 2,000 שנה לחזור לכאן בגלל הקשר לירושלים, לכותל ולהר הבית. זה מובן מאליו. אנחנו מתמודדים עם שורה של תרגילים פלסטיניים והם נשענים על הרוב האוטומטי של מדינות ערב באו"ם. הרוב הזה הולך ונשחק ויש יותר ויותר מדינות שלא מוכנות לשחק אותו. ירושלים היא יהודית, ותישאר יהודית כי זו הממשלה וזו המדיניות שלה. אני אחראית על הפסקת תרבות השקרים הפלסטינית".

חוטובלי הדגישה את העובדה שמדינות המערב החליטו להימנע בהצבעה. "ראיתי בהצבעה את כל מדינות אירופה נמנעות בגלל תחושת האשמה הכבדה שלהם", אמרה. "הם מבינים שאינם יכולים לקחת חלק במה שראש הממשלה כינה 'תיאטרון האבסורד'. יש מספיק מדינות שהיה להם את האומץ להגיד שיש כאן פארסה".

עוד בוואלה! NEWS:
מבקר המדינה: ארגון V15 לא פעל מטעם מפלגות השמאל בבחירות 2015
מחבל מגיח ממנהרה, מכונית תופת דוהרת: מבט לתוך הקרבות במוסול
התנקשות בבכיר בשורות המורדים מאיימת להבעיר שוב את אוקראינה

ציפי חוטובלי. שחר עזרן,
"מדינות אירופה נמנעו מההחלטה". חוטובלי/שחר עזרן
"המדינה מאפשרת חופש ביטוי בצורה נדיבה"

סגנית השר התייחסה גם להנחייה שהעבירה אתמול לעובדי המשרד, שלפיה יש להשעות את הקשר עם מרכז מינרבה לזכויות אדם - ארגון אקדמי הפועל בחסות האוניברסיטה העברית - על רקע שיתוף הפעולה שלו עם ארגונים שאותם הגדירה "אנטי-ישראליים". בין היתר, ציינה חוטובלי את שיתופי הפעולה של המרכז עם הארגונים בצלם, הוועד הציבורי למניעת עינויים בישראל, גישה, המוקד להגנת הפרט, במקום ועמק שווה.

"אנחנו לא ניקח חלק בפעילות של ארגונים שמוציאים את דיבת ישראל רעה בעולם", הבהירה. "מטרת משרד החוץ היא הסברה של הפעילות המוסרית של מדינת ישראל, והארגונים עסוקים בדה-לגיטימציה של אותה פעילות". חוטובלי דחתה בתוקף את הטענה שלפיה הנחייתה מהווה רדיפה פוליטית של ארגונים למען זכויות אדם על ידי השלטון בישראל.

"מדובר בהחלטה ערכית של משרד החוץ שהולמת את רוח המאבק שלנו באותן עמותות", טענה חוטובלי. "מדינת ישראל היא ממלכת ארגוני זכויות אדם בעולם, מקום ראשון של פעילות ארגונים למען זכויות אדם. היא מובילה בתחום השמירה על כבוד האדם, גם בחקיקה וגם בפרקטיקה שהמדינה נוהגת בה. אין רדיפה של ארגונים אלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלטה ערכית של משרד החוץ". האוניברסיטה העברית שבחסותו פועל מרכז מינרבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדינת ישראל נותנת להשמיע את קולו של ארגון גם אם הם לא נעימים באוזניי, אך אני לא אפרוש את חסותי כמשרד החוץ על אותם הארגונים", הדגישה סגנית השר. "תארו שאני יוצאת למסעות הסברה ביד אחת ומבקשת ממדינות אירופה שלא לממן אותן, וביד השנייה אני אשתף איתם פעולה? הדבר הסביר וההגיוני הוא לא לשתף פעולה עם ארגונים שמכפישים ישראל בעולם".

"אני גאה מאוד שמשרד החוץ נלחם מלחמת חורמה במימון זר שמגיע ממדינות ברחבי העולם, שיש להן רק עניין בזכויות אדם של צד אחד. בכל הקשור בזכויות אדם של יהודים הם בכלל לא מתעניינים", הוסיפה חוטובלי. "צריך להדגיש שחלק גדול מהארגונים מסתמכים על עדויות כזב. ראינו את התחקיר המזעזע ב'עובדה', שמראה איך 'בצלם' יעשה הכול, כולל להקריב את חייליו הטובים, בכל הנוגע בסילוף האמת הציונית, סילוף עובדות פשוט שאנחנו מכירים. כל אלה הם כלי שרת בידי ארגונים שטוענים שהם פועלים למען זכויות אדם, אבל דה פקטו מכפישים את שמה של ישראל בעולם".

חגי אלעד, מנכ"ל בצלם, פברואר 2016. AP
"מכפיש את שמה של ישראל". מנכ"ל "בצלם" חגי אל-עד/AP

חוטובולי התייחסה גם לטענה של מנכ"ל "בצלם" חגי אל-עד, שלפיה הוא פועל מפני שאכפת לו מישראל וממדיניותה. "יש משחק דמוקרטי לגיטימי ובו מביאים עמדות לבחירת הציבור הישראלי. לא הולכים ברחבי העולם, לאויבי ישראל, ושם מנסים להכריע את ההכרעות הדמוקרטיות שכאן לא מתקבלות", אמרה.

"יו"ר 'בצלם' צריך לשאול את עצמו מדוע כל כך הרבה אנשים לא חושבים שהוא עושה שליחות לאומה. אולי בגלל שהוא מכפיש את שמה של ישראל ולא מצליח להשפיע על השיח במדינה. המדינה מאפשרת חופש ביטוי בצורה נדיבה. אני לא מכירה עוד ממשלים שמאפשרים חופש ביטוי בצורה נדיבה לגורמים שבשקר גמור מכפישים את חיילי צה"ל. האחריות הלאומית שלנו כממשלה זה להגן באופן ברור שהם לא יקבלו חסות ממשלתית, לא בשירות לאומי ולא בחסות משרד החוץ".

על הצהרת מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, לפיה תפעל לאסור על חבישת סממנים דתיים חיצוניים ובכלל זה כיפה במידה ותבחר לנשיאה, אמרה: "אנחנו בעד חופש דת וצרפת עוברת טלטלה מאוד ארוכה בכל מה שקשור במלחמה בארגונים אסלאמיים רדיקליים. הערכים המסורתיים שלה כמו חירות מתנגשים עם הניסיון להתמודד עם האסלאם הרדיקלי. הערכים שהיא תרמה לעולם המערבי כולו יכריעו לדעתי לבסוף את הכף, ואנחנו לא נראה עמדות כמו אלה של לה פן מתממשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully