וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונסק"ו אשרר את ההחלטה המתעלמת מהקשר בין היהדות להר הבית

18.10.2016 / 17:20

ההחלטה אומצה לאחר שמקסיקו הודיעה לפרוטוקול על שינוי עמדתה מתמיכה להימנעות, אף שבתחילה מסרה שתדרוש הצבעה מחודשת. "הטקסט פוגעני ולא מאוזן כלפי העם היהודי", טענה מקסיקו. גם ברזיל הביעה את חוסר נוחותה מהנוסח

צלמים זמניים מורשים

הוועד המנהל של ארגון אונסק"ו אשרר היום (שלישי) פרוצדורלית את ההחלטה השנויה במחלוקת על ירושלים שהתקבלה בשבוע שעבר, המגנה את ישראל על פגיעתה במקומות הקדושים לאסלאם ומתעלמת מהקשר היהודי להר הבית ולכותל המערבי. הליך האשרור התקיים בעקבות הודעתה של מקסיקו לפרוטוקול על שינוי עמדתה מתמיכה להימנעות, אף שהודיעה תחילה כי תדרוש הצבעה מחודשת על ההחלטה ולא רק הודעה לפרוטוקול.

מקסיקו נימקה את השינוי בכך שהטקסט של ההחלטה פוגעני ולא מאוזן כלפי העם היהודי, אך כאמור לא דרשה הצבעה מחודשת. גם ברזיל, שהצביעה בעד ההחלטה בשבוע שעבר, ביקשה להביע את חוסר נוחותה מהטקסט ואותתה שתתקשה לתמוך בנוסח הזה בהצבעות הבאות. עם זאת, גם אם הייתה מתקיימת הצבעה מחודשת, היא לא הייתה מובילה לשינוי בתוצאה לנוכח הרוב האוטומטי הערבי שלו זכתה ההחלטה.

הוועד המנהל של אונסק"ו התכנס היום לדיון פרוצדורלי מסכם לאשרור כל ההחלטות שהתקבלו בכינוס שהתקיים בשבוע האחרון, ובכללן ההחלטה הקובעת כי ישראל פוגעת בחופש הדת של המוסלמים בהר הבית. ההחלטה, שאושרה ביום חמישי בתמיכת 24 מדינות, אף ששישה התנגדו ו-26 נמנעו, עוררה זעם גדול במערכת הפוליטית והמדינית בשל העובדה שהיא אינה מזכירה את השמות היהודיים של המקומות הקדושים בהר הבית.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הסערה: אונסק"ו צפוי להצביע מחדש על ההחלטה בנושא ירושלים
בחמאס מתנגדים לדברי מנכ"לית אונסק"ו: "כניעה ללחץ הישראלי"
מנכ"לית אונסק"ו מבהירה: הר הבית קדוש גם ליהודים

כרמל שאמה הכהן, שגריר ישראל לאונסק"ו, עם מקבילו המקסיקני בתפקיד, אנדרס רוימר, אוקטובר 2016. עמוד הפייסבוק של שאמה הכהן, צילום מסך
"פיטוריו הם חדשות לא טובות". כרמל שאמה הכהן עם מקבילו המקסיקני/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של שאמה הכהן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שמדובר בהחלטה "הזויה ואבסורדית" וכי הארגון "איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו", ושר החינוך נפתלי בנט הודיע על השעיית פעילות משרדו עם אונסק"ו כל עוד ההחלטה תיוותר בעינה. מנכ"לית הארגון אירינה בוקובה התנערה מההחלטה ופרסמה הבהרה שבה הדגישה כי "המורשת של ירושלים איננה ניתנת לחלוקה והיא שייכת לכל אחת משלושת הדתות המונותאיסטיות". לדבריה, "מעולם לא היה חשוב ביותר לייצר גשר בין שלושת הדתות". בימים האחרונים ניסה שגריר ישראל בארגון, כרמל שאמה הכהן, לדחות את ההחלטה או לעכבה, אך לחץ של מדינות ערב סיכל ניסיונות אלה.

עם זאת, במקסיקו חלו התפתחויות פוליטיות בעקבות ההצבעה. בימים האחרונים הקהילה היהודית במדינה הפעילה לחצים רבים על ממשלת מקסיקו בנושא, לאחר שלטענתה קיבלה התחייבויות מנשיא מקסיקו כי ארצו לא תתמוך בהחלטה. בסופו של דבר מקסיקו הצביעה בעד, ככל הנראה משום שמשרד החוץ במדינה רצה לתמוך בה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חרדי מביט על הר הבית בירושלים, דצמבר 2011. רויטרס
לפי ההחלטה, ישראל פגעה בחופש הדת של מוסלמים בהר הבית/רויטרס
"ארגונים חסרי אחריות מתערבים בנושאים נפיצים שהם אינם מבינים בהם דבר"

אתמול פרסם משרד החוץ המקומי הודעה שבה נמסר כי הוחלט להימנע בהצבעה. "שינוי ההצבעה מחזק את ההכרה של ממשלת מקסיקו בקשר של העם היהודי למורשת תרבותית הממוקמת במזרח ירושלים ומשקף את ההערכה העמוקה של הממשלה לקהילה היהודית ובמיוחד לתרומתה המשמעותית להתפתחותה של מקסיקו". במשרד החוץ הישראלי אמרו היום כי בהנחיית ראש הממשלה הם פעלו מול ממשלת מקסיקו על מנת לשנות את דפוס הצבעתם בהחלטה באונסק"ו. בעקבות זאת ביקשה מקסיקו היום לשנות את הצבעתה מתמיכה להימנעות. "פעילות זו תימשך ואנו מצפים מכל המדינות לתמוך בעמדת ישראל בנושא", אמר דובר משרד החוץ הישראלי, עמנואל נחשון.

במקביל, משרד החוץ במקסיקו הודיע כי הוא יחזיר את השגריר לאונסק"ו לארצו לנוכח המחאות ובשל העובדה שהוא לא עדכן את מקסיקו סיטי בכל משמעויות ההצבעה. עוד נמסר כי נפתחה חקירה פנימית כדי לבדוק כיצד קרה שהמדינה תמכה בהחלטה הפלסטינית. השגריר, אנדרס רוימר, יהודי בעצמו, דווקא סירב להישמע להוראות משרד החוץ ולא הגיע להצבעה ובמקום זה שלח את סגנו להצביע. "פיטוריו הם חדשות לא טובות עבורנו, מדובר בידיד אמת של ישראל", אמר שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן. "אבל שינוי דפוס ההצבעה ההיסטורי של מקסיקו לטובת ישראל הוא הישג דיפלומטי ומורלי עבור ישראל והמשך המגמה של שחיקת התמיכה בפלסטינים".

עוד אמר שאמה הכהן: "מדובר בצעד וחצי נוסף של ישראל במסע לפירוק הרוב האוטומטי שיש לפלסטינים ומדינות ערב מול ישראל. מקסיקו עשתה צעד מלא ונטשה את המחנה התומך בפלסטינים, לאחר שנים שהצביעה ללא היסוס נגד ישראל, וההפתעה הטובה של הבוקר היא ההודעה של ברזיל שהיא אמנם לא משנה את הצבעתה הפעם אך תתקשה לא לעשות זאת אם ההחלטה תחזור על עצמה עם טקסט שפוגע בקשר של העם היהודי להר הבית והכותל".

בתוך כך, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד פרסם היום מאמר בשני עיתונים תחת הכותרת: "איך אונסק"ו מוחקת את ההיסטוריה". במאמרו, תקף לפיד בחריפות מדינות כמו צרפת, איטליה וספרד, שנמנעו בהצבעה בשבוע שעבר וקרא להן "להתייצב לצד ההיסטוריה, האמת והעובדות, או שיהיה עליהן להודות שיש להן בעיה עם היהודים".

במאמר, שפורסם בעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" וב"אל מונדו" הספרדי, כתב לפיד כי "כשצעירים פלסטינים מוסתים קוראים החלטות כמו ההחלטה האחרונה של אונסק"ו, הם משתכנעים שהשמועות נכונות". לטענתו, "בשלב הבא הם לוקחים סכין, אקדח או בקבוק מולטוב ויוצאים לבצע פיגועי טרור. אנשים ימותו. אנשים חפים מפשע, שלא עשו דבר רע מימיהם ימותו. זה בדרך כלל מה שקורה כשארגונים חסרי אחריות מתערבים בנושאים נפיצים שהם אינם מבינים בהם דבר".

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully