וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמאס מתנגדים לדברי מנכ"לית אונסק"ו: "כניעה ללחץ הישראלי"

לאחר שמנכ"לית הארגון הבהירה שלמקומות הקדושים בירושלים יש קשר ליהדות, בחמאס טוענים כי היא למעשה הפכה את החלטת הארגון. ממשלת ירדן: "אם ישראל לא תציית לחוק הבינלאומי, נפעל בערוצים דיפלומטיים"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: סרטון התגובה של משרד החוץ: "כך נראה התנ"ך לפי אונסק"ו)

ארגון חמאס גינה היום (שבת) את דבריה של מנכ"לית סוכנות האו"ם לחינוך ולתרבות אונסק"ו, אירינה בוקובה, שהבהירה כי קיים קשר בין הכותל המערבי והעיר העתיקה בירושלים למסורת היהודית. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי מסר כי מדובר ב"כניעה ללחץ ישראלי", ובנסיגה מההחלטה שקיבל הארגון ובו גינה את הפעולות הישראליות במתחם הר הבית.

אתמול פרסמה בוקובה הבהרה לגבי הצעת ההחלטה של הארגון המתעלמת מהזיקה בין היהדות לירושלים. "אין להכחיש, להסתיר או למחוק את המסורת היהודית", אמרה מנכ"לית הארגון והוסיפה כי "מסגד אל-אקצא, הקדוש למוסלמים הוא גם הר הבית, שהכותל המערבי בו קדוש ליהדות".

דובר ממשלת ירדן, מוחמד אל-מואמני, התייחס אף הוא להחלטת אונסק"ו ואמר היום כי על ישראל לציית לחוק הבינלאומי. הוא ציין כי אם ישראל לא תפעל כך, הממלכה תמשיך במאמציה הדיפלומטיים להוכחת מעמדה ההיסטורי של ירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
החשפניות לבשו שחור: האבל לא דילג על חיי הלילה של תאילנד
200 מדינות הסכימו: יופחת השימוש בגזים מזהמים במקררים ומזגנים
הסתערבות ופשיטות לאור יום: סוד הצל"ש המשולש של דובדבן

מנכ"לית אונסק"ו, אירינה בוקובה, דצמבר 2013. AP
בחמאס מתנגדים להבהרה. מנכ"לית אונסק"ו אירינה בוקובה/AP

הוועד המנהל אונסק"ו אישר השבוע את ההצעה ברוב של 24 מדינות, בהן מדינות ערב, רוסיה וסין. שש מדינות התנגדו, בהן ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, הולנד, ליטא ואסטוניה, ו-26 נמנעו – בהן צרפת, הודו ארגנטינה, ספרד ושוודיה. הצעת ההחלטה, שקודמה על ידי הפלסטינים ומדינות ערב, מגנה את ישראל בשלל סוגיות הקשורות לירושלים ולמקומות הקדושים. הצעת ההחלטה אינה מתייחסת כלל לקשר ההיסטורי היהודי להר הבית, ומשתמשת רק בשמות המוסלמיים אל-אקצא, חראם אל שריף, ואל-בוראק לתיאור האתר.

הצעות החלטה ברוח דומה מקודמות על ידי הפלסטינים זה 30 שנה, אך בשנים האחרונות הן מעוררות זעם רב בירושלים. באפריל השנה, אחרי שהתקבלה החלטה דומה בוועד המנהל של אונסק"ו, נזפה ישראל בצרפת שתמכה בהצעת ההחלטה, והיא התחייבה שלא לתמוך בהצעות דומות בעתיד. בהצבעה הנוכחית עמדה צרפת בהתחייבותה ונמנעה מלתמוך בהצעת ההחלטה.

ההצעה עוררה זעם רב בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה את ההחלטה "הזויה" ואמר כי "לומר שלישראל אין קשר להר הבית ולכותל, זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית, ולומר שלמצרים אין קשר לפירמידות". הוא הוסיף כי "בהחלטה האבסורדית הזאת, איבד אונסק"ו את מעט הלגיטימיות שנשארה לו". שר החינוך נפתלי בנט, המכהן מתוקף תפקידו גם כנשיא הוועד הישראלי של אונסק"ו, החליט אתמול להשעות כל פעילות עם הארגון הבינלאומי באופן מידי. בנט פנה למדינות החברות בארגון במכתב, שבו נאמר כי "מי שנותן פרס לתומכי ג'יהאד בירושלים רק בשבוע שבו נרצחו שני יהודים בעיר, יכול חלילה להיות הבא בתור".

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully