וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנקשות בבכיר בשורות המורדים מאיימת להבעיר שוב את אוקראינה

18.10.2016 / 14:00

בצל הפסקת אש שברירית, פצצה שהוטמנה במעלית חיסלה את "מוטורולה", מפקד גדוד שהתרברב כי רצח שבויי מלחמה. קבוצת ניאו נאצים קיבלה אחריות ומנהיגי המורדים אמרו כי מדובר בהכזרת מלחמה של קייב. פוטין ופורושנקו יגיעו מחר לברלין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מפקד בכיר בשורות הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה נהרג בפיצוץ בדירתו בדונייצק והמורדים הבטיחו לנקום ואמרו כי מדובר ב"הכרזת מלחמה". בעלי בריתו האשימו את הממשלה בקייב בהתנקשות בחייו של ארסני פבלוב, שכונה "מוטורולה", במטרה לפגוע בהפסקת האש השברירית.

ברקע התקרית, שאירעה ביום ראשון בערב, הודיעה היום (רביעי) גרמניה כי הקנצלרית אנגלה מרקל תיפגש מחר בברלין עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת פרנסואה הולנד כדי לדון ביישום הפסקת האש.

לפי אדוארד בסורין, סגן שר ההגנה בממשל העצמאי והלא-מוכר של דונייצק, פבלוב נהרג יחד עם שומר ראשו. "הפצצה הוטמנה בארון המעלית. הפיצוץ היה מרוכז שם", אמר. "יש לנו מודיעין שמצביע על כך שקבוצות שונות נשלחו אלינו כדי להרוג בכירים צבאיים ופוליטיים". דונייצק היא העיר הגדולה ביותר באזור דונבאס שבמזרח אוקראינה, שנכבשה בידי הבדלנים ב-2014 ומאז חווה עימותים מדי יום המאתגרים את הפסקת האש שהושגה בפברואר אשתקד.

בכיר בשורות המורדים במזרח אוקראינה, המכונה מוטורולה, במצעד צבאי בדונייצק, מאי 2016. רויטרס
נולד ברוסיה והצטרף לשורות הבדלנים. "מוטורולה" במצעד צבאי, מאי/רויטרס

ארבעה רעולה פנים קיבלו אחריות על ההתנקשות בסרטון שפרסמו באינטרנט. הארבעה, שהופיעו לצד דגל השייך לקבוצה ניאו-נאצית באוקראינה, אמרו כי המטרה הבאה שלהם תהיה איגור פלוטניצקי, מנהיג הממשל העצמאי והלא-מוכר של לוהנסק, ואלכסנדר זחרצ'נקו, ראש הממשלה של הממשל בדונייצק. האחרון אמר כי ההתנקשות ב"מוטורולה" היא למעשה הכרזת מלחמה של אוקראינה והוא הבטיח נקמה.

פבלוב בן ה-33 נולד ברוסיה והוביל את גדוד הבדלנים "ספרטה", שלחם בצבא אוקראינה בכמה קרבות מפתח, בהם זה על נמל התעופה בדונייצק. הוא תואר על ידי התקשורת הפרו-רוסית ועל ידי חבריו הבדלנים כגיבור, אולם באוקראינה רבים רואים בו דמות שנואה וסמל לכיבוש הרוסי. בשנה שעברה, אדם שהזדהה בתור פבלוב סיפר בשיחה טלפונית לעיתון "קייב פוסט" כי רצח 15 שבויי מלחמה אוקראינים.

דובר מטעם שירותי הביטחון של אוקראינה סירב להגיב, אך גורמים אוקראיניים אמרו כי ייתכן שהמפקד הבכיר חוסל במסגרת סכסוך פנימי בין המורדים. "נראה שהוא חוסל על ידי בני דוד לפשע בכנופיית הטרור הלא אנושית הזאת", כתב דובר משרד הפנים בקייב ארטיום שבצ'נקו ברשתות החברתיות. "זה סוף עצוב, אבל צודק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully