וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל מגיח ממנהרה, מכונית תופת דוהרת: מבט לתוך הקרבות במוסול

צוותי תקשורת מכל העולם מתלווים לצבא עיראק ולכורדים, שפתחו במבצע לשחרור העיר מידי דאעש, והצליחו לקלוט בשידור חי את הקרבות העזים. כתב של CNN אף נקלע לקרב יריות. בשטח, הכוחות עצרו את התקדמותם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אל עשרות אלפי החיילים העיראקים והכוחות הכורדיים שפתחו אתמול במתקפה לשחרור מוסול מדאעש, מתלווים גם צוותי תקשורת רבים מרחבי העולם, המתעדים בשידור חי את המבצע שעלול להימשך שבועות ארוכים, אם לא חודשים.

כבר ביומו הראשון של המבצע הצליחו עדשות המצלמות לקלוט בזמן אמת הקרבות בין לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית", שמיקשו את העיר שבצפון עיראק, לבין שלל הכוחות הנאבקים בהם במטרה להדוף אותם ממעוזם הגדול האחרון במדינה. ערוץ "כורדיסטן 24" תיעד מכונית תופת של דאעש דוהרת לעבר טנק של צבא עיראק מדרום-מזרח למוסול ומתפוצצת בסמוך לו. לא ברור כמה נפגעים היו בפיגוע, אך הארגון הסוני הקיצוני הודיע כי הוציא אתמול לפועל תשעה פיגועי התאבדות בחזיתות השונות.

עוד ידיעות על המבצע במוסול
סכסוך אזורי על השלל: התקווה האחרונה של דאעש בקרב על מוסול
הקרב על מוסול: "הכוחות העיראקיים מתקדמים מהר מן המתוכנן"

מכונית תופת מתפוצצת במהלך הקרבות בין דאעש לצבא עיראק על מוסול, אוקטובר 2016. רויטרס
מכונית התופת שדהרה לעבר הכוחות הכורדיים, אתמול/רויטרס

צוות של רשת CNN האמריקנית, שהתלווה ללוחמי הפשמרגה הכורדים, קלט מחבל של הארגון מגיח מפתח מנהרה סודית, פותח באש לעבר הלוחמים ואז מפוצץ את עצמו. דאעש, שסובל מנחיתות מספרית וצבאית, חפר מנהרות במוסול כמו בערים אחרות שהיו בשליטתו, שדרכן הוא מנסה להפתיע את יריביו ולעכב את התקדמותם בשטח. כתב הרשת ניק פטון-וולש נקלע אף לקרב יריות שהתנהל בזמן ששידר מהחזית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תיעוד של רשת CNN מהקרבות

אחרים קיבלו תמונה טובה יותר משדה הקרב ממקור ראשון. רשת "רודאו" הכורדית פרסמה תיעוד של הקרבות בפאתי מוסול מלוחם של הפשמרגה, שצילם במצלמת גו-פרו את חילופי האש הכבדים עם דאעש. הרשת גם תפסה את קבוצת האזרחים הראשונה שהצליחה להימלט בבטחה ממוסול.

תיעוד הקרבות ממצלמת גו-פרו

יממה אחרי ההתקדמות המהירה של צבא עיראק ושל הכורדים, המשתפים פעולה לראשונה מאז החלה המלחמה בדאעש לפני שנתיים וחצי, היום הכוחות נותרו בעיקר בעמדותיהם כדי לבסס את שליטתם. מפקדים בשורות הצבא ובפשמרגה אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי הם ייפגשו בהמשך היום כדי לדון במבצע שאמור להימשך לכל הפחות כמה שבועות.

לפי ההערכות, בעיר נותרו בין 4,000 ל-8,000 לוחמי דאעש, שמיקשו את הרחובות ומלכדו מבנים. הם שולטים על כ-700 אלף תושבים, שנותרו במוסול מאז נכבשה ביוני 2014 והפכה למעוז הארגון בעיראק. הארגון הבינלאומי להגירה הזהיר היום כי דאעש עלול להשתמש בהם כמגנים אנושיים על מנת להצר את צעדי צבא עיראק ואת התקיפות האוויריות של הקואליציה הבינלאומית.

כוחות הפשמרגה נלחמים על מוסול שבעיראק, אוקטובר 2016. רויטרס
עצרו בינתיים את ההתקדמות. לוחמי פשמרגה באזור מוסול/רויטרס

בקואליציה שאותה מובילה ארצות הברית משתתפת גם טורקיה, שהודיעה היום כי מטוסי קרב שלה תקפו אתמול עמדות של דאעש במוסול. המעורבות הטורקית במבצע הובילה למשבר ביחסיה עם עיראק, שמפצירה בה להסיג את כוחותיה המוצבים בבסיס בשיקה, שנמצא ממזרח למוסול.

אנקרה מסרבת לכך והנשיא רג'פ טייפ ארדואן הבהיר כי לאף אחד אין סמכות שלא לאפשר לארצו לקחת חלק במערכה לשחרור העיר. בשלב זה החיילים הטורקים לא משתתפים באופן פעיל במבצע וראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הבטיח להתייחס אליהם כאל "אויבים".

בעיר, לפי ההערכות, נמצא גם מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי. הפעם האחרונה שבה נראה בציבור הייתה במוסול, זמן קצר לאחר כיבושה. הוא צולם במסגד הגדול בעיר מכריז על הקמת החליפות, ומאז ירד למחתרת. לפי דיווחים שונים, הוא נפצע באורח קשה במהלך ניסיונות החיסול הרבים שעשו עיראק ובעלות בריתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully