וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב ספרדי בכיר: "אונסק"ו רשע, אלוהים יתן מכות לחמורים האלה"

19.10.2016 / 13:40

הרב מאיר מאזוז תקף את החלטת סוכנות האו"ם ולפיה ישראל פוגעת במקומות הקדושים לאסלאם בעיר העתיקה: "תצפצפו עליהם, לא צריך שביבי יתייפייף בפניהם". בשיעורו השבועי הוסיף: "אלוקיכם ייתן להם מכות עד שישתקו, הכלבים"

עריכה: ניב מעוז

הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים" ומהרבנים הספרדים הבולטים במגזר החרדי, תקף אמש (שלישי) בשיעורו את החלטת ארגון אונסק"ו, המגנה את ישראל על פגיעתה במקומות הקדושים לאסלאם במתחם הר הבית. מאזוז אמר לתלמידיו: "הארגון הזה רשע מרושע, רוצה לכסות על האמת. אל תפחדו מהם".

דברי מאזוז הם ההתייחסות הראשונה של סמכות דתית בכירה להחלטה, שהתקבלה בשבוע שעבר ואושררה אתמול על ידי סוכנות האו"ם לחינוך ולתרבות. הרב, שהוביל במערכת הבחירות האחרונה את מפלגת יחד של אלי ישי, הוסיף בדבריו: "החמורים האלו אמרו 'ירושלים לא של היהודים'. הם החליטו לא של היהודים, אז של מי, של הערבים?".

עוד בוואלה! NEWS:
חוטובלי נגד אונסק"ו: "ניתוק הקשר בין הר הבית ליהודים - פארסה היסטורית"
בחמאס מתנגדים לדברי מנכ"לית אונסק"ו: "כניעה ללחץ הישראלי"
מנכ"לית אונסק"ו מבהירה: הר הבית קדוש גם ליהודים

מאזוז, שמרבה לשלב בדרשותיו חידודי לשון וראשי תיבות, קרא בדבריו: "התורה אומרת אל תפחדו מאונסק"ו, אל תפחדו מהאו"ם". לדבריו, "משה רבנו אומר 'לא תיראום' - אל תירא מהאו"ם, כי ה' אלוקיכם הוא הנלחם לכם, ייתן להם מכות כהנה וכהנה עד שישתקו הכלבים האלו! לא תיראום".

"איך נסתום את פיות המקטרגים?", הוסיף הרב בשיעור, "ערבה דומה לשפתיים, כשאתה חובט את הערבה, השפתיים שמדברות על עם ישראל רע, יסתמו. אז אנחנו חובטים כל השפתיים שמדברים עלינו, מדברים באו"ם, באונסק"ו". לדבריו, "תצפצפו עליהם, כי ה' נלחם לכם באונסק"ו, ילכו לעזאזל. אל תפחדו מהם".

סליחות בכותל המערבי, ירושלים, אוקטובר 2016. נועם מושקוביץ
"התורה אומרת אל תפחדו מאונסק"ו". הכותל המערבי/נועם מושקוביץ

"לא צריך שביבי יתייפייף בפניהם, לא", הבהיר מאזוז. "לומר להם, 'אתם גזלנים. אתם שקרנים. יום אחד תגיע עליהם מכה שלא יקומו ממנה'". יתרה מכך, הוא הביא הוכחה לכאורה מכתבי הקודש לכך שירושלים והר הבית שייכים ליהודים. "חיפשו ומצאו בתנ"ך מוזכרת 'ירושלים' 656 (פעמים, י"א) סימן לדבר לחפש את ירושלים ב'נרות' (656 בגימטריה, י"א) ואילו בקוראן לא מופיעה אפילו פעם אחת", אמר, "אז מה לכם ולירושלים?".

ההחלטה, הקובעת כי ישראל פוגעת בחופש הדת של המוסלמים בהר הבית, אושרה ביום חמישי בתמיכת 24 מדינות, אף ששישה התנגדו ו-26 נמנעו. היא עוררה זעם גדול במערכת הפוליטית והמדינית בשל העובדה שהיא אינה מזכירה את השמות היהודיים של המקומות הקדושים בהר הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully