וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלים מתאבדים והפגזות מהאוויר: מתקפה משולבת מדרום למוסול

לוחמי הארגון ניסו להסיט את האש ממעוזם לעבר העיר כירכוכ? שבשליטת הכורדים, אך הקואליציה פתחה במתקפת נגד. לפחות 34 בני אדם נהרגו בעימותים העזים. האו"ם: דאעש משתמש במאות משפחות במוסול כמגנים אנושיים

ספק 500

לוחמי "המדינה האסלאמית" (דאעש), חמושים ברובים וחגורות נפץ, פתחו היום (שישי) במתקפה משולבת נגד יעדי ממשל בעיר כירכוכ, שנמצאת בשליטה כורדית, ובסביבתה, בצפון עיראק. זאת, במסגרת מבצע שנועד ככל הנראה להסיט את תשומת לב הרשויות מהקרב לשחרור העיר מוסול, שבשליטת הארגון. ואולם, שעות אחדות לאחר תחילת המבצע דווח בכלי תקשורת כורדיים כי הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית פתחה במתקפת נגד מאסיבית ומפגיזה את כוחות הארגון הסוני מהאוויר.

המתקפה גבתה עד כה את חייהם של 34 בני אדם, בהם ארבעה טכנאים איראניים. 19 מהם נהרגו במתקפות דאעש, ו-15 נשים נהרגו בהפגזה אווירית. לוחמי הארגון מתבצרים במבנים בעיר ולפי דיווחים כורדיים, מנסים לפרוץ לבית כלא בכירכוכ. במקביל, האו"ם דיווח כי לוחמי דאעש במוסול מחזיקים בכ-550 משפחות כמגנים אנושיים.

לקריאה נוספת:
אלפים כבר נמלטו מהקרבות במוסול: "דאעש הוא אויב אכזר"
צבא עיראק מתקדם לעבר מוסול: "המבצע מתקדם מהר משחשבנו"
צבא ארה"ב: מנהיגי דאעש נוטשים את הלוחמים ועוזבים את מוסול

שידור חי מכירכוכ?:

באחת המתקפות, חדרו שלושה מחבלים מתאבדים לאתר בנייה של תחנת כוח בבעלות חברה איראנית בעיר דיביס שמצפון לכירכוכ?. אחד מהם נורה למוות על ידי השוטרים ושניים מהם פוצצו את עצמם.

בטרם הפעילו את חגורות הנפץ שלהם, לקחו המחבלים עשרה עובדים בני ערובה והורו להם להוביל אותם לאיראנים העובדים באתר. אחד מהם הראה להם את היכן האיראנים נמצאים ונמלט. בהגיעם למקום ירו לוחמי דאעש למוות באיראנים ובשאר העובדים ופוצצו את עצמם כשהמשטרה הגיעה.

ראש העיר דיביס מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי יתר ההרוגים היו מנהלי עבודה עיראקים. לדבריו, חדירת המחבלים הובילה לעימותים עם כוחות הביטחון, שבמהלכם נורה אחד החמושים למוות בעוד שני האחרים הפעילו את חגורות הנפץ שלהם והתפוצצו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בכירכוכ? כפי שצולמו במצלמות אבטחה/מערכת וואלה!, צילום מסך
: הלחימה מול דאעש בעיראק. google maps, צילום מסך
: הלחימה מול דאעש בעיראק/צילום מסך, google maps

שעות קודם לכן תקפו חוליה של מחבלים מתאבדים חמושים ברובים כמה יעדים בכירכוכ, הנמצאת 240 קילומטרים מצפון לבגדאד. עוצר הוטל על העיר. קצין מודיעין כורדי מסר כי ארבעה מחבלים תקפו את מטה המשטרה המרכזי בעיר סמוך לשעה 3:00 (שעון מקומי). "כוחות הביטחון הצליחו לירות באחד מהם למוות, בעוד שלושה אחרים פוצצו את עצמם", מסר. טרם דווח על נפגעים בתקרית זאת, ועימותים עם הלוחמים עדיין נמשכים.

Rudaw, ערוץ טלוויזיה כורדי מקומי, שידר תמונות שבהן נראה עשן שחור מיתמר מעל העיר ונשמעו קולות ירי. מושל כירכוכ? נאג'מאדין קרים צוטט בערוץ אומר כי החמושים לא הצליחו להשתלט על אף בניין ממשלתי.

כוחות ביטחון כורדיים בעיר כירכוכ? שבעיראק שהותקפה על ידי לוחמי דאעש, 21 באוקטובר 2016. רויטרס
כוחות ביטחון כורדיים בכירכוכ?/רויטרס

בתוך כך, טורקיה ועיראק הגיעו להסכמה עקרונית שתוכל לאפשר לאנקרה לשחק תפקיד משמעותי בקרב לכיבוש מוסול מחדש מידי דאעש. לאחר שיחות שניהל שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במהלך ביקור במדינה, מסר לפני זמן קצר כי "קיימת הסכמה עקרונית בין הצדדים ועכשיו אנו מנסים לתכנן את יישומה הפרקטי".

בעבר הצהיר ארדואן כי עיראק לא תוכל להתמודד לבדה עם כיבוש מוסול וכי טורקיה לא תאפשר לאף ארגון טרור לשלוט בעיר. עוד הוסיף ארדואן, כי מדינתו "תשתתף בכל ההיבטים של המאבק בדאעש במוסול". זאת, למרות הסתייגות עיראק ממעורבותה של טורקיה בקרבות. לפני כשבועיים הזהיר ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי את אנקרה כי היא עלולה לגרום למלחמה אזורית בשל החלטתה להשאיר כוחות בארצו.

ביום שני האחרון פתחו הכוחות הכורדיים והעיראקיים בסיוע הקואליציה בהנהגת ארצות הברית במתקפה לשחרור העיר מוסול והאזורים סביבה משליטת דאעש. מדובר במבצע הגדול ביותר של הצבא הטורקי מאז הפלישה האמריקנית למדינה ב-2003. גורמים עיראקיים מסרו אתמול כי הצליחו להתקדם עד לעיר ברטלה, המרוחקת 15 קילומטרים מפרברי מוסול.

(עדכון ראשון: 10:45)

כוחות ביטחון כורדיים בעיר כירכוכ? שבעיראק שהותקפה על ידי לוחמי דאעש, 21 באוקטובר 2016. רויטרס
איש כוחות הביטחון שנפגע בעימותים/רויטרס
כוחות ביטחון כורדיים בעיר כירכוכ? שבעיראק שהותקפה על ידי לוחמי דאעש, 21 באוקטובר 2016. רויטרס
עד כה דווח על 34 הרוגים בכירכוכ?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully