וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא עיראק מתקדם לעבר מוסול: "המבצע מתקדם מהר משחשבנו"

20.10.2016 / 14:01

ראש הממשלה אל-עבאדי שיבח את שיתוף הפעולה עם הכורדים, לנוכח ההצלחות שנרשמו עד כה במאבק בדאעש. יחידות מיוחדות ללוחמה בטרור הצטרפו למבצע ונכנסו לעיירה ממזרח לעיר

עריכה: ורד לידני

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי אמר היום (חמישי) כי הקרב לשחרור מוסול מידי דאעש "מתקדם מהר יותר" מהמצופה. אל-עבאדי אמר את הדברים בשיחת וידאו עם מנהיגים מערביים שהתכנסו בפריז כדי לדון במבצע שהחל ביום שני. כוחות מיוחדים נכנסו היום לעיירה ברטלה, שממזרח למוסול, לאחר קרבות עזים עם לוחמי "המדינה האסלאמית", שפוצצו כמה משאיות תופת כדי לעצור אותם.

לפי ראש הממשלה, "הכוחות שלנו החלו לנוע קדימה כדי לשחרר את העיר הזאת, שנקלחה על ידי דאעש לפני שנתיים. הכוחות הלוחמים מתקדמים מהר יותר ממה שחשבנו, והרבה יותר מהר מכפי שקבעה תכנית הפעולה שלנו". לפי ההערכות, הקרב לשחרור מוסול עשוי להימשך כמה שבועות, אם לא חודשים.

אל-עבאדי הבטיח להגן על התושבים הנמלטים מהעיר ולכבד את זכויות האדם של האוכלוסייה המגוונת החיה באזור. ראש הממשלה הוסיף כי הקרב מתנהל על ידי עיראק וכי לא מדובר בפלישה זרה, אם כי הצבא מקבל תמיכה נרחבת מהקואליציה האמריקנית. הוא שיבח את שיתוף הפעולה עם כוחות הפשמרגה הכורדיים ואמר כי "אנחנו קרובים לאחדות מלאה, המצביעה על הנחישות לחיסול הטרור".

לקריאה נוספת בנושא
צבא ארה"ב: מנהיגי דאעש נוטשים את הלוחמים ועוזבים את מוסול
ממצעדים ראוותניים לרשת מנהרות: האסטרטגיה החדשה של דאעש בעיראק

כוחות ללוחמה בטרור של עיראק בדרך למוסול, 20 באוקטובר 2016. AP
לוחם ביחידה ללוחמה בטרור באזור מוסול, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully