וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: מנהיגי דאעש נוטשים את הלוחמים ועוזבים את מוסול

מפקד הכוחות הקרקעיים של ארה"ב בעיראק אמר בתדרוך לעיתונאים מבגדאד כי נצפתה תנועה של אנשי "המדינה האסלאמית" החוצה מהעיר, שנחשבת למעוז הארגון. הוא הוסיף כי הם הותקפו מהאוויר בעודם נמלטים מהעיר

עריכה: ורד לידני

מפקד הכוחות הקרקעיים של ארצות הברית בעיראק אמר היום (רביעי) בתדרוך כי "אנחנו אומרים לדאעש שמנהיגיהם נוטשים אותם. אנחנו רואים תנועה החוצה ממוסול". המפקד הבכיר, מייג'ור ג'נרל גרי וולסקי, שדיבר עם עיתונאים בשיחת וידיאו מבגדאד, סבור כי לוחמי "המדינה האסלאמית" (דאעש) יעמידו חזית נוקשה בעיר אך בסופו של דבר הם יפסידו.

לפי הערכות, ישנם בין 3,500 ל-5,000 לוחמי דאעש במוסול, בעוד עשרות אלפי חיילים עיראקים גויסו למבצע לשחרור העיר, שהחל ביום שני האחרון. וולסקי סירב לציין כמה מהמנהיגים עזבו, כיצד הם עשו זאת או לאן פניהם מועדות, אך הצהיר כי הם הותקפו מהאוויר בעוד נמלטים מהעיר. "לאן הם הולכים – אני אשאיר את זה לטיפולם של חייליי", אמר וולסקי.

הוא ציין כי העיראקים יבדקו את כל מי שיעזוב את מוסול וניסיונות של לוחמים זרים להסתנן החוצה בין גל העקורים שיעזבו את העיר יסוכלו. "יהיה להם קשה להיטמע באוכלוסייה המקומית שכן הם הלוחמים הזרים מגיעים ממדינות שונות ונראים שונה מתושבי העיר", הסביר. "אנחנו צופים שהם יהיו אלה שיישארו ויילחמו משום שאין להם באמת לאן ללכת".

לקריאה נוספת:
ארה"ב: דאעש ישתמש בנשק כימי במהלך המבצע לשחרור מוסול
ממצעדים ראוותניים לרשת מנהרות: האסטרטגיה החדשה של דאעש בעיראק
לוחמי דאעש בסרטון מרחובות מוסול המופגזת: "נביס את אמריקה"

מבצע לשחרור מוסול מידי דעאש, מוסול, עיראק. אוקטובר 2016. רויטרס
מוסול/רויטרס

בכירים אמריקנים אומרים כי המבצע לשחרור מוסול מידי דאעש עשוי להימשך שבועות או חודשים, ומזהירים מכך שמאות אלפי אזרחים שעדיין נמצאים בעיר עשויים לשמש מגנים אנושיים. "אל תטעו, לכוחות העיראקיים יש לזכותם את המומנטום והם יודעים את זה. הם חדורי מוטיבציה להיכנס למוסול ואנחנו נסייע להם להגיע לשם", הצהיר.

בנושא אחר הודיע המפקד הבכיר כי מסוקי אפאצ'י אמריקניים תוקפים יעדי דאעש במוסול, הנחשבת למעוז הארגון במדינה, במסגרת תמיכת ארצות הברית במבצע לשחרור העיר. הוא ציין כי הצטרפות צוותי מסוקי התקיפה ללחימה המתמשכת מהווה סיכון נוסף ללוחמים האמריקנים. הוא מסר כי מסוקי האפאצ'י תוקפים מטרות בחסות החשיכה וממרחק רב. לדבריו, רק נוכחות האפאצ'י באזור הייתה בגדר הגברת הביטחון בקרב החיילים העיראקים.

וולסקי הצהיר גם כי הקואליציה בהנהגת ארצות הברית לא תתמוך בהצטרפות מיליציות שיעיות לקרב על מוסול. "בכל הנוגע למיליציה השיעית PMF, הקואליציה תומכת רק בקבוצות שתחת פיקודם ושליטתם של כוחות הביטחון העיראקיים, וה-PMF אינה כזאת", הסביר בתדרוך, והוסיף: "ולכן אנחנו לא תומכים בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully