וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דאעש ישתמש בנשק כימי במהלך המבצע לשחרור מוסול

גורמים אמריקניים הזהירו כי הארגון צפוי לעשות שימוש בכלי נשק מסוכנים, על אף שהוא נותר מוגבל בייצורם. התקדמות הכוחות לעבר העיר מתעכבת בשל מטעני צד רבים, והיעד הבא הוא העיירה הנוצרית הגדולה ביותר בעיראק

עריכה: ורד לידני

ארצות הברית צופה שדאעש ישתמש בנשק כימי כדי לנסות ולהדוף את המתקפה לשחרור העיר מוסול שבצפון עיראק – כך מסרו גורמים אמריקניים לסוכנות הידיעות רויטרס. עם זאת, הם הוסיפו כי היכולת של הארגון הקיצוני לפתח כלי נשק כאלו עדיין מוגבלת.

אחד הגורמים אמר כי הכוחות האמריקניים במדינה החלו לאסוף את רסיסי תחמושת כדי לבחון אם יש בהם חומרים כימיים, לאחר השימוש בגז חרדל שעשו לוחמי "המדינה האסלאמית" בכמה מקרים בטרם החל המבצע ביום שני. הגורם השני חשף תקרית שלא הייתה ידועה עד כה, כשאמר כי ארצות אישרה כי נמצאו שרידי גופרית בתחמושת של דאעש. התקיפה הייתה נגד כוחות מקומיים ולא נגד חיילים אמריקנים או חיילים של הקואליציה הבינלאומית שבהובלתה.

מבצע לשחרור מוסול מידי דעאש, מוסול, עיראק. אוקטובר 2016. רויטרס
מטעני הצד מעכבים את ההתקדמות. כוחות עיראקיים באזור מוסול, היום/רויטרס

התקדמות המבצע, שנכנס ליומו השלישי, אטית בשל המטענים הרבים הטמונים בדרכים ומסכנים את הכוחות. לפי צבא עיראק, מאז נפתחה המתקפה שוחררו יותר מ-350 ק"מ מדרום למוסול ומדרום-מזרח לה. בעיר עדיין מתגוררים מאות אלפי תושבים, המוחזקים בני ערובה על ידי כמה אלפים בודדים של לוחמי דאעש.

החשש הוא שהארגון ישתמש בהם כמגנים אנושיים ככל שהכוחות יתקדמו אל העיר. לפי נציבות הפליטים של האו"ם, הצופה גל פליטים חסר תקדים בגודלו, כ-900 אזרחים הצליחו להימלט כבר ממוסול ועברו למחנה בסוריה השכנה.

היעד הבא של הכוחות העיראקיים היא קרקוש, העיירה הנוצרית הגדולה ביותר במדינה, השוכנת 15 ק"מ מדרום-מזרח למוסול. בעיירה התגוררו 50 אלף תושבים לפני המלחמה ונמצאות בה לפחות שבע כנסיות, מה שהופך אותה למוקד חשוב עבור כ-300 אלף הנוצרים שעדיין חיים בעיראק. תושביה לשעבר של קרקוש חגגו עם משמע הידיעות על ההתקדמות של הכוחות. כמו מיעוטים אחרים, גם הנוצרים נרדפו על ידי דאעש, שהרס כנסיות רבות באזורים שבשליטתו בעיראק ובסוריה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לוחמים כורדים בעיראק לאחר כיבוש הכפר באדאנה בקרב על מוסול, אוקטובר 2016. AP
עיירה באזור מוסול ששוחררה מידי דאעש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully