וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי דאעש בסרטון מרחובות מוסול המופגזת: "נביס את אמריקה"

19.10.2016 / 0:12

סוכנות הידיעות של הארגון פרסמה את הסרטון, שלטענתה צולם לאחר תחילת המבצע הנרחב לשחרור העיר. "בעזרת אללה, אמריקה תעזוב את עיראק עם הזנב בין הרגליים". תושבים מעידים: "הארגון החל להשתמש באזרחים כמגינים אנושיים". אובמה: "הקרב יהיה קשה, אבל דאעש יובס"

עריכה: ורד לידני

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם היום (שלישי) סרטון שצולם לטענתו מרחובות מוסול במהלך הלילה האחרון. לוחמים של הארגון הקיצוני נראים מפטרלים ברחובות העיר, המותקפת על ידי צבא עיראק, הכורדים והקואליציה הבינלאומית. בסרטון מאיים לוחם רעול פנים של הארגון "להביס את אמריקה".

בסרטון, שאותה שחררה סוכנות הידיעות של הארגון "אעמאק", הזהיר אחד החמושים שהיה לבוש במסכה: "אמריקה, אנחנו מבטיחים כי תובסי בעיראק ותעזבי בעזרת אללה שוב, מושפלת, הרוסה, עם הזנב בין הרגליים".

עוד כתבות בנושא:
באירופה מזהירים מחזרת לוחמי דאעש אם מוסול תיפול: "איום רציני"
מחבל מגיח ממנהרה, מכונית תופת דוהרת: מבט לתוך הקרבות במוסול
סכסוך אזורי על השלל: התקווה האחרונה של דאעש בקרב על מוסול

סרטון חדש של דאעש. מערכת וואלה! NEWS
לא נכנעים. לוחמי הארגון הפרוסים במוסול/מערכת וואלה! NEWS

לפי ההערכות, בעיר שבצפון עיראק הנמצאת בידי דאעש מאז יוני 2014, נמצא גם המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי, שלא נראה מאז אותו החודש בציבור. עיראק והקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית ניסו כמה פעמים לחסלו מהאוויר, אך לפי דיווחים שונים הוא ניצל ונפצע באורח קשה.

תושבים במוסול מעידים כי לוחמי דאעש החלו להשתמש באזרחים תמימים כמגנים אנושיים. "זה די ברור שדאעש החל להשתמש באזרחים כמגנים אנושיים אחרי שהוא איפשר לתושבים להישאר בבתיהם למרות שהם מופגזים", אמר אבו מאהיר, שמתגורר בסמוך לבניין האוניברסיטה בעיר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול החל המבצע הנרחב, הכולל כ-30 אלף חיילים עיראקים וכמה אלפי כוחות כורדיים, והוא צפוי להימשך לכל הפחות כמה שבועות. בין 4,000 ל-8,000 לוחמי דאעש נותרו לפי ההערכות במוסול, העיר השנייה בגודלה במדינה. כוחות הממשלה בבגדאד נמצאים כ-40 ק"מ מדרום לעיר, ואילו לוחמי הפשמרגה הכורדים נמצאים כ-30 ק"מ ממזרח לה.

בקואליציה שאותה מובילה ארצות הברית משתתפת גם טורקיה, שהודיעה היום כי מטוסי קרב שלה ישתתפו במבצע. המעורבות הטורקית במבצע הובילה למשבר ביחסיה עם עיראק, שמפצירה בה להסיג את כוחותיה המוצבים בבסיס בשיקה, שנמצא ממזרח למוסול. אנקרה מסרבת לכך והנשיא רג'פ טייפ ארדואן הבהיר כי לאף אחד אין סמכות שלא לאפשר לארצו לקחת חלק במערכה לשחרור העיר. בשלב זה החיילים הטורקים לא משתתפים באופן פעיל במבצע וראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הבטיח להתייחס אליהם כאל "אויבים".

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס היום למבצע, ואמר כי הוא בטוח שהכוחות יביסו את דאעש, "על אף שיהיה מדובר בקרב קשה". "תחילתו של המבצע העיראקי לשחרור מוסול הוא צעד נוסף קדימה", אמר הנשיא האמריקני במסיבת עיתונאים שערך בבית הלבן לצדו של נשיא איטליה מתאו רנצי. "דאעש יובס במוסול", הדגיש.

עקורים נמלטים ממוסול לאחר תחילת הקרבות בין דאעש לצבא עיראק, אוקטובר 2016. רויטרס
"דאעש משתמש בתושבים כמגינים אנושיים". תושבים נמלטים ממוסול המופגזת/רויטרס

האיחוד האירופי הזהיר היום כי לוחמי דאעש ישובו ליבשת בעקבות המבצע לשחרור מוסול. האחראי על הביטחון באיחוד, ג'וליאן קינג, אמר בריאיון לעיתון הגרמני Die Welt כי אפילו מספר קטן של לוחמים "עלול להוות איום משמעותי ועלינו להכין את עצמנו לכך".

לפי קינג, דיפלומט בריטי שנכנס רק לאחרונה לתפקיד, כ-2,500 לוחמים ממדינות האיחוד האירופי פועלים באזורי קרב שונים ברחבי המזרח התיכון. הוא הבהיר כי הוא לא צופה חזרה המונית שלהם ליבשת, ולדבריו מקרים דומים בעבר הראו כי "רק מספר קטן של לוחמים עושה את הדרך חזרה". עם זאת, האחראי על הביטחון באיחוד הוסיף כי "גם מספר קטן מהווה איום רציני".

(עדכון ראשון: 19:01)

כוחות הפשמרגה נלחמים על מוסול שבעיראק, אוקטובר 2016. רויטרס
לוחמים כורדים מתקדמים לעבר מוסול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully