וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירופה מזהירים מחזרת לוחמי דאעש אם מוסול תיפול: "איום רציני"

האחראי על הביטחון באיחוד אמר כי כ-2,500 אירופים לוחמים בשורות הארגון, ועל אף שלא צפויה חזרה המונית, "גם מספר קטן מהווה סכנה ועלינו להתכונן לכך". המבצע, שהחל אתמול, צפוי להימשך כמה שבועות לכל הפחות

צלמים זמניים מורשים

האיחוד האירופי מזהיר כי לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" ישובו ליבשת בעקבות המבצע שנפתח אתמול לשחרור העיר מוסול שבצפון עיראק. האחראי על הביטחון בהאיחוד, ג'וליאן קינג, אמר בריאיון לעיתון הגרמני Die Welt כי אפילו מספר קטן של לוחמים "עלול להוות איום משמעותי ועלינו להכין את עצמנו לכך.

אתמול החל המבצע הנרחב, הכולל כ-30 אלף חיילים עיראקים וכמה אלפי כוחות כורדיים, והוא צפוי להימשך לכל הפחות כמה שבועות. בין 4,000 ל-8,000 לוחמי דאעש נותרו לפי ההערכות במוסול, העיר השנייה בגודלה במדינה, שנכבשה ביוני 2014. כוחות הממשלה בבגדאד נמצאים כ-40 ק"מ מדרום לעיר, ואילו לוחמי הפשמרגה הכורדים נמצאים כ-30 ק"מ ממזרח לה.

המבצע לשחרור "בירת דאעש" - כותרות נוספות:
מחבל מגיח ממנהרה, מכונית תופת דוהרת: מבט לתוך הקרבות במוסול
סכסוך אזורי על השלל: התקווה האחרונה של דאעש בקרב על מוסול
הקרב על מוסול: "הכוחות העיראקיים מתקדמים מהר מן המתוכנן"

כוחות הפשמרגה הכורדיים ממזרח למוסול, עיראק, 18 באוקטובר 2016. רויטרס
המבצע צפוי להימשך שבועות. כוחות כורדיים ממזרח למוסול, היום/רויטרס

לפי קינג, דיפלומט בריטי שנכנס רק לאחרונה לתפקיד, כ-2,500 לוחמים ממדינות האיחוד האירופי פועלים באזורי קרב שונים ברחבי המזרח התיכון. הוא הבהיר כי הוא לא צופה חזרה המונית שלהם ליבשת, ולדבריו מקרים דומים בעבר הראו כי "רק מספר קטן של לוחמים עושה את הדרך חזרה". עם זאת, האחראי על הביטחון באיחוד הוסיף כי "גם מספר קטן מהווה איום רציני".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות הפשמרגה הכורדיים ממזרח למוסול, עיראק, 18 באוקטובר 2016. רויטרס
כוחות הפשמרגה מתקדמים למוסול/רויטרס

יממה אחרי ההתקדמות המהירה של צבא עיראק ושל הכורדים, המשתפים פעולה לראשונה מאז החלה המלחמה בדאעש לפני שנתיים וחצי, היום הכוחות נותרו בעיקר בעמדותיהם כדי לבסס את שליטתם. לטענתם, כ-20 כפרים שוחררו אתמול מידי הארגון הקיצוני. לפי דיווחים כורדיים, הצבא נכנס הים למחוז בחדידה, שמדרום-מזרח למוסול, ללא שנתקל בהתנגדות.

במוסול, לפי ההערכות, נמצא גם מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי. הפעם האחרונה שבה נראה בציבור הייתה במוסול, זמן קצר לאחר כיבושה. הוא צולם במסגד הגדול בעיר מכריז על הקמת החליפות, ומאז ירד למחתרת. לפי דיווחים שונים, הוא נפצע באורח קשה במהלך ניסיונות החיסול הרבים שעשו עיראק ובעלות בריתה.

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, במסר מאיים לישראל: "לא תהיה לכם שלווה בפלסטין". ספק 500
ככל הנראה מסתתר בעיר. אל-בגדאדי במוסול, יוני 2014/ספק 500

בקואליציה שאותה מובילה ארצות הברית משתתפת גם טורקיה, שהודיעה היום כי מטוסי קרב שלה ישתתפו במבצע. המעורבות הטורקית במבצע הובילה למשבר ביחסיה עם עיראק, שמפצירה בה להסיג את כוחותיה המוצבים בבסיס בשיקה, שנמצא ממזרח למוסול. אנקרה מסרבת לכך והנשיא רג'פ טייפ ארדואן הבהיר כי לאף אחד אין סמכות שלא לאפשר לארצו לקחת חלק במערכה לשחרור העיר. בשלב זה החיילים הטורקים לא משתתפים באופן פעיל במבצע וראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הבטיח להתייחס אליהם כאל "אויבים".

היום הצליחה להימלט קבוצה ראשונה של אזרחים מהעיר, שבה עדיין מתגוררים מאות אלפי בני אדם. הארגון הבינלאומי להגירה הזהיר כי הוא מתכנן לחלק מסכות גז במקרה של מתקפה כימית על ידי לוחמי דאעש, שפעלו כך בקרבות קודמים מול הכוחות הכורדיים באזור. הארגון התריע מהאפשרות שעשרות אלפי תושבים עלולים להיקלע לקרבות ואף לשמש מגנים אנושיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully