וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת נשים בארגנטינה בעקבות רצח ואונס מחרידים של נערה

לוסיה פרז בת ה-16 סוממה על ידי שני גברים, שאנסו אותה ופצעו אותה קשות, עד שמתה בבית החולים. בעקבות זאת, ארגוני זכויות נשים מארגנים צעדת מחאה נגד אלימות כלפי נשים. "המעשה המזעזע ביותר שראיתי בחיי"

לוסיה פרז, נערה מארגנטינה שנאנסה ונרצחה. פייסבוק, צילום מסך
לוסיה פרז/צילום מסך, פייסבוק

אלפי נשים בארגנטינה השתתפו אתמול (רביעי) בשביתת מחאה בעקבות מקרה רצח ואונס של נערה, שזעזע את המדינה הדרום אמריקנית. ההפגנה התקיימה אמש בבואנוס איירס. לפני כן, יצאו נשים למשך שעה ממקומות עבודתן וארגוני זכויות נשים קראו להן ללבוש שחור במהלך "יום רביעי השחור", כפי שהם מכנים זאת.

האירוע התרחש בחודש שעבר בעיר מאר דל פלטה, שבדרום ארגנטינה. שני גברים הביאו את לוסיה פרז בת ה-16 לבית חולים, כשהיא נקייה ולבושה. הם טענו כי היא לקחה מנת יתר, אולם הרופאים מצאו עדויות לכך שעברה אונס אלים באופן קיצוני. שלושה גברים נעצרים בחשד למעורבות ברצח של לוסיה, ולפי הרשויות, היא סוממה במריחואנה ובקוקאין בטרם נאנסה. היא מתה זמן קצר לאחר שהגיעה לבית החולים, בעקבות דום לב שנגרם מההתקפה האלימה.

"במשרד, בבית הספר, בבית החולים, בבית המשפט, בדסק החדשות, בחנות, במפעל או בכל מקום שאתן לא עובדות בו, עצרו למשך שעה כדי לדרוש 'די לאלימות הגברים'", נכתב בהודעה של המארגנים. בממוצע, נרצחת אישה בארגנטינה בכל 36 שעות. ארגנטינה החמירה ב-2012 את הענישה כלפי גברים שרוצחים נשים במצבים שבהם למגדר שלהן יש חלק בכך, אולם רבים טוענים כי הם לא מיושמים בצורה יעילה.

התובעת הראשית בתיק סיפרה לכלי התקשורת המקומיים כי "ראיתי אלפי דברים בקריירה שלי, אך שום דבר מזה לא משתווה למעשים המחרידים הללו". אמה של לוסיה, מרתה, אמרה כי היא "לא יכולה להבין ברבריות כזאת. זה בלתי אפשרי להבין".

עוד בעולם:
עונש מוות וסירוס כימי: אינדונזיה פתחה במלחמת חורמה בפדופילים
לאירוח המדיני האחרון שלו, בחר אובמה במנהיג שהוא קצת כמוהו
תיעוד: רכב משטרה דורס מפגינים מחוץ לשגרירות ארה"ב בפיליפינים

(עדכון ראשון: 21:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully