וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מוות וסירוס כימי: אינדונזיה פתחה במלחמת חורמה בפדופילים

אחרי שהפרלמנט העביר שורת חוקים נוקשים נגד עברייני מין, הנשיא יצא להגנת המהלך השנוי במחלוקת. "החוקה שלנו מכבדת זכויות אדם, אבל כשזה נוגע לפשעי מין, אין פשרות". הרופאים במדינה הודיעו כי יסרבו לבצע את הסירוס

צילום: רויטרס, ורד לידני

הפרלמנט של אינדונזיה העביר בשבוע שעבר שורת חוקים נוקשים למלחמה בפדופיליה, שזכו לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם ואיגוד הרופאים במדינה. עם זאת, בריאיון שהעניק הנשיא וידודו לרשת BBC ופורסם היום (רביעי), הוא הגן על החקיקה המחמירה ואמר כי "אין פשרות" במאבק בעברייני מין.

נשיא אינדונזיה העלה את החוקים עוד במאי באמצעות צו חירום, בעקבות אונס קבוצתי של נערת בית ספר. החוקים החדשים כוללים סירוס כימי ועונש מוות. איגוד הרופאים של אינדונזיה הודיע כי לא יבצע את הטיפול הכימי בפדופילים, גם אם יידרש לכך.

"החוקה שלנו מכבדת זכויות אדם, אבל כשזה נוגע לפשעי מין, אין פשרות", אמר ווידודו. הוא הבהיר כי ממשלתו "תטיל את הענישה הכבדה ביותר" בפשעים מסוג זה. "לדעתי, סירוס כימי, אם נאכוף זאת בקביעות, יפחית את פשעי המין וימגר אותם לאורך הזמן". סירוס כימי נועד להפחית את החשק המיני, ומעט מאוד מדינות בעולם משתמשות בצעד זה, בהן פולין, כמה מדינות בארצות הברית וקוריאה הדרומית.

האונס הקבצתי התרחש באפריל האחרון, אז נערה בת 14 מהאי סומטרה הותקפה על ידי קבוצת גברים ונערים שיכורים, שרצחו אותה לאחר האונס. מנהיג הקבוצה נידון לעונש מוות ויתר המעורבים נשלחו למאסר.

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו במטוס קרב, אוקטובר 2016. רויטרס
"אין פשרות בנושא". נשיא אינדונזיה וידודו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully