וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רכב משטרה דורס מפגינים מחוץ לשגרירות ארה"ב בפיליפינים

19.10.2016 / 16:30

המחאה בבירה מנילה הפכה לאלימה, אחרי שהמשתתפים ניסו לפרוץ את קו ההגנה של המשטרה והשליכו צבע על המבנה. כמה נפצעו. מנהיג המחאה, שהתרחשה בזמן של מתיחות בין המדינות, זעם: "המשטרה - כלבים של ארה"ב"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

כאלף איש הפגינו היום (רביעי) מחוץ לשגרירות ארצות הברית בפיליפינים וכמה מהם נפצעו כשכלי רכב של המשטרה דרס אותם. לפי מוביל המחאה רנאטו רייס, עשרה בני אדם פונו לבית חולים לאחר שהם נדרסו על ידי המסחרית שבה נהג שוטר. עוד 29 איש נעצרו.

"לא הייתה הצדקה לאלימות", אמר. "אפילו שהנשיא הבטיח מדיניות חוץ עצמאית, כוחות השוטרים עדיין משמשים כלבים של ארצות הברית". רשתות הטלוויזיה הראו את כלי הרכב דורס שוב ושוב את המפגינים, כשהוא נהג קדימה ואחרוה בזמן שהמפגינים הקיפו אותו. המפגינים ניסו לפרוץ את שורת האבטחה והשליכו צבע אדום על מבנה השגרירות האמריקנית.

האלימות החלה כשמאות מפגינים התאספו כדי לדרוש את הפסקת הנוכחות הצבאית של ארצות הברית במדינה ולתמוך במדיניות החוץ העצמאית של הנשיא רודריגו דוטרטה, שמרבה להתבטא נגד וושינגטון מאז נכנס לתפקידו בקיץ האחרון. הוא מבקר בבייג'ינג במסגרת מאמציו לשפר את היחסים עם סין לנוכח המתיחות עם וושינגטון, שהעבירה ביקורת על מלחמתו בסוחרי הסמים.

הפגנה נגד נוכחות חיילי צבא ארצות הברית במדינה, מחוץ לשגרירות ארה"ב במנילה, פיליפינים. אוקטובר 2016. רויטרס
מפגינים מתעמתים עם שוטרים מחוץ לשגרירות, היום/רויטרס
הפגנה נגד נוכחות חיילי צבא ארצות הברית במדינה, מחוץ לשגרירות ארה"ב במנילה, פיליפינים. אוקטובר 2016. AP
הפגנה נגד נוכחות חיילי צבא ארצות הברית במדינה, מחוץ לשגרירות ארה"ב במנילה, פיליפינים. אוקטובר 2016/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully