וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאירוח המדיני האחרון שלו, בחר אובמה במנהיג שהוא קצת כמוהו

19.10.2016 / 18:37

ראש ממשלת איטליה רנצי זכה בקבלת פנים נדירה מצדו של נשיא ארה"ב, שפרס את חסותו על מאמציו לשנות את המערכת הפוליטית בארצו ועל רצונו לקדם את אירופה. בתקופה שבה שתי המדינות שרויות במשבר, השניים לא שכחו להזהיר מעלייתם של גורמים פופוליסטיים

צלמים זמניים מורשים

נשיא ארצות הברית ברק אובמה פרס אתמול (שלישי) את חסותו על ניסיונותיו של ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי לשנות מן היסוד את המערכת הפוליטית בארצו ולהציל את כלכלתה. הוא תיאר אותו כמנהיג "אמיץ ומתקדם", בדיוק מה שאירופה זקוקה לה בימים אלו.

אובמה הזמין את רנצי לבית הלבן כאורחו הרשמי האחרון של נשיאותו, וסיפר למאות הצופים שהגיעו לפגישה החגיגית כי "שמרנו את הטוב ביותר לסוף". הביקור התרחש כמה שבועות לפני משאל העם באיטליה, שאותו מוביל ראש הממשלה. בעבר הוא הכריז כי יתפטר אם האזרחים ידחו את תכניתו, אך אתמול הוא סירב להגיב אם יעמוד בהבטחתו. עם זאת, אובמה נחלץ לעזרתו: "אני דוגל בהצלחה, אבל אני חושב שעליך להישאר בסביבה, לא משנה מה יקרה".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת איטליה מתאו רנצי, 18 באוקטובר 2016. רויטרס
הרעיפו שבחים אחד על השני. רנצי ואובמה, אתמול/רויטרס

אובמה נתן לרנצי אירוח מלכותי, שכלל צלצול פעמונים וטקס מפואר ומהודר במדשאה הדרומית של הבית הלבן – אחד המנהיגים הבודדים בעולם שזכו לקבלת פנים שכזאת. אחרי שהשניים דיברו, הם התחבקו וטפחו אחד לשני על השכם. "הסתכלו עליו", אמר אובמה. "הוא צעיר, חתיך. הוא מקדם חזון של קדמה שלא נובע מחששותיו של העם, אלא מהתקווה שלו.

רנצי, ככל הראה ברומזו לבחירות השנויות במחלוקת בארצות הברית ולהחלטתה של בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי, אמר: "אני חושב שיש הרבה אנשים שסבורים כי פוליטיקה היא רק צעקות ומלחמות. שנאה יוצרת פילוג. אתה שונה, כבוד הנשיא. אנחנו שונים".

אובמה ורנצי עברו מהמדשאה הדרומית לחדר הסגלגל, שם קיימו פגישה פרטית. הם יצאו לאחר מכן למסיבת עיתונאים משותפת ושוב הפגינו את היחסים הקרובים בין שתי המדינות. "בזמנים טובים ובזמנים רעים, אנחנו סומכים אחד על השני", אמר נשיא ארצות הברית. רנצי, מצדו, אמר כי הוא העתיק את תכניתו של אובמה לעידוד יצירת מקומות עבודה. ראש ממשלת איטליה אמר כי היוזמה הביאה ליצירית מקומות עבודה חדשים בארצו הסובלת ממצב כלכלי בעייתי, ואמר כי זהו "הצעד הראשון לצאת מהמצב הקשה שלנו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הבית הלבן מואר בזמן פגישת הנשיא ברק אובמה וראש ממשלת איטליה מתאו רנצי, 18 באוקטובר 2016. רויטרס
זכה בקבלת פנים נדירה. הבית הלבן מואר במהלך ביקורו של רנצי/רויטרס

"אני רוצה להודות לארצות הברית על התמיכה הנפלאה שלה במאבק שאיטליה מנהלת בשטחה, ובאירופה, כדי ליישם מודל של צמיחה ולא רק של צעדי צנע", אמר רנצי.

במהלך טקס קבלת הפנים, אובמה תיאר כיצד האיטלקים שהגיעו לארצות הברית סייעו לעצב את המדינה. הנשיא אמר כי רבים מהם הגיעו ללא דבר, התגברו על דעות קדומות ועל אפליה והסתמכו על אמונה ועל אהבת המשפחה כדי להצליח. אובמה אמר כי ניסיון זה מגלם בתוכו "אמת שאסור לנו לשכוח וכי אמריקה נבנתה על ידי מהגרים, והיא חזקה יותר בזכות מהגרים והיא נהדרת בזכות מהגרים".

הביקור בן היממה הסתיים עם ארוחת ערב מפוארת במדשאה הדרומית, בהשתתפותם של 400 אורחים. בין היתר, הזמרת גוון סטפני הופיעה בפני האורחים, שכללו גם את הקומיקאי ג'רי סיינפלד.

הנשיא אובמה והגברת הראשונה מישל אובמה מארחים את ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי ורעייתו לארוחת ערב בבית הלבן, 18 אוקטובר 16. GettyImages
הזוג רנצי ואובמה בבית הלבן, אתמול/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully