וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לשלוט - הימין מנהל סערות מיותרות כדי לזכות באהדת הקהל

19.10.2016 / 19:26

כבר זמן רב שקיימת מגמה שכל יעודה להסית נגד מי שלא חושב כמו אנשי הימין, והממשלה נהנית מפירותיה. במקום זה היא מאפשרת הסתה ודה-לגיטימיציה כלפי ארגונים שלא מיישרים קו עם המדיניות שלה. דעה

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי על ההחלטה להפסיק את הקשר עם עמותת מינרבה בשל קשריה עם ארגונים אנטי ישראליים)

נקודת המוצא של כל מדינה מתוקנת היא ההתנהלות על פי חוק - זה תו התקן והמדד שעל פיו קובעים אם מעשים מסוימים מותרים או אסורים, ולא אהדת הקהל. הימין שולט בישראל כבר לא מעט שנים, ולמרות זאת הוא עסוק רק בניסיונות לסמן ולייצר דה-לגיטמציה לארגוני השמאל, כדוגמת חוק העמותות. עם זאת, הוא לא מעז לקדם חקיקה קונקרטית שבאמת תפגע או תפסיק את פעילות הארגונים. גם הימין מבין שיש דברים שבמדינה דמוקרטית לא ניתן לעשות. לאור עובדה זו, ובאופן חסר תקדים, במקום לחוקק חברי הימין עסוקים בעיקר בהסתה נגד השמאל ונגד הציבור הערבי תחת כל מיקרופון רענן וברשתות החברתיות.

רק בימים האחרונים חזינו במתקפה על ארגון "בצלם" בשל נאומו של מנכ"ל הארגון חגי אלעד בפני מועצת הביטחון של האו"ם, בניסיון ביטול הופעתו של הזמר תאמר נפאר בפסטיבל חיפה אמש, ובביקורת על ראש המנהל האזרחי לשעבר תא"ל דב צדקה (פופי) המשמש מתוך ניגוד עניינים, כך לפחות לטענת הימין ולפי העיתונאי קלמן ליבסקינד, כיועץ בנוגע להסדרת ההתיישבות הבדואית באזור כביש 1 מים המלח לבירה, ובמקביל כיועץ לארגונים של האיחוד האירופי.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו תקף את "בצלם": ארגון הזוי שהעלה טענות שקריות באו"ם
חוטובלי הורתה למשרד החוץ לנתק קשר עם מרכז מינרבה לזכויות אדם
הצעת חוק: יבוטלו תקנים בשירות הלאומי לארגונים שרוב מימונם זר

הופעתו של תאמר נפאר בפסטיבל נווה יוסף, גן האם, חיפה. אוקטובר 2016. ערן גילווארג
הימין יצא במתקפה נגד זמר, אבל לא מצליח לחוקק חוקים. תאמר נפאר/ערן גילווארג

אלה דוגמאות רק מהשבוע האחרון למגמת השינוי שעובר מחנה הימין בעיקר בשנתיים האחרונות. אם עליית הימין לשלטון בשנת 1977 הפתיעה רבים, הרי שבשנת 2016 לא רק שהימין שולט, וברצף, כבר לא מעט שנים בצורה הכי טבעי, אלא הוא גם האחראי הבלעדי לתו התקן הציוני והלגיטימי במדינה. מחנה הימין מחליט מי נחשב מקובל ומי נחשב בוגד בארצנו השסועה בלאו הכי, ואין עוד דיון פוליטי-אידאולוגי-ענייני בין הצדדים.

לא מדובר באירועים נקודתיים, אלא במגמה רחבה שפועלת כבר זמן רב וכל יעודה להסית נגד מי שלא חושב כמו אנשי הימין. מלבד הפוליטיקאים מהימין שעמלים לא מעט בתעשיית הדה-לגיטימציה, בשנים האחרונות קמו עוד שורה של ארגונים העוסקים ללא ללאות בחשיפות מיותרות ומסיתות נגד כל מי שחושב שהכיבוש רע לישראל ופועל בנושא בגבולות הארץ ומחוצה לה.

הרדיפה כמעט ביטלה סדנה רפואית בנגב

אפשר כמובן לא לאהוב את הפעילות הזו, להתנגד ולמחות נגדה, אבל מכאן ועד להפיכתם של אותם ארגונים ואישים ללא לגיטימיים ואפילו לבוגדים - המרחק עצום.

מישהו באמת חושב שבמידה ופעילות בצלם, לצורך הדוגמה, הייתה לא חוקית - היו מאפשרים לחברי הארגון להמשיך בה ולא היו סוגרים כבר את הארגון? ברור שהיו סוגרים. במידה וזה היה מהות העניין, לא צריך היה אפילו לחקוק חקיקה מיוחדת כדי לכבות לארגונים האלה את השאלטר והגופים האחראיים היו עושים זאת מזמן. אבל זה לא המצב, וגם בממשלה מבינים זאת. אבל אם יכולים הפוליטיקאים לקשקש את עצמם לדעת כדי לגרוף עוד אהדה ציבורית - מי משרי הממשלה לא יעשה זאת?

הממשלה הרי מבינה שהיא לא יכולה לחוקק חוקים יחודיים נגד ארגוני שמאל בצורה גורפת והיא לא יכולה לחוקק חוקים לא חוקתיים שהופכים את המותר לאסור רק כי ככה מתחשק לה. במקום זה הם מסיתים ומאפשרים לארגונים מטעמם להסית ולייצר דה-לגיטימציה לארגונים שלא מיישרים קו עם מדיניות הממשלה.

נתניהו: אפעל לכך שהקריה למחקר גרעיני בדימונה תיקרא על שם פרס. לשכת העיתונות הממשלתית
תקף את בצלם. ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

מעקב אחר הפעילות של ארגוני הימין כגון "אם תרצו" ו"מילואימניקים בחזית" מגלה כי זוהי כל פעולתם בתקופה האחרונה. זה התחיל בתחקירים המדומים של אם תרצו על ה"שתולים", וממשיך ברדיפה הלא נגמרת של מילואימניקים בחזית נגד ארגוני שמאל שלא מוצאים חן בעיניהם בניסיון בלתי פוסק לפגוע בפעילות של אותם ארגונים - גם אם מדובר בפעילות לגיטימית בתוך ישראל ובלי כל קשר לכיבוש.

למרות שכל המידע על ארגוני השמאל גלוי לכל ברשת, וכל ילד יכול לדעת מי הוועד הציבורי שלהם ומה הם מקורות המימון שלהם, אם תרצו חוגגים על המידע הזה כחלק ממסע הדה-לגיטימציה נגד ארגונים לגיטימיים הפועלים על פי החוק ומקבלים מידי שנה הכשר לפעילותן מרשם העמותות.

במילואימניקים בחזית, רודפים פעם אחר פעם אחר "שוברים שתיקה" ומנסים לפעול בכל עיר, קיבוץ או מושב בו הארגון מקיים פעילות בניסיון למנוע אותה. עם זאת, פעם אחר פעם התשובה שמתקבלת היא שאין מניעה חוקית לאפשר להם לפעול. נכון במקרים מסוימים הפעילות מתבטלת, אבל לא בגלל אי החוקיות שלה אלא בגלל שהציבור במקום לא מעוניין לשמוע ותו לא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארגוני הימין רודפים אחר ארגוני השמאל. צילום מסך מתוך קמפיין "השתולים" של אם תרצו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה, כמעט הצליחו ארגוני הימין לחבל בסדנה רפואית בנגב שמקיים ארגון "רופאים לזכויות אדם" בשיתוף פעולה עם עיריית באר שבע ואוניברסיטת בן-גוריון. כנראה שמבחינת ארגוני הימין, הכל מקובל במסע הרדיפה הזה - גם פגיעה באזרחים ישראלים שבמשך שנים נהנים מפעילות זו.

מסתבר שלשלוט זה לא דבר פשוט, ואם רוצים לחוקק חוקים על פי אג'נדה פוליטית ומדינית צריך להתחשב בחוקי יסוד ובחוק הבינלאומי ולא הכל אפשרי. אבל בחייכם - אתם כבר מספיק זמן בממשלה כדי להבין את זה, אז תפסיקו להתבכיין ותתחילו למשול. תוציאו את הארגונים הללו מהחוק ואם אי אפשר, אז תניחו לנו מסערות מיותרות.

לגרוף אלפי לייקים ברשתות החברתיות זה קל ואולי אפילו מפתה, אבל בסוף הציבור יבין שמשילות זה לא להתעסק עם חקיקה או התעסקות בזוטות כמו ביטול תקן אחד ולא מאויש של שירות לאומי לארגון בצלם, ושגם עם אלפי לייקים לא מנהלים מדינה. הציבור הרחב מבין בסופו של דבר שאת אהדת הציבור מקבלים בבחירות ולא מידי יום ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully