וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיריית ב"ש מתנגדים לפעילות "רופאים לזכויות אדם" בעיר: "פוגעים בצה"ל"

יו"ר סיעת הבית היהודי בעיר טען כי מדובר בארגון "שנלחם בחיילי צה"ל וגינה חיסול טרוריסטים בעזה", וקרא לעירייה למשוך את חסותה מהקורס. העירייה: "מצער שגורמים מסוימים טועים ומטעים את הציבור"

צילום: שי מכלוף ו"כיכר השבת", עריכה: אוהד פיטר

קורס לקידום שוויון וצדק בבריאות בדרום עתיד להיפתח בעוד כחודש בבאר שבע, אולם בעירייה קמה לו התנגדות משום שהעומד מאחוריו הוא ארגון "רופאים לזכויות אדם", הפועל גם בגדה המערבית. "מדובר בארגון שבזמן 'צוק איתן', כשירו על באר שבע רקטות, גינה חיסולים של טרוריסטים בעזה", אמר חבר מועצת העיר מטעם סיעת הבית היהודי, הרב גדי מאזוז, וקרא לעירייה לא לתת את חסותה לקורס.

הקורס, "שוויון וצדק בבריאות בדרום", מיועד לתושבי הדרום המעוניינים לפעול ביחד לקידום מערכת בריאות שוויונית, איכותית ונגישה לכל נפש. ההשתתפות בו כרוכה בתשלום סמלי של 50 שקלים ובריאיון קבלה.

"הלוגו של העירייה מופיע במודעה כנותנת חסות בצמוד ללוגו של הארגון השנוי במחלוקת ציבורית עמוקה", אמר מאזוז והסביר כי "הלוגו של העירייה מייצג לגיטימציה עירונית". מאזוז אמר כי הוא מסרב לתת תוקף לעמותה שלטענתו חותרת תחת מדינת ישראל ונלחמת בחיילי צה"ל. "אין לי בעיה עם כל גורם שדואג לבריאות האזרחים, לא משנה מי, אנחנו חיים כדי לקדם את הרפואה בעיר, אבל לא דרך עמותה שנלחמת בחיילי צה"ל, לא מדובשך ולא מעוקצך", הוסיף.

לקריאה נוספת:
יו"ר הבית היהודי בב"ש על ביטול המצעד: "לא רוצים שילדים ייחשפו"
בעקבות תלונות אמנסטי: פעיל הימין שי גליק פוטר מערוץ 20

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לי בעיה עם כל גורם שמנסה לקדם את הרפואה". חבר מועצת העיר מאזוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצדו של מאזוז נעמד שי גליק, שמוביל זה כמה שנים מאבק בעמותות שמאל ועומד בראש ארגון זכויות אדם יהודי "בצלמו". גליק שלח מכתב לראש עיריית באר שבע שבו טען כי מדובר "בארגון שמאל רדיקלי שנאבק ללא הרף למען שחרור מחבלים ומגיש עתירות בעדם". לטענתו, "לאורך כל 'צוק איתן' הארגון טען שהחיילים מבצעים פשעי מלחמה, גם בדוח המסכם שלו על המבצע הוא המשיך להאשימם בפשעי מלחמה". גליק גם טען כי רוב כספי המימון של הארגון מגיעים ממדינות זרות ואין זה ראוי שארגון זה יזכה למימון ציבורי.

(עדכון אחרון: 23:50)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עיריית באר שבע: "מטרת הקורס לפעול לצמצום פערי הבריאות"

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "עיריית באר שבע לא מימנה בעבר, אינה מממנת ואין בכוונתה לממן גם בעתיד פעילות של עמותות הפועלות נגד המדינה ומוסדותיה לרבות צה"ל. מדובר בקורס אקדמי שלו שותפים מוסדות וארגונים ציבוריים רבים שמטרתו אחת ויחידה: לפעול לצמצום פערי הבריאות במדינת ישראל ולמנוע פגיעה בתושבי הדרום, שכיום מקבלים פחות (שירותי בריאות) מאזרחים אחרים. יש להצטער שגורמים מסוימים טועים ומטעים את הציבור.

"עיריית באר שבע תמשיך לפעול לקידום נושא הבריאות בדרום, העלאת חשיבות צמצום הפערים לתודעה וקידום בנייתו של בית חולים נוסף בבאר שבע שאת הקמתו יזמה. במקביל תפעל העירייה להוספת מיטות ותקנים לסורוקה ובניית טיפות חלב ומרכזים רפואיים לרווחת תושבי העיר והאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully