וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה פגים נדבקו בחיידק אלים בבית החולים איכילוב - והועברו לבידוד

19.10.2016 / 17:19

פרסום ראשון: אישה שילדה תאומים במחלקת הפגים במוסד הרפואי בתל אביב אובחנה כנשאית של החיידק הקטלני CRE, שעמיד לטיפול אנטיביוטי. שני התינוקות ועוד שניים הוכנסו לבידוד. מנהל הפגייה: "מקווים שעצרנו את התפשטות החיידק, אף אחד מהפגים לא חולה במחלה"

צילום: יותם רונן

אישה שילדה תאומים במחלקת הפגים במרכז הרפואי איכילוב שבתל אביב ביום שבת האחרון אובחנה כנשאית של החיידק הקטלני והאלים CRE. מיד לאחר הזיהוי, זוג הפגים שילדה הוכנסו לבידוד. מאז, מתוך כ-40 פגים במחלקה, ידוע על עוד שניים שנושאים את החיידק והוכנסו לבידוד, ושאר התינוקות במחלקה מוגדרים במצב של חשד לנשיאת החיידק המסוכן.

הצוות הרפואי והסיעודי, בשיתוף ובהנחיה של צוות האפידמולוגיה של בית החולים והיחידה הארצית של משרד הבריאות למניעת זיהומים פעלו לבידוד התינוקות שנדבקו ולהבטחת התנאים הדרושים למתן טיפול רפואי בטוח למאושפזים בפגייה. בסקירה נוספת שבוצעה היום (רביעי) לא נמצאו מקרי הדבקה נוספים, והפגים שהתגלו כנשאים לא פיתחו תסמינים.

עוד בוואלה! NEWS:
מחאת השכר יוצאת לרחובות: מאות מורים הפגינו מול משרד החינוך
הטיפול שעצר לסימה בת ה-88 את הרעד בידיים - והשיב לה את היכולת לצייר
עיכובים באספקת קנאביס רפואי: "המטופלים משלמים מחיר כבד"

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
החיידק התגלה בשיבא - אך התינוקות לא פיתחו תסמינים. בית החולים איכילוב/ראובן קסטרו

פרופ' דרור מנדל, מנהל פגיית בית החולים דנה לילדים באיכילוב, עדכן הערב על מצב הפגים הנושאים את החיידק. "ארבעת הפגים לא חולים במחלה שקשורה לחיידק, הם רק נשאים של חיידקים במעי שיש לכל אחד ואחד מאיתנו. הסוג הזה שזיהינו אצל הפגים ידוע שהוא עמיד לטיפול אנטיביוטי".

פרופ' מנדל ביקש להבהיר כי אף אחד מהפגים לא חולה. "הם מטופלים אבל לאף אחד מהם אין מחלה". לדבריו, נערכה סקירה נוספת, שנייה, וממנה עלה כי אף חיידק לא הגיע לפגים נוספים. "באמצעות בידוד הפגים, אף פג נוסף לא נדבק. מקווים שעצרנו את התפשטות החיידק". הוא הדגיש כי "אף פג נוסף לא זוהה כנשא של החיידק".

"אנחנו יודעים שפגים הם אוכלוסייה שחשופה לזיהומים ולכן עושים מאמצים להוריד מספר הזיהומים", מסר. "הפגייה שלנו עם מספר הזיהומים הכי נמוך במדינת ישראל. אף אחד מהפגים לא מזוהם הוא פשוט נשא של החיידק, מדובר בנוכחות במערכת העיכול שלהם. כמובן שמנסים להימנע מהדבקה, שלא יעבור לפגים אחרים. אין להם תסמינים לזיהום בדם או בדרכי השתן או כל זיהום אחר".

כל ההורים של הפגייה עודכנו כבר לפני כמה ימים. "אמרנו להם שעושים את כל המאמצים כדי לעצור את התפשטות החיידק ומצליחים בכך. בשעות האחרונות כל התרביות ששלנו חזרו נקיות", אמר פרופ' מנדל והדגיש שוב כי מדובר בנשאות ולא מדובר במחלה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פגים. ShutterStock
"כל התרביות חזרו נקיות". פג/ShutterStock

החיידק, שעמיד לאנטיביוטיקה, מביא למותם של כמחצית מהנדבקים בו. בארבע השנים האחרונות נרשמו שישה מקרים של התפרצות החיידק בלפחות ארבע מדינות שונות בארצות הברית. לפני כשנתיים התגלו סימנים של החיידק בבית חולים בני ציון שבחיפה, ואז טענו בבית החולים כי הדבר נגרם כתוצאה מעומס ומחסור כבד בכוח אדם שפוגעים ביכולת בית החולים לשמור על היגיינה נאותה.

לדברי הורים שהגיעו למחלקת הפגים באיכילוב בשבוע האחרון, קיים במקום עומס חריג במיוחד, עם אחות אחת לכל תשעה תינוקות – פי שלושה מהרצוי על פי התקנות. הסכנה לפגים גדולה עוד יותר כיוון שהחיידק עלול לפגוע באופן חמור יותר במי שלא מחוסן.

חיידק CRE שכיח בבתי חולים, ולאורך השנים נעשה מאמץ לבלום את התפשטותו. הוא עלול לגרום לזיהומים במערכת הנשימה ובדרכי השתן, וכן לזיהומים בפצעים פתוחים. החיידק נחשב לקטלני יותר, מכיוון שהוא עמיד למרבית סוגי האנטיביוטיקה הקיימים בשוק. עם זאת, בשנת 2014 התגלה החיידק אצל שמונה פגים בבית החולים שיבא בתל השומר, אולם אצל אף אחד מהם לא התפרצו התסמינים.

אנשים בריאים לרוב לא נדבקים בחיידק זה, והוא נחלתם הכמעט בלעדית של אנשים המאושפזים בבתי חולים או מוסדות רפואיים אחרים, חולים מונשמים או שנושאים צנתרים למיניהם, כמו קטטר שתן קבוע או צנתר לצורך קבלת טיפולים תוך ורידיים, ובעיקר מטופלים אשר מקבלים טיפולים אנטיביוטיים ממושכים.

(עדכון ראשון 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully