וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המון זועם, תיירים מבולבלים: כך ייעשה למעליבי מלך תאילנד המנוח. תיעוד

18.10.2016 / 0:20

החוק המקומי מאפשר לגזור 15 שנות מאסר על מי שהעליב את מוסד המלוכה, ומאז מותו של פומיפון אדורינאט הציבור האבל מנסה לקחת את החוק לידיים. "אם אתה חי בתאילנד - אתה חייב לאהוב את המלך", הבהיר אחד האזרחים. צפו: שוטרים מכריחים תאילנדית לכרוע ברך בפני תמונת המלך

ספק 500

החונטה בתאילנד קראה אתמול (שני) לציבור שלא לקחת את החוק לידיו, לאחר שסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות תיעדו המונים זועמים על תושבים שהעליבו את המלך פומיפון אדוניאדט שמת בשבוע שעבר. באחד הסרטונים שפורסמו אתמול, נראים אנשי משטרה באי קוסמוי מכריחים אישה תאילנדית להשתחוות בפני תמונתו של המלך המנוח לאחר שהואשמה בהעלבתו בפרסום תגובות לא מכבדות ברשת, לעיניהם של רבים. שני שוטרים ליוו את האישה, אומפורן סרסאט בת ה-43, לתחנת המשטרה ואילצו אותה לכרוע ברך לפני תמונת המלך בכניסתה לתחנה ויציאה ממנה תוך שהם חוצצים בינה לבין הקהל הרב שהתאסף במקום.

מותו של המלך האהוב במדינה הביא עמו אבל כבד ועצב רב ברחבי תאילנד. הציבור אינו רואה בעין יפה ביקורת על מוסד המלוכה ועל יורש העצר, מעשים שבגינם עלול אדם להישפט ל-15 שנים בכלא. "אנחנו מבינים שהציבור לא יהיה שמח מהעלבות כלפי מוסד המלוכה. אני רוצה שיתנו לרשויות לעסוק בכך בהתאם לחוק", אמר השר סוואפן תניווטאנה, המקורב למשרד ראש הממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
יורש העצר של מלך תאילנד דחה את הכתרתו בשנה: "זקוק לזמן להתאבל"
החשפניות לבשו שחור: האבל לא דילג על חיי הלילה של תאילנד
"הלב שלי התרוקן": אלפים חלפו מול ארונו של מלך תאילנד

אישה תאילנדית שהואשמה בהעלבת המלך המנוח באי קוסמוי ואולצה להשתחוות בפני תמונתו, אוקטובר 2016. רויטרס, צילום מסך
אולצה להשתחוות בפני תמונת המלך המנוח. סרסאט/צילום מסך, רויטרס

בשבוע שעבר קראה החונטה לציבור לדווח על מעשים של העלבת המלך לרשויות. גם המשטרה פוקחת עין על הרשתות החברתיות בניסיון לזהות הערות פוגעניות כלפי המלך המנוח. כעת נראה כי המשטר התאילנדי מבין שהקהל עלול לפגוע באזרחים שונים בלי משפט צדק.

ביום שישי, התאספו כ-400 בני אדם בחזית חנות בפוקט כדי למחות על פוסט שפרסם בנו של בעל החנות בפייסבוק בטענה כי הוא פוגעני כלפי המלך. מפקד משטרת פוקט טיראפון טיפצ'רואן אמר כי "הם הביעו עמדה ברורה ולפיה אף אחד לא יכול להעליב את המלך שהם אוהבים". באירוע אחר, התאספו מאות תושבים במחוז פאנג נגה שבדרום המדינה מחוץ לביתו של אדם בשל תגובה שכתב בפייסבוק. הוא נותר בתוך הבית בזמן שהקהל הזועם קרא לו בכעס "אם אתה חי בתאילנד - אתה חייב לאהוב את המלך". הם הסכימו לעזוב את המקום רק לאחר שהמשטרה הבטיחה להם כי יבדקו את המקרה.

(עדכון ראשון: 21:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אזרחי תאילנד האבלים על מותו של המלך פומיפו מגיעים לארמון המלך שבבנגקוק כדי לעבור מול ארונו, אוקטובר 2016. AP
"אנחנו מבינים שהציבור לא יהיה שמח מהעלבות כלפי מוסד המלוכה". אזרחים אבלים בבנגקוק/AP
ראש ממשלת תאילנד פריות צ'אן אוצ'ה ואשתו חולקים כבוד אחרון למלך פומיפון אדוניאדט שהלך לעולמו, אוקטובר 2016. רויטרס
"אף אחד לא יכול להעליב את המלך שהם אוהבים"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully