וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר של מלך תאילנד דחה את הכתרתו בשנה: "זקוק לזמן להתאבל"

ראש ממשלת תאילנד, מנהיג החונטה הצבאית, הודיע כי עד להשבעתו של הנסיך מאהה וצ'יראלונגקון ימלא את מקומו אחד מיועציו הקרובים של המלך. יורש העצר ביקש מהעם לא לחשוש והבטיח כי יהיה מלך תאילנד הבא

צילום: רויטרס

יורש העצר של מלך תאילנד, הנסיך מאהה וצ'יראלונגקון, רוצה לדחות את הכתרתו בשנה על מנת להתאבל על אביו, פומיפון אדוניאדט, שנפטר ביום חמישי שעבר לאחר ששלט במדינה במשך שבעה עשורים. ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן-אוצ'ה, הודיע אמש (ראשון) כי עד להשבעתו של הנסיך ימלא את מקומו יועצו הקרוב, פרם טינסולנונדה בן ה-96.

הנסיך וצ'יראלונגקון, בן 64, ביקש מהעם "לא להיות מבולבל ולא לחשוש מפני השלטון במדינה, ולא מפני ירושת הכתר". יכולתו של הנסיך התאילנדי לעמוד בראש המדינה הוטלה בספק בידי רבים, על אף החוקים המחמירים במדינה שמגנים על משפחת המלוכה מפני עלבון או איום, ואוסרים על כל דיון פתוח בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
פינוי המוני והצפות: סופת הטייפון "סאריקה" מאיימת על הפיליפינים
הודו: בשל שמועה על קריסת גשר -24 עולי רגל נמחצו למוות בוורנאסי
החשפניות לבשו שחור: האבל לא דילג על חיי הלילה של תאילנד

יורש העצר של תאילנד הנסיך מאהה וצ'יראלונגקון, מאי 2016. AP
יכולתו לעמוד בשלטון הוטלה בספק בעבר. הנסיך וצ'יראלונגקון/AP

תדמיתו של הנסיך, שהתגרש שלוש פעמים וידוע כבליין שחי חיי מותרות, שונה לחלוטין מזו של אביו. סלידה מהתנהגותו של הנסיך עלתה גם במסמכים שהדליף ויקיליקס ובהם אמרו בכירים בממשלה כי הם לא רואים כיצד יורש העצר משתנה והביעו תקווה כי אחותו, הנסיכה סירינדהורן, תהיה השליטה - דבר שמעולם לא קרה בהיסטוריה של תאילנד.

המונרכיה נחשבת לגוף המאחד את העם התאילנדי המפולג, במיוחד לאחר שהחונטה הצבאית בראשותו של צ'אן-אוצ'ה, השתלטה על המדינה בהפיכה צבאית בשנה שעברה וגררה ביקורת חריפה נגד שלטונה, כאשר המלך פומיפון היה דמות אהודה ונערצת בידי תאילנדים רבים והיווה סמל ליציבות במדינה. המשטר הצבאי בתאילנד הבהיר כי הנסיך וצ'יראלונגקון יהיה המלך הבא, אך טרם ברור מתי תיערך ההכתרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אזרחי תאילנד האבלים על מותו של המלך פומיפו מגיעים לארמון המלך שבבנגקוק כדי לעבור מול ארונו, אוקטובר 2016. AP
אזרחי המדינה מתאבלים על מותו של המלך הנערץ/AP

רבים מאזרחי תאילנד, שרובם לא הכירו מלך אחר בימי חייהם, קיבלו את מותו של המלך הנערץ בתדהמה ובאבל כבד. הממשלה הכריזה על יום אבל לאומי לציון מותו של המלך פומיפון ומיליונים צפו בשיירת כלי הרכב שהובילה את ארונו לארמון המלכותי שבלב בנקוק.

"הוא נמצא עכשיו בגן עדן וייתכן שהוא מסתכל על אזרחי תאילנד משם", ספד לו ראש הממשלה פריות צ'אן אוצ'ה. הוא קרא לאזרחים "לאהוב אחד את השני" ואמר כי עובדי ציבור יתאבלו על המלך שלא נראה בציבור מאז ינואר במשך השנה הקרובה.

ראש הממשלה קרא לאזרחים להימנע מחגיגות במשך 30 יום. לדבריו, הדגלים יורדו לחצי התורן בכל מבני הממשלה ובבתי הספר למשך תקופה דומה. טקס שריפת גופתו צפוי להתקיים בעוד חודשים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully