וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי המוני והצפות: סופת הטייפון "סאריקה" מאיימת על הפיליפינים

16.10.2016 / 12:26

כ-12 אלף בני אדם פונו מבתיהם בשל הסופה שעושה את דרכה מערבה באי לוזון שבצפון המדינה. כבישים נחסמו בשל הצפות ומפולות בוץ, והסכרים מנוטרים באופן קפדני. כ-160 טיסות מקומיות ובינלאומיות בוטלו בשל הסופה

צילום: רויטרס

(בווידאו: אזרחי האיטי נערכים להוריקן מתיו)

כ-12,500 תושבי הפיליפינים פונו מבתיהם בשל סופת טייפון בדרגה שלוש שהגיעה הבוקר (ראשון) למדינה. הסופה גרמה לרוחות עוצמתיות במהירות של 150 קילומטרים בשעה, אך מרגע שפקדה את אזור גידולי האורז שבצפון המדינה, נחלשו הרוחות למהירות של 130 קמ"ש. על פי החזאים, הסופה, שזכתה לשם "סאריקה", עשויה להיות ההרסנית ביותר מתחילת השנה. הם צופים כי היא תחצה את מחוז לוזון בפיליפינים במהלך היום בדרכה מערבה לכיוון דרום ים סין.

הרשות לניהול אסונות הודיעה כי למרות מגמת ההיחלשות של הסופה, היא עדיין צפויה לגרום לגשם כבד. הרשות הוסיפה כי 2,552 משפחות, המונות 12,496 בני אדם, פונו מראש כדי לצמצם את נזקי הסופה ולמנוע אבידות בנפש. שירות החזאות הודיע כי במקביל ל"סאריקה", הם עוקבים אחר סופה אחרת, האיימה, שעשויה לפקוד את הפיליפינים מחר.

כ-160 טיסות מקומיות ובינלאומיות בוטלו בשל הסופה. בנמלי הים נותרו כ-6,500 נוסעים שהיו אמורים לשוט ליעדים שונים באזור בשל הסכנה האורבת בים. גורמים רשמיים במדינה העריכו כי הנזק לשדות החקלאיים, המפיקים בעיקר אורז ותירס, הגיע ליותר ממיליון דולרים. כמה אזורים נותקו מרשת החשמל, וחמישה כבישים נחסמו בשל הצפות ומפולות בוץ. הרשויות בוחנות בעין קפדנית את מצבם של כמה סכרים כדי לוודא שאין הצפות.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון ב-2013: "ישראל לבדה לא יכולה לגרום נזק רב לגרעין האיראני"
64 שנים אחרי שנסגרה: רכבת העמק שוב נוסעת על המסילה
"הצאר שהרחיב את גבולותינו": פסל של "איוון האיום" נחנך ברוסיה

תושבי הפיליפינים נערכים לסופה, אוקטובר 2016. רויטרס
תושבים מקומיים נערכים לגשמים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully