וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע ליד ירושלים; מנכ"ל "בצלם" נאם באו"ם: חדשות השבת

לוחם מג"ב נפצע קל לאחר שנדקר בידו. שתי מתלוננות נוספות נגד טראמפ. נושאת מטוסים רוסית יצאה לים התיכון ברקע סבב השיחות החדש על סוריה. בן חמש מהנגב נפל מגובה ונהרג. אלו כותרות סוף השבוע

בחמאס מתנגדים לדברי מנכ"לית אונסק"ו: "כניעה ללחץ הישראלי"

ארגון חמאס גינה את דבריה של מנכ"לית סוכנות האו"ם לחינוך ולתרבות אונסק"ו, אירינה בוקובה, שהבהירה כי קיים קשר בין הכותל המערבי והעיר העתיקה בירושלים למסורת היהודית. זאת, לאחר שאתמול פרסמה בוקובה הבהרה לגבי הצעת ההחלטה של הארגון המתעלמת מהזיקה בין היהדות לירושלים.

"אין להכחיש, להסתיר או למחוק את המסורת היהודית", אמרה, והוסיפה כי "מסגד אל-אקצא, הקדוש למוסלמים הוא גם הר הבית, שהכותל המערבי בו קדוש ליהדות". דובר חמאס סאמי אבו זוהרי מסר כי מדובר ב"כניעה ללחץ ישראלי", ובנסיגה מההחלטה שקיבל הארגון ובו גינה את הפעולות הישראליות במתחם הר הבית.

דיווח: צבא מצרים חיסל מאה לוחמי דאעש בחצי האי סיני

צבא מצרים תקף מהאוויר כמה יעדים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בצפון חצי האי סיני, בתגובה למתקפה שערכו אתמול לוחמי הארגון שבה נהרגו 12 חיילים. רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי מאה בני אדם נהרגו בתקיפות וכ-40 נוספים נפצעו.

בהודעת הצבא נמסר כי המתקפות, שנמשכו שלוש שעות, בוצעו על סמך מידע מודיעיני ונעשתה בתיאום עם תושבים בסיני. נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר כי הלחימה נגד המיליציות האסלאמיסטיות בסיני תהיה ארוכה, אך התנאים ברחבי חצי האי משתפרים. בראיון שהעניק הנשיא לשלושה עיתונים מצריים ופורסם היום, הוא ציין כי גם הצבא וגם המיליציות משתפרים בלחימה אלה באלה: "התנאים בסיני משתפרים, והמאמצים שלנו נמשכים בגלל שהמלחמה ארוכה".

חשד לפיגוע ליד ירושלים: לוחם מג"ב נפצע קל בידו; הדוקר נמלט

לוחם מג"ב בן 19 נפצע הבוקר באורח קל, לאחר שנדקר בידו במהלך פעילות מבצעית על תוואי גדר ההפרדה באזור הר אדר, הסמוך לאבו גוש. החשוד נמלט מהמקום, וכוחות של מג"ב וצה"ל פתחו בסריקות באזור לאיתורו. הפצוע קיבל טיפול ראשוני בשטח, ופונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

ברקע סבב השיחות החדש על סוריה: נושאת מטוסים רוסית יצאה לים התיכון

סבב שיחות בינלאומי בהובלתן של ארצות הברית ורוסיה בנושא מלחמת האזרחים בסוריה החל היום בלוזאן שבשווייץ, שבועות אחדים לאחר כישלון הפסקת האש במדינה השסועה וברקע מתיחות שיא בין וושינגטון למוסקבה. לכינוס הגיעו גם נציגים מירדן, טורקיה, מצרים, קטאר, איראן, עיראק וסעודיה.

בזמן שהחל הכנס, יצאה נושאת המטוסים "אדמירל קוזנצוב" מחופי רוסיה לעבר המזרח התיכון על מנת לסייע לכוחות הלוחמים בסוריה, ועליה אנשי חיל הים הרוסי. נושאת המטוסים צפויה לסייע גם בעיבוי הכוחות שתוקפים במדינה מהים, בהתאם להודעתו של שר ההגנה סרגיי שויגו מלפני כחודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

שתי נשים נוספות טוענות שדונלד טראמפ תקף אותן מינית, טראמפ: אני קורבן

יממה לאחר שארבע נשים טענו שהמועמד הרפובליקני דונלד טראמפ תקף אותן מינית, שתי נשים נוספות טוענות כי המועמד הטריד אותן מינית. קריסטין אנדרסון, בת 46 המתגוררת בקליפורניה, סיפרה ל"וושינגטון פוסט" כי בשנות ה-90 המוקדמות, כאשר הייתה בשנות ה-20 לחייה, איל הנדל"ן ישב לידה על ספה במועדון בניו יורק, ובזמן שהיא שוחחה עם חברתה הוא הכניס אצבעות מתחת לחצאיתה ולתחתוניה, ונגע באיבר מינה. בהמשך, סאמר זרבוס, אחת המתמודדות בתכנית הריאליטי "המתחמה", טענה כי המיליארדר נישק אותה על שפתיה בשנת 2007.

טראמפ הגיב להאשמות בעצרת תמיכה בשרלוט שבצפון קרוליינה. "אני הקורבן של אחד ממסעות ההכפשה הגדולים ביותר בהיסטוריה של מדינתנו", אמר. כמה שעות לפני כן, בעצרת בעיר גרינסבורו שבמדינה, שב טראמפ ואמר כי הנשים שהאשימו אותו בהטרדה מינית בודות את הסיפור.

מנכ"ל "בצלם" נאם באו"ם: על מועצת הביטחון לפעול מיד נגד הכיבוש

חגי אל-עד, מנכ"ל ארגון "בצלם" נאם אמש בכינוס מועצת הביטחון של האו"ם, כחלק מדיון מיוחד בנושא "ההתנחלויות כמכשול לשלום ולפתרון שתי המדינות. אל-עד קרא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי להביא לסיום "הכיבוש בגדה המערבית, שנמשך כבר 49 שנים".

"בקרוב תעבור חצי מאה של כיבוש, ואני קורא לכם לפעול. כל דבר שהוא לא פעולה נחרצת לא ישיג כלום", אמר אל-עד בפני הנוכחים בישיבה. "הכיבוש בר-קיימא כי העולם מסרב לנקוט בצעדים אפקטיביים. כמה עוד בתים צריכים להיהרס כדי שהקהילה הבינלאומית תפעל? יש לפעול ולשלוח לישראל מסר: אסור לכם לשלוט באנשים במשך חצי מאה ולקרוא לעצמכם דמוקרטיה". שגריר ישראל באו"ם דני דנון, אמר טרם הדיון כי מדובר ב"טרור דיפלומטי" מיוזמתה של הרשות הפלסטינית שמחפשת, לדבריו, "כל דרך לעקוף משא ומתן ישיר".

בן חמש מיישוב בנגב נהרג בנפילה מגובה; המשטרה פתחה בחקירה

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נקבע אמש מותו של ילד בן חמש מהיישוב ערוער שבנגב, שהובא למקום בידי דודו. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הילד הובא במצב אנוש, לאחר שקרוב משפחתו פינה אותו באופן עצמאי בעקבות נפילה מגובה. המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות האירוע וחוקרים נמצאים בבית החולים. הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו של הילד עם הגעתו. מבית החולים נמסר כי הילד הגיע ללא רוח חיים עם סימני חבלה בפלג גופו העליון ובצווארו.

שגריר רוסיה באו"ם: "המתיחות בין רוסיה לארה"ב - הקשה מאז 1973"

שגריר רוסיה באו"ם ויטלי צ'ורקין אמר כי המתיחות עם ארצות הברית הגיעה לרמה גבוהה יותר מהמתיחות שהייתה בין המעצמות במהלך מלחמת יום כיפור. "המצב הכללי, לדעתי, די גרוע בשלב זה", אמר צ'ורקין בראיון שנערך עמו, "ככל הנראה הגרוע ביותר מאז שנת 1973". הוא הוסיף כי למרות המתיחות הרבה, היחסים בין רוסיה לארצות הברית בימינו שונה מאלה שהיו בין ברית המועצות לארצות הברית באותם ימים. במהלך המלחמה תמכה ברית המועצות בצבאות ערב וארצות הברית תמכה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully