וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: 17 מתפללים נהרגו בפיגוע של דאעש במסגד ערב חג שיעי

חמוש פתח באש במסגד שיעי באחד מפרבריה המערביים של הבירה קאבול. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע. הירי התרחש בערב יום העשוראא, שבו מתאבלים השיעים על מותו של נכדו של הנביא מוחמד

פיגוע ירי במסגד שיעי בקאבול, אפגניסטן. 11 באוקטובר 2016. רויטרס
שוטרים מחוץ למסגד בקאבול, אמש/רויטרס

17 בני אדם נהרגו ו-26 נפצעו אמש (שלישי) במתקפה שבה פתח חמוש באש במסגד שיעי בקאבול, בירת אפגניסטן. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע, וטען כי המחבל פוצץ חגורת נפץ שעטה לגופו לאחר שסיים לירות את כל התחמושת שהייתה ברשותו. עם זאת, כוחות הביטחון הדגישו כי הוא נורה למוות, ובתיעוד מהזירה לא נראה פיצוץ.

על פי גורמים רשמיים במדינה, המתקפה התרחשה באחד מפרבריה המערביים של העיר במסגד השיעי הגדול ביותר הקיים בה. הירי לעבר המתפללים התרחש בערב יום העשוראא, הנחשב ליום אבל קדוש לציון מותו של נכדו של הנביא מוחמד.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: סנגורי המחבל הנמלט מפריז הודיעו שיפסיקו לייצג אותו
בתום מצוד בגרמניה: נתפס פעיל דאעש שתכנן פיגוע "כמו בפריז ובריסל"
בצפון הקפוא של ארה"ב, דאעש מוצא קרקע נוחה לגיוס תומכיו

פיגוע ירי במסגד שיעי בקאבול, אפגניסטן. 11 באוקטובר 2016. רויטרס
כוחות החילוץ סמוך לזירת הפיגוע בקאבול, אמש/רויטרס

במתקפה נהרג שוטר אחד ונפצעו שלושה אחרים. המשטרה בקאבול הזהירה את האוכלוסייה השיעית במדינה, הסופגת פיגועים רבים המכוונים נגדה, מפני התכנסויות המוניות במהלך היום הקדוש. מפקד כוחות המשטרה בקאבול, גול נאבי אחמדזיה, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי קיבל "התראות אמינות" מפני פיגועים במהלך העשוראא, ולפיכך קרא לשיעים לקיים את הטקסים הדתיים הקשורים ביום "תחת מגבלות".

בחודש יולי נרצחו לפחות 80 בני אדם בפיגוע התאבדות ענק במהלך הפגנה שני בני המיעוט השיעי הזארה בקאבול. על פי משרד הפנים האפגני, בפיגוע נפצעו 231 בני אדם. ארגון דאעש קיבל אחריות למתקפה ואישר כי "שני אחים" ביצעו אותה. כמו כן, הארגון אישר כי המטרה הייתה לפגוע בשיעים.

האוכלוסייה השיעית באפגניסטן מהווה 15% מהאוכלוסייה במדינה – כ-30 מיליון בני אדם. רוב מתקפות הטרור נגד מטרות שיעיות נעשות בידי קיצונים סונים, כמו טליבאן וארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

(עדכון ראשון: 18:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully