וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד בגרמניה: נתפס פעיל דאעש שתכנן פיגוע "כמו בפריז ובריסל"

משטרת מדינת סקסוניה עצרה מבקש מקלט סורי בן 22, לאחר ששניים ממכריו כפתו אותו בדירתם והודיעו לחוקרים על מקום הימצאו. להערכת החוקרים, "חומרי הנפץ שנמצאו בדירתו ביום שבת היו כמעט מוכנים לשימוש"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ג'בר אל-בכר, אזרח סורי בן 22, נעצר היום (שני) בעיר לייפציג שבמדינת סקסוניה, בתום מצוד נרחב שניהלה אחריו משטרת גרמניה מאז יום שבת, בחשד שתכנן מתקפת טרור. אל-בכר, מבקש מקלט שהגיע במקור מאזור דמשק, נמלט מהרשויות ביום שבת במהלך פשיטה על דירתו בעיר הסמוכה קמניץ. החוקרים מסרו כי הם מצאו "מאות גרמים" של חומר נפץ שהוסתר בדירה - מספיק כדי לגרום לנזק משמעותי.

שר הפנים של גרמניה תומאס דה מיזייר מסר כי "ככל הידוע לנו, ההכנות (לפיגוע) שאותרו בקמניץ דומות להכנות למתקפות בפריז ובבריסל". ראש לשכת החקירות הפליליות של מדינת סקסוניה, יורג מיכאליס, מסר במסיבת עיתונאים כי אל-בכר הושפע ככל הנראה מהאידאולוגיה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). לדבריו, "ההתנהגות של החשוד תואמת להקשר של דאעש".

לקריאה נוספת
מצוד נרחב בגרמניה אחרי צעיר סורי החשוד בתכנון פיגוע
גרמניה: 12 נפצעו בפיגוע התאבדות של מבקש מקלט סורי בדרום המדינה
גרמניה: מהגר אפגני צעק "אללה אכבר" ודקר נוסעים בתחנת רכבת

שוטרים מחפשים אחרי אזרח סורי בעיר שמניץ, גרמניה, 8 באוקטובר 2016. רויטרס
שוטרים מחפשים אחרי החשוד, שבת/רויטרס

מיכאליס הוסיף כי חומרי הנפץ שנמצאו ביום שבת היו "כמעט מוכנים, או אפילו מוכנים, לשימוש". להערכת החוקרים, אל-בכר הרכיב "מטען חבלה, ואולי אף חגורת נפץ". עוד נמסר כי החשוד נתפס לבסוף בסיוע שניים מחבריו, שהחזיקו אותו בדירתם בלייפציג. מיכאליס אישר כי המודיעים כפתו אל אל-בכר, וכך מצאו אותו השוטרים. עוד דווח כי ייתכן שאל-בכר תכנן פיגוע בנמל תעופה בברלין.

תזמון המצוד וסיכול התכנית הוא רגיש במיוחד עבור הקנצלרית אנגלה מרקל, שסובלת מירידה בפופולריות שלה בשל מדיניותה מזמינת הפנים לפליטים. בין 800 אלף למיליון בני אדם הגיעו לגרמניה בשנה שעברה, מה שהוביל לעליית כוחו של הימין הקיצוני ואילץ את מרקל להקשיח את מדיניותה.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully