וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שבישראל מזועזעים מהפיגוע - במזרח ירושלים ובעזה חוגגים

פואד סלאמה

10.10.2016 / 0:15

המונים באו לתמוך באמו של המחבל מירושלים והביעו תמיכה בגדודי אל-קסאם. משפחת המחבל חילקה ממתקים בבית חנינא ותושבים בעזה חגגו את הפיגוע הקטלני. חמאס: "תגובה טבעית על פשעי הכיבוש"

עריכה: מתן חדד

(בווידאו: שיחה למוקד מד"א לאחר הפיגוע: "יש יריות")

בזמן שמדינה שלמה הזדעזעה מהפיגוע הקטלני שבוצע אתמול(ראשון) בירושלים וגבה את חייהם של שני בני אדם, במזרח ירושלים ובעזה התושבים חוגגים את מותם של השניים ומחלקים סוכריות. אמו של המחבל קיבלה בחצר ביתה אורחים רבים שבאו לברך את המשפחה. הבאים למקום קראו קריאות ברכות לגדודי עז א-דין אל-קסאם ותמכו באמו של המחבל.

בתוך כך, לאחר הפיגוע החלו הפרות סדר בא-ראם הסמוך לירושלים. שני חיילים כבני 20 נפצעו באורח קל מאבנים שהשליכו אליהם המפגינים והם פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

אתמול חילקו בני משפחתו של המחבל ממתקים בכפר בית חנינא שבבירה. במקביל, תושבי רצועת עזה חגגו את הפיגוע וגם שם חולקו סוכריות להביע את השמחה על רציחתם של שני ישראלים. ארגון חמאס, מצדו, בירך על הפיגוע והודיע כי מדובר ב"תגובה טבעית על פשעי הכיבוש". חמאס ציין עוד כי הארגון :"מתאבל על בנו השהיד".

עוד באותו עניין:
לא עוד נער עם סכין: הפיגוע שעלול להשיב את הרובים לפלסטינים
השוטר שנהרג בפיגוע הובא למנוחות: "בן שלי, אני לא צריך לקבור אותך"
"רצח נתעב": עובדי הכנסת נפרדים מלבנה; יוסי התחתן רק לפני 4 חודשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחלקים ממתקים בעזה לאחר הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר הפיגוע, פורסם ברשתות הפלסטיניות סרטון ובו נראית בתו של המחבל, ששמו ופרטיו נאסרו לפרסום, משבחת את מעשי אביה. "בעזרת האל, אבא שלנו יהיה בכניסה לגן עדן. אנחנו מאוד גאים ושמחים במה שעשה אבא", אמרה הבת בסרטון. כמו כן, צוואתו של המחבל, שצולמה במועד לא ידוע, פורסמה היום. "ביום הדין ישאלו אותנו מה עשינו למען מסגד אל-אקצא", אמר המחבל בסרטון שפורסם, "כל מה שעשיתם ופשעתם נגד העם הפלסטיני לא יעזור לכם. אנחנו חזקים ועומדים מולכם בירושלים ובאל-אקצא. הרחקתם אותנו מירושלים וחזרנו. הרחקתם אותנו מהמסד - וגם חזרנו". בעמוד הפייסבוק שלו כתב המחבל כי "ירושלים נמצאת על לוע של הר געש ועומדת להתפוצץ. ירושלים החלה במהפכה שאינה מהפכה של אבנים בלבד". הערב סגרה פייסבוק את הפרופיל של המחבל.

המחבל, בן 39 מהכפר סילוואן, אמור היה להתייצב אתמול לריצוי עונש מאסר בגין תקיפת שוטרים. הוא נידון בעבר לשנת מאסר לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לטרור בפייסבוק. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי שני בניו של המחבל נעצרו במחסום קלנדיה לאחר הפיגוע, ואחיו נעצרו בירושלים. כמו כן, דווח כי כוחות הביטחון עצרו שני קרובי משפחה אחרים של המחבל בעת שהיו במסגד אל-אקצא.

קרובי משפחתו של המחבל מהפיגוע בירושלים בו נהרגו יוסי קירמה ולבנה מליחי – מחלקים ממתקים במזרח ירושלים. ספק 500
קרובי משפחתו של המחבל מחלקים ממתקים בבית חנינא/ספק 500
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גאים במעשים של אבא. בתו של המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיגוע נהרג רב-סמל מתקדם יוסי קירמה ונרצחה לבנה מליחי, בת 60 מירושלים. קירמה, שוטר יס"מ, נהרג במהלך חילופי אש עם המחבל. לפני כשנה קיבל קירמה ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים כשעצר אדם שתכנן לבצע פיגוע דקירה. מליחי עבדה יותר מ-30 שנים בכנסת וגם לאחר צאתה לגמלאות לפני כשש שנים, היא המשיכה להשתתף באירועי הכנסת. בפיגוע נפצעו שלושה בני אדם במצב בינוני: אישה כבת 50 עם פצע בפלג גופה העליון ובני 68 ו-30 שנורו בגפיים. שתי נשים בנות 23 ו-42, שהיו ברכב שנפגע מירי המחבל, נפצעו באורח קל. שלושה בני אדם נוספים לקו בחרדה.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully