וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף במיל' לוין: "פרס שקרן ונוכל, אין לו שום חלק במבצע אנטבה"

מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר תקף בחריפות את הנשיא התשיעי המנוח בריאיון בערוץ 10. לטענתו, פרס מעולם לא פגש את יוני נתניהו, ולא דיבר אמת כשאמר שהוא שיכנע את רבין לצאת למבצע. עם זאת, מסמכים שונים מעידים על מעורבות פרס בפעולה הצבאית

צילום: דוברות הנשיא לשעבר, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: פרס נפגש עם ילדי החטופים ממבצע אנטבה, באירועי 40 שנה למבצע)

מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' עמירם לוין, תקף את הנשיא לשעבר שמעון פרס וטען לא תרם למבצע אנטבה, על אף שהיה שר הביטחון באותה תקופה. הריאיון עם לוין נערך כמה ימים לאחר שפרס אושפז בעקבות האירוע המוחי שעבר בחודש שעבר, ושודר אתמול (שישי) בערוץ 10.

"איזו תעשייה התפתחה מסביבו, כשהוא ימות יתחילו כולם בתעשייה. הוא היה שקרן ונוכל", אמר לוין, לפני מותו של פרס ביום רביעי שעבר. הוא טען כי פרס מעולם לא פגש את יוני נתניהו, שכיהן כמפקד הסיירת בעת המבצע, ולמרות זאת סיפר כי נתניהו נסך בו ביטחון.

לוין, שהיה אחראי לתכנונים המבצעיים של הסיירת באותה תקופה, אף הביע כעס על כך שפרס האשים לטענתו את יצחק רבין, שכיהן כראש הממשלה בעת המבצע, בכך שהתנגד לו - כשבפועל הוא תמך במבצע. "הוא רמאי ואין לו שום חלק במבצע, הוא קשור רק כי הוא היה שר הביטחון, אבל הוא לא עשה כלום", אמר לוין.

לאחר שידור הראיון עם לוין ציינה המגישה איילה חסון כי לוין ביקש שלא לשדר אותו הערב.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"איבדנו הכול": הוריקן "מתיו" טלטל את האיטי וגבה כ-850 קורבנות
שר ההגנה הקשוח שהפך למכונן שלום: דרכו של נשיא קולומביה לפרס נובל
חשד ל"פגע וברח" בבן שמן: הרוג ופצוע קשה בהתנגשות רכב בטרקטורון

שר הביטחון שמעון פרס מדבר עם חיילים אחרי מבצע אנטבה, 1976. GettyImages
שר הביטחון פרס משוחח עם חיילים לאחר סיום המבצע/GettyImages

בניגוד לדברים הקשים שאמר לוין, בשנים האחרונות פורסמו בין היתר פרוטוקולים ומכתבים שונים, המעידים על מעורבותו של פרס בתכנון מבצע ההשתלטות באנטבה. בין היתר פרסם ארכיון צה"ל לפני כשנתיים חלופת מכתבים בין רבין לפרס מהיממה שלפני המבצע, המעידה על מעורבותו העמוקה.

"איך מתחיל מבצע?" כתב פרס לראש הממשלה דאז. "אומרים שהוא בלתי אפשרי, שהמועד אינו מתאים ושהממשלה לא תאשר. השאלה היחידה שראיתי ואני עדיין רואה, היא 'איך זה מסתיים'". פרס עצמו סיפר לפני כשנתיים בראיון לוואלה! NEWS כי הפתק נכתב בזמן שהמטוסים כבר עמדו להמריא לאנטבה מבסיס חיל האוויר בסיני. "מטוסים נשלחו לשארם א-שייח בטרם התקבלה החלטת הממשלה, כדי לקצר זמן, אם הממשלה תאשר את המבצע", תיאר הנשיא לשעבר. "אמרתי זאת לראש הממשלה, והוא אישר".

(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully